Var kan man få tag i interna PC-högtalare?

Permalänk
Medlem

Var kan man få tag i interna PC-högtalare?

Jag letar alltså efter något i stil med detta:

http://i.imgur.com/RW3Io.jpg

Jag har letat på Webhallen och Komplett men hittar ingenting. Nätshoppen jag hittade bilden på säger "Not available for export". Så, var hittar man sånt här att köpa? Det måste ju finnas nånstans.

Permalänk
Visa signatur

HP 550-256no| A10-8750 | R7 360
Nokia 6.1 2018 | 128GB Samsung

Permalänk
Medlem

Det där är riktiga högtalare, inte moderkorts"högtalare".

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Det där är riktiga högtalare, inte moderkorts"högtalare".

Det står ju inte att han ska ha högtalare för moderkort utan att han ska högtalare som är i stil med moderkorts-högtalare. Om han hade velat ha högtalare för moderkort så hade han nog skrivit det.

Visa signatur

HP 550-256no| A10-8750 | R7 360
Nokia 6.1 2018 | 128GB Samsung

Permalänk
Medlem

Du kan ta en helt vanlig högtalare och sätta fast på stiften. den har samma funktion.
Alternativt kan du köpa en "buzzer".

Men jag tycker det borde finnas någonstans att köpa...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

De brukar ju följa med vissa chassin då man köper dom (speciellt Cooler masters) så du kan ju höra med släkt och vänner.
Annars finns ju alltid elektronikskroten.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Jag letar oxå, det är bara FD Arc som har sådan liten bioshögtalare nuförtiden.
Elfa borde ha, samt de datorbutiker som bygger, borde ha i någon skrotlåda

Typ Dessa https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?query=DC-20789&i...
http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-PC-motherboard-Speaker-New-UK-...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men varför skulle man vilja ha en sån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeyee:

Dum fråga kanske, men varför skulle man vilja ha en sån?

Jag tex, vill ha pipet för att höra att allt är som det ska...
Det känns tryggt när man hör det, samt att man vet när det är dax att trycka på delete för att komma in i bios.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Jag tex, vill ha pipet för att höra att allt är som det ska...
Det känns tryggt när man hör det, samt att man vet när det är dax att trycka på delete för att komma in i bios.

Ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Jag tex, vill ha pipet för att höra att allt är som det ska...
Det känns tryggt när man hör det, samt att man vet när det är dax att trycka på delete för att komma in i bios.

Det är också bra att ha när datorn inte POST:ar överhuvudtaget som i det här fallet för att få lite information om vad som är fel. Tack för tipsen hittills, ska kika på det när jag är nykter, och ja, det är moderkortshögtalare jag letar efter, inget annat (som ni ser på bilden i första posten).

Permalänk
Skrivet av hnarn:

Det är också bra att ha när datorn inte POST:ar överhuvudtaget som i det här fallet för att få lite information om vad som är fel. Tack för tipsen hittills, ska kika på det när jag är nykter, och ja, det är moderkortshögtalare jag letar efter, inget annat (som ni ser på bilden i första posten).

Jag tror att jag har exakt en sådan som ligger och skräpar, följde med mitt FD Arc. Hittar du inget ställe att köpa, så kan du skicka ett PM.

Permalänk
Medlem

eBay, $2.99

Behöver man småsaker som detta, gå alltid till eBay. Billigt och bra.
Visserligen är det lite leveranstid från Kina, men det överlever man.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Visa signatur

Stationära: ASRock Z87 Extreme4 ATX - Intel Core i5 4670K - Crucial Ballistix Sport 16GB - Gainward Gtx 760 2GB - Fractal Design Integra R2 650W - Nzxt Phantom 410

Permalänk
Proffsmobbare

Lian Li brukar skicka med felsökningshögtalare.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Make.Sense:

eBay, $2.99

Behöver man småsaker som detta, gå alltid till eBay. Billigt och bra.
Visserligen är det lite leveranstid från Kina, men det överlever man.

Ibland kan det gå förvånansvärt snabbt. Jag köpte två PCIe-förlängare för typ 30 kr styck. De kom efter ca en vecka och då var frakten gratis – det är helt sjukt med tanke på att jag säkert hade fått betala minst 200 kr om jag hade köpt motsvarande i Sverige, trots att det måste vara mycket dyrare att skicka från Kina.

Så eBay är verkligen att rekommendera när man ska handla små saker som "inte kan" gå sönder eller som "får" göra det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

har inte alla chassin en speaker sladd man kopplar in?
helt säker på att jag har nåt liknande i nån låda hemma.. säg till om du inte hittar nåt själv..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Jag vet också att jag har såna där liggande nånstans.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Du kan som sagts ovan koppla in vilken högtalare du vill, du har kanske ett par gamla hörlurar till mobilen liggande?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Newegg.com does not ship internationally. We ship within the United States and to Puerto Rico and APO/FPO addresses only.

Tack som fan, viktig post.

Är det nån som vet en nätbutik som fraktar dessa till Sverige? Får prova Ebay i värsta fall men undviker det helst.

Permalänk