Permalänk
Medlem

Klarar mitt grafikkort av två skärmar?

Hej,

Jag har tänkt att köpa en till skärm till min dator, och då undrar jag om mitt grafikkort klarar av dom. Jag har en Acer Aspire M5201, och grafikkortet är av AMD radeon HD 4600 series - 3200 graphics.

Jag kan se där bak att den har två utgångar, vga och dvi.

Permalänk

Ja. Du kan ha två skärmar i samtidigt.
Dock så kan du inte köra så kallad Eyefinity, men 2 skärmar ska gå bra!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Lånar tråden om det är okej, skulle vilja veta om ett GTX580 DCUII klarar 2 skärmar oklockat ( har möjligheten att klocka med, men helst oklockat ).

Permalänk
Skrivet av Criplla:

Lånar tråden om det är okej, skulle vilja veta om ett GTX580 DCUII klarar 2 skärmar oklockat ( har möjligheten att klocka med, men helst oklockat ).

Ja, utan problem.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Man tackar så mycket

Permalänk
Skrivet av Criplla:

Lånar tråden om det är okej, skulle vilja veta om ett GTX580 DCUII klarar 2 skärmar oklockat ( har möjligheten att klocka med, men helst oklockat ).

Ett 580 klarar utan problem tre skärmar till och med, så två skall inte vara några problem. Kör själv med två och de är klockrent.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Lånar tråden jag med , klarar Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB
2 skärmar

Permalänk
Medlem

Specificera "klarar"; Alla grafikkort med två utgånger byggda efter år 2000 kan man räkna "klarar" två skärmar i skrivbordsmiljö.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Blir det någon lagg med i7 3370k,den gpun och 16gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

Blir det någon lagg med i7 3370k,den gpun och 16gb ram

Beror ju lite på vad du ska göra

Permalänk
Entusiast

Köpte du en dator tänkt för spel med en 3770k och ett 660Ti så prioriterade du fel...

Men spelbar FPS lär du ändå ha i 1920x1080 med hyfsat höga settings...

Permalänk
Medlem

Menar du att datorn är crap för spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av yompe:

Menar du att datorn är crap för spel

Tror han menade att du lade ner onödigt mer med pengar på en i7 i stället för att lägga de extra pengarna på ett lite bättre grafikkort. Det är knappt någon skillnad i spel med en i5 jämfört med en i7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yompe:

Lånar tråden jag med , klarar Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB
2 skärmar

Inga problem what so ever.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds