Permalänk

skärm och usb fungerar inte!

Beställt en dator som jag fick hem idag! Dessa delar va det
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2729668/beztt

Byggdd ihop den vilket gick felfritt som vanligt :), men när jag kopplat in allt startar datorn så händer det inget på skärmen och musen/tagentbordet ville inte fungera, testat det mesta, men ingen förändring. är det något som är trasigt på moderkortet?

Har testat detta: testat inbyggda grafikkortet, bytt plats på minnerna testat 1 minne i taget, testat grafikkortet. Tagit ur batteriet på mkortet. Inget har hjälpt:(.

Datorn går igång och alla fläktar snurrar på fint

Permalänk
Medlem

Startar datorn upp eller händer inget när du trycker på ON?

Visa signatur

"Do or do not, there is no try" - Master Yoda

Fractal Design Define R4 || Windows 7 || i7 2600@ 3,4 Ghz || 16 GB RAM || ASUS GTX 770 DCII OC || 128 GB SSD

Permalänk
Medlem

Vissa AMD moderkort har problem med 660 korten, det brukar hjälpa med en bios uppgradering.

Permalänk

Datorn får ström cpu, chassi och grafikkorts fläktarna snurrar igång, datorn låter dock kjävligt tyst, på skärmen står det no signal och sen snurrar fläktarna vidare, finns det något man göra?:/

Permalänk

Hur gör jag en sådan uppgradering då varken inbyggda funkar eller 660kortet?:/

Permalänk
Medlem

Har du ett äldre kort du kan starta upp burken med så gör det.
Om du testa den interna grafiken med 660 kortet monterat så prova ta loss det.

Detta är en av anledningarna till att jag håller mig till ASUS kort, där finns ett verktyg som man kan boota upp burken med och flasha bios vid sådana problem, tyvärr har nog inte Gigabyte det.

Permalänk
Skrivet av Yvallt:

Datorn får ström cpu, chassi och grafikkorts fläktarna snurrar igång, datorn låter dock kjävligt tyst, på skärmen står det no signal och sen snurrar fläktarna vidare, finns det något man göra?:/

Grafiken vill ha rekommenderad 450w. processorn har TDP på 95.
Klent nätagg ?