Permalänk
Medlem

Datorn v.4

Gjorde ett nytt galleri då mina andra tre var dåligt betygsatte på grund av massa gamla bilder, och jag har uppdaterat/uppgraderat datorn rätt mycket nu..
Jag kommer lägga upp bilder här då jag uppdaterar hörnan eller datorn!

Specs:

Chassi: Corsair Obsidian 900D
Processor: Intel Core i7 3930K 4.5GHz
Moderkort: MSI X79A-GD65 8D
Sockel: 2011
Minne: 32Gb Vengeance 1600 MHz
Grafikkort: MSI Radeon HD 7970 3GB
Nätagg: Corsair TX 850 Watt
Hårddisk: 500 GB 7.2k RPM + 1TB 7.2k RPM
SSD: Corsair 120Gb Force GT
Vattenkylning: Custom.

Konstruktiv kritik är välkommen och tips om hur jag kan förbättra nånting!

Kringutrustning:

Skärm: BenQ TFT 24" XL2420T 120Hz
Högtalare: Logitech Z906
Telefon: Samsung Galazy Note II
Tangentbord: MK-85
Mus: Cyborg R.A.T 7
Hörlurar: Logitech G930
Musmatta: Steelseries 450x400mm
Kamera: Canon EOS 1100D

Snabb info om mig:

Jag är 17 år gammal, heter Robin, har ett deltidsjobb som svetsare på ett bolag som heter SweMaint, så jag får pengarna till att uppgradera min dator. Jag går andra året i gymnasiet på linjen: Plåt och Svets.

Datorn v.4

Permalänk

Vad är det för fel på drivarna?`jag sitter på 6870 och jag spelar alla fel utan prolem med drivare :S

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Vad är det för fel på drivarna?`jag sitter på 6870 och jag spelar alla fel utan prolem med drivare :S

När jag spelar vissa spel T.ex (Total War Shogun 2, World Of Warcraft) så fryser hela datorn till och jag får ett konstigt ljud ur högtalarna som låter "BRR".

Permalänk

Liten fråga bara, borde inte den reservoaren sitta horisontellt?

Ser bra ut annars

Visa signatur

Storskrot:
MB - Asus RIVE X79 // CPU - 3930K @ 5GHz // RAM - 32GB // GPU - Asus GTX680 DCU-IIT // HD - 2 x Corsair 128GB RAID0, 4 x 2TB WD // Chassi - Fractal Design Define XL
Lillskrot:
ASUS G750JX

Permalänk
Medlem

Najs bygge! Men är det bara jag som tycker vattnet ser ut som sagge? ˆˆ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mister.P:

Najs bygge! Men är det bara jag som tycker vattnet ser ut som sagge? ˆˆ

p0rn damaged much? Jag tyckte det såg ut som citronjuice ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dusty Circuit:

Liten fråga bara, borde inte den reservoaren sitta horisontellt?

Ser bra ut annars

Det här går hur bra som helst med!

Skrivet av Mister.P:

Najs bygge! Men är det bara jag som tycker vattnet ser ut som sagge? ˆˆ

Tackar! Som sagt, det hade blivit blandat med rester av UV-gult!

Skrivet av biorrith:

p0rn damaged much? Jag tyckte det såg ut som citronjuice ^^

Maybe!

Permalänk
Skrivet av Mister.P:

Najs bygge! Men är det bara jag som tycker vattnet ser ut som sagge? ˆˆ

Om ditt "sagge" är gult så borde du gå till doktorn.

Permalänk

Jag hade lite otur när jag tänkte förut, vertikalt menade jag såklart...

Visa signatur

Storskrot:
MB - Asus RIVE X79 // CPU - 3930K @ 5GHz // RAM - 32GB // GPU - Asus GTX680 DCU-IIT // HD - 2 x Corsair 128GB RAID0, 4 x 2TB WD // Chassi - Fractal Design Define XL
Lillskrot:
ASUS G750JX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dusty Circuit:

Jag hade lite otur när jag tänkte förut, vertikalt menade jag såklart...

Haha, som sagt! Det spelar ingen som helst roll! Sålänge den är på högre "mark" än pumpen så är det bra!

Permalänk
Skrivet av Bullpop:

När jag spelar vissa spel T.ex (Total War Shogun 2, World Of Warcraft) så fryser hela datorn till och jag får ett konstigt ljud ur högtalarna som låter "BRR".

Är du helt hundra på att det är drivarna till GPUn. jag lirar WOW utan några som helst problem. prova memtest och alla sånt?

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Är du helt hundra på att det är drivarna till GPUn. jag lirar WOW utan några som helst problem. prova memtest och alla sånt?

Har provat allt... Funkar fortfarande ej. Men sen tror jag det kanske är det integrerade ljudkortet. Även om jag inte använder det. Får se vad som händer. Fixar det inte sig får jag fnatt.

Permalänk
Avstängd

Fått ordning på problemet

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

Fått ordning på problemet

Ja det har jag!