Tangentbord? - > k90 - Qpad-MK 50 - Razer Lycosa - Logitech G510

Permalänk
Medlem

Tangentbord? - > k90 - Qpad-MK 50 - Razer Lycosa - Logitech G510

WICH ONE?

Permalänk
Medlem

MK-50 har jag och jag är nöjd! Saknar bakgrundsbelysning dock

Visa signatur

pro

Permalänk
Medlem

Själv har jag precis beställt CM Rapid TK. Verkar vara ett riktigt schysst tangentbord! Valde röda brytare.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk

Razer lycosa kan du då lika gärna skita i. Jag köpte ett för ett halvår sen eller nåt, till att börja med så blev jag förbannad då jag kopplade i det och det SPAMMADE upp windows media player. Var tvungen att dra ut usbn och sätta in den igen för att få bort problemet. Jag sa det till min kompis som funderade på ett också. Detsamma hände för han, sjukt irriterande. En hel del bugs med det tangentbordet! Jag skulle inte köpa ett om jag var du. Slutade då med att mitt hamnade i småbitar efter att jag blev lite sur.

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Medlem

MK-50 har ett MK-85 själv men det är ju samma design förutom ett par finesser och bakgrundsbelysningen. Funkar hur bra som helst sedan dag 1 och är super nöjd!

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - MSI RX6650XT 8GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - Fractal Design 750W Silver >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmooooo:

Razer lycosa kan du då lika gärna skita i. Jag köpte ett för ett halvår sen eller nåt, till att börja med så blev jag förbannad då jag kopplade i det och det SPAMMADE upp windows media player. Var tvungen att dra ut usbn och sätta in den igen för att få bort problemet. Jag sa det till min kompis som funderade på ett också. Detsamma hände för han, sjukt irriterande. En hel del bugs med det tangentbordet! Jag skulle inte köpa ett om jag var du. Slutade då med att mitt hamnade i småbitar efter att jag blev lite sur.

Haha, hände ungefär samma med mitt. Fick sitta och koppla ut och in USB:n hela tiden för det skulle funka, men finns ändå ingen anledning och köpa det då det inte är mekaniskt.

OT: Har K90, jag köpte det för jag tycker det är snyggt och matchade min Sensei, och är jag lite av ett Corsair freak. Sedan var allt annat mkt dyrare då. Jag säger som dom andra, MK-50.

Visa signatur

[MAIN] | Corsair 550D | Asus P8Z68-V | MSI GTX 680 TF3 | i5 2500K | Kühler 620 | Vengeance 8GB | WD 650GB | Vertex 3 64GB | Xonar DX | AX 850W |
[HTPC] | Silverstone GD05B | Gigabyte GA-F2A75M-D3H | A6 5400K | Scythe Big Shuriken 2 | Vengeance LP 8GB | Samsung 830 64GB | Xonar DX | LITEON BD | SP E9 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmooooo:

Razer lycosa kan du då lika gärna skita i. Jag köpte ett för ett halvår sen eller nåt, till att börja med så blev jag förbannad då jag kopplade i det och det SPAMMADE upp windows media player. Var tvungen att dra ut usbn och sätta in den igen för att få bort problemet. Jag sa det till min kompis som funderade på ett också. Detsamma hände för han, sjukt irriterande. En hel del bugs med det tangentbordet! Jag skulle inte köpa ett om jag var du. Slutade då med att mitt hamnade i småbitar efter att jag blev lite sur.

Skumt :0 Jag köpte mitt för två år sedan och det har fungerat felfritt ändå sedan dess. Om det går sönder så kommer jag förmodligen att köpa ett likadant! Kan inte leva utan bakgrundsbelysning längre.

Hur stor skillnad är det vid spelande mellan mekaniskt och "vanligt" egentligen? Jag kan tänka mig att det blir rätt stor skillnad om man skriver mycket men har lite svårt att tro att det spelar någon större roll vid gaming.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

MK-85 grymt skönt att skriva på, dock alrig andvänt macro knapparna.. så ett med bakgrundsbelysning utan macroknappar och utan ljuduttag på vore optimalt, det som suger är dock det liiite höga priset.. men mk-85

Permalänk

Ang. Lycosa, hade inte samma problem som "jimmooooo", lyckades lösa det. men touch displayen fick spotify att byta låt varje sekund. Jag antog att det berodde på att touchen registrerade något egentligen inte fanns, håll dig borta från Razor, alldeles för mycket problem och brist på kvalitet.

Visa signatur

Chassi: Define R4, Moderkort: MSI Z77 MPower, Processor: i7 3770k, Grafikkort: MSI 660TI PE, PSU: be Quiet L8 630W, SSD: Intel 335 180 GB, HDD: 1 TB Seagate Barracuda.

Permalänk
Medlem

k90 är najs

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Leta upp tangentborden i butik och testa sedan själv

alla tycker olika.

Mvh.

Permalänk
Medlem

Kör inte Corsair k90/k60 om du ska spela BF3, många som har ghosting-problem med dem.

BF3-proffs pratar om problem med k60:
http://youtu.be/qdski5Se4Zw?t=3m28s