Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange36:

Hoppas verkligen att ni har rätt, att det räcker att felanmäla en gång. Min erfarenhet av att ha varit kund hos Comhem i mer än tio år, säger dock något helt annat.

Glöm inte att kräva kompensation i någon form om du känner att ISPn inte lever upp till avtalet.

När jag jobbade i supporten för en annan ISP så fanns ett ganska stort utrymme för detta i alla fall, dock inte många som vågade/kände till att begära kompensation.

Permalänk
Tele2
Skrivet av Mange36:

Tack för uppmuntran. Jag mäter och dokumenterar hastigheten kontinuerligt, allt sedan jag fick denna uppgradering. Jag har också rapporterat hastigheterna till Comhem, både via felanmälan på hemsidan och muntligt i telefon. Under ett av de senare samtalen till supporten uppmanades jag att ringa vid ett tillfälle då hastigheten är låg. Tyvärr är det på helgkvällar då supporten är stängd. Hur ska jag göra då? Tacksam för råd och tips!

Skrivet av Phunky:

Har du redan felanmält så ska väl det räcka? Dom har väl ditt fel under utredning?

Precis som Phunky skriver så bör det räcka om du redan felanmält och gett denna information tidigare. Det låter märkligt om supporten har bett dig ringa när du upplever problem och du har varit tydlig med när du upplevt problemen. Det är svårt att svara på varför du har fått denna information utan att gå närmare in på din felanmälan.

Om du vill så kan vi kika närmare på anmälan och se om vi kan ta reda på mer information gällande din anmälan.
Fyll i så fall i formuläret i länken nedan.

https://www.comhem.se/socialmedia

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Permalänk
Medlem

Tack igen Maria! Jag ska ta en ny vända med supporten efter helgerna, behöver pusta lite. Ärendet är ju inte akut, trots allt har vi en stabil uppkoppling (så har det inte alltid varit med vårt Comhem-bredband) som dalar i hastighet vid vissa tidpunkter. När jag tar en till tur med supporten kanske det kan vara bra att ha gjort lite hastighetsmätningar över julhelgen. Man kan ju tänka sig att kvarterets invånare strömmar, online-spelar och tankar en del under juldagen och annandagen.

Permalänk
Medlem

Problem med LAN hastighet

Använder CG3100 som router och dragit en TP-kabel på 25 m till min accesspunkt. Mäter från min dator som är kopplad till accesspunkten att jag bara får ut 10 mbit. Orange färg på porten på routern.

Testade att koppla routern till en switch och sedan från switchen till accesspunkten med samma 25 m kabel. Då får jag ut topphastigheten. Har comhem 200mbit.

Orkar inte portarna på routern med en 25m kabel? Låter otroligt! Switchen är en billig d-link, och den orkar ju.

Permalänk
Skrivet av istorage:

Använder CG3100 som router och dragit en TP-kabel på 25 m till min accesspunkt. Mäter från min dator som är kopplad till accesspunkten att jag bara får ut 10 mbit. Orange färg på porten på routern.

Testade att koppla routern till en switch och sedan från switchen till accesspunkten med samma 25 m kabel. Då får jag ut topphastigheten. Har comhem 200mbit.

Orkar inte portarna på routern med en 25m kabel? Låter otroligt! Switchen är en billig d-link, och den orkar ju.

Jag får Gigabitanslutning (grön diod för anslutningen) med två skarvade 15 m kablar mellan CG3100 och dator. Kan vara så att du inte får anslutning på alla stift när du kopplar kabeln direkt i modemet. RJ45 kontakterna kan strula ibland. Switchens portar kanske passar bättre med RJ45an på din kabel.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange36:

Tack igen Maria! Jag ska ta en ny vända med supporten efter helgerna, behöver pusta lite. Ärendet är ju inte akut, trots allt har vi en stabil uppkoppling (så har det inte alltid varit med vårt Comhem-bredband) som dalar i hastighet vid vissa tidpunkter. När jag tar en till tur med supporten kanske det kan vara bra att ha gjort lite hastighetsmätningar över julhelgen. Man kan ju tänka sig att kvarterets invånare strömmar, online-spelar och tankar en del under juldagen och annandagen.

Citerar mig själv för enkelhetens skull. Över jul- och nyårshelgen har bredbandet flutit på bra här hemma. Som lägst har den trådade hastigheten varit nere i 54 Mbit/s, vilket är godkänt för vårt 100/10-abonnemang. Kort sagt behöver jag inte åka mer supportkarusell för närvarande. Allt verkar funka som det ska. Tack för det Comhem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Jag får Gigabitanslutning (grön diod för anslutningen) med två skarvade 15 m kablar mellan CG3100 och dator. Kan vara så att du inte får anslutning på alla stift när du kopplar kabeln direkt i modemet. RJ45 kontakterna kan strula ibland. Switchens portar kanske passar bättre med RJ45an på din kabel.

Tack! Det stämde. Såg att det var små gruskorn (dragit kabeln genom två väggar), borstade bort dessa och nu har jag grönt ljus.

Permalänk
Skrivet av istorage:

Tack! Det stämde. Såg att det var små gruskorn (dragit kabeln genom två väggar), borstade bort dessa och nu har jag grönt ljus.

Skönt med enkla lösningar!

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Seriöst varför funkar inte mitt trådlösa som det ska? Har haft comhem i 3 års tid nu och bytt modem ett par gånger, men aldrig har mitt trådlösa fungerat som det ska, Det går igång som det ska, Det fungerar i någon minut sen lägger det ner i några minuter och så håller det på så, Har testat alla möjliga inställningar och lösningar men inget fungerar, Så nu undrar jag hur man ska gå tillväga för att fixa problemet. Kan inte klaga på något annat, hastigheten och en stabil uppkoppling har jag alltid haft, men det börjar bli lite tröttsamt nu..

Har 100/10 bredbandet och GC3100 modemet.

Visa signatur

Dom ger mig inga raka svar, det enda som jag får är mediciner
Psykofarmaka är jesus för en sån som jag, Cipramil är våra nya vitaminer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange36:

Citerar mig själv för enkelhetens skull. Över jul- och nyårshelgen har bredbandet flutit på bra här hemma. Som lägst har den trådade hastigheten varit nere i 54 Mbit/s, vilket är godkänt för vårt 100/10-abonnemang. Kort sagt behöver jag inte åka mer supportkarusell för närvarande. Allt verkar funka som det ska. Tack för det Comhem!

Var bra under ledigheten för mig, troligen för att folk varit bortresta. Såhär såg det under kvällen den här helgen...

http://imgur.com/a/Ud8vx#0

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Har tröttnat på comhems eget modem/router. Skaffar en Asus 66u istället o stänger av NAT och hoppas på mer stabilitet överlag. Någon som gjort liknande och fått mer stabilitet?

Visa signatur

Just because u aint paranoid it dosent mean they aint after you...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zycoon:

Seriöst varför funkar inte mitt trådlösa som det ska? Har haft comhem i 3 års tid nu och bytt modem ett par gånger, men aldrig har mitt trådlösa fungerat som det ska, Det går igång som det ska, Det fungerar i någon minut sen lägger det ner i några minuter och så håller det på så, Har testat alla möjliga inställningar och lösningar men inget fungerar, Så nu undrar jag hur man ska gå tillväga för att fixa problemet. Kan inte klaga på något annat, hastigheten och en stabil uppkoppling har jag alltid haft, men det börjar bli lite tröttsamt nu..

Har 100/10 bredbandet och GC3100 modemet.

Om du testat med flera olika modem kanske det är datorn du testar med felet ligger i.

Permalänk
Skrivet av Zycoon:

Seriöst varför funkar inte mitt trådlösa som det ska? Har haft comhem i 3 års tid nu och bytt modem ett par gånger, men aldrig har mitt trådlösa fungerat som det ska, Det går igång som det ska, Det fungerar i någon minut sen lägger det ner i några minuter och så håller det på så, Har testat alla möjliga inställningar och lösningar men inget fungerar, Så nu undrar jag hur man ska gå tillväga för att fixa problemet. Kan inte klaga på något annat, hastigheten och en stabil uppkoppling har jag alltid haft, men det börjar bli lite tröttsamt nu..

Har 100/10 bredbandet och GC3100 modemet.

Den bästa lösningen är att köpa en egen trådlös router och bara använda CG3100 som modem. En helt okej trådlös router behöver inte kosta mer än 4-500 kr.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Om du testat med flera olika modem kanske det är datorn du testar med felet ligger i.

Njae, Har testat med datorn, brorsans wii och flertalet mobiltelefoner, Samma problem :/

Visa signatur

Dom ger mig inga raka svar, det enda som jag får är mediciner
Psykofarmaka är jesus för en sån som jag, Cipramil är våra nya vitaminer

Permalänk
Skrivet av Zycoon:

Seriöst varför funkar inte mitt trådlösa som det ska? Har haft comhem i 3 års tid nu och bytt modem ett par gånger, men aldrig har mitt trådlösa fungerat som det ska, Det går igång som det ska, Det fungerar i någon minut sen lägger det ner i några minuter och så håller det på så, Har testat alla möjliga inställningar och lösningar men inget fungerar, Så nu undrar jag hur man ska gå tillväga för att fixa problemet. Kan inte klaga på något annat, hastigheten och en stabil uppkoppling har jag alltid haft, men det börjar bli lite tröttsamt nu..

Har 100/10 bredbandet och GC3100 modemet.

stäng av trådlösa i GC3100 modemet gå in i GC3100 ställ in så du kan köra GC3100 i ''Slave''eller brygga ... köp ett bättre router koppla routern mellan GC3100 och datorn som det står i anvisningarna sätt på trådlösa i nya modemet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av dangerousdave:

Har tröttnat på comhems eget modem/router. Skaffar en Asus 66u istället o stänger av NAT och hoppas på mer stabilitet överlag. Någon som gjort liknande och fått mer stabilitet?

Vill bara rekommendera Asus N65u istället för N66u då jag får ut ca 30Mbit/s mer trådlöst en N66an med comhem 200 och 5 Ghz bandet detta med senaste firmware till båda.

Kan dock inte svara på hastighets skillnaden på andra bredbands leverantörer.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv

Mitt första inlägg här på forumet. Hoppas jag har hamnat rätt.

För att göra en lång historia kort, så har jag nu bestämt mig för att skita i Comhems CG3100 och istället ansluta min Airport Extreme, som jag använde mig av innan jag flyttade ihop med min nuvarande fru.

Jag satt ett par timmar i går kväll, men det vill inte fungera.

Vad jag har gjort är att jag först och främst har anslutit AE till CG3100, stängt av wifi och bockat av NAT på den senare.

När jag sedan kör med ethernetkabel mellan CG3100 och bärbara datorn så går det bra, och jag får en anslutning. Men när jag istället drar ut sladden från datorn och kör den mellan CG3100 och AE så rapporterar Airportverktyget att jag varken får internetanslutning eller kontakt med DNS:er.

Och då har jag ställt in min Airport Extreme på att köra DHCP med NAT.

Har jag missat något fullständigt vitalt, eller varför vägrar den få en anslutning?

Permalänk
Inaktiv

Okej, glöm det. Nu fungerar det som det ska. Och jag kan inte påstå att jag gjorde någonting annorlunda alls egentligen jämfört med i går kväll. Men skit samma, it's all working now.

Permalänk
Skrivet av anon210305:

Okej, glöm det. Nu fungerar det som det ska. Och jag kan inte påstå att jag gjorde någonting annorlunda alls egentligen jämfört med i går kväll. Men skit samma, it's all working now.

Skönt att höra att det löste sig! Har ni 10mbit/s som abonnemang så tilldelas ni bara en publik IP när modemet är bryggat. Så när du hade gett din dator en publik IP så fanns ingen ny att tilldela när du förde över sladden till Airporten. Skulle isåfall ha varit löst tills idag alterantivt om ni startat om modemet. Om så inte var fallet för er, dvs att ni inte hade 10mbit utan en högre tjänst, så kanske det hjälper nån annan

Permalänk
Medlem

Funderat på att hoppa över till ComHem efter att ha kört BBB ett bra tag nu. Egentligen är det inget fel på BBB bara att ComHem gett mig ett löjligt bra erbjudande. Testkört 100/10 med CG3100 nu i veckan och allt verkar fungera smärtfritt. Får betydligt bättre throughput (98.7/9.89) än med BBB + DIR-600 (62.6/7.54). Pingen i WoW var dessutom rekordlåg (22ms W/23ms H).

Hur bra är CG3100:s brandvägg och justeringsmöjligheter? Iofs gör jag inte mycket med min nuvarande DIR-600 förutom några port forwards och exceptions.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Farsan skaffade något paket med Tv/telefoni och bredband från Comhem.
Bredbandet är 50-100 mbit download men jag har ingen aning vad det är för upload på den.

Problemet är att jag bara kommer upp i 11 mbit då Comhem lovar 50-100
Har startat om modemet ett flertal gånger men det funkar ej.

Ska jag bara kontakta Comhem och ge dem kunduppgifterna så de kan kolla om något är fel eller har någon här något bra tips att ge?

Tacksam för svar!

MVH///Patrik

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Funderat på att hoppa över till ComHem efter att ha kört BBB ett bra tag nu. Egentligen är det inget fel på BBB bara att ComHem gett mig ett löjligt bra erbjudande. Testkört 100/10 med CG3100 nu i veckan och allt verkar fungera smärtfritt. Får betydligt bättre throughput (98.7/9.89) än med BBB + DIR-600 (62.6/7.54). Pingen i WoW var dessutom rekordlåg (22ms W/23ms H).

Hur bra är CG3100:s brandvägg och justeringsmöjligheter? Iofs gör jag inte mycket med min nuvarande DIR-600 förutom några port forwards och exceptions.

Normalt sett vill du inte använda brandväggen/routern i CG3100, utan du vill ha en extern router. Särskilt om du tänkt köra trådlöst.

DIR-600 verkar vara i lägsta laget dock om du vill ha bästa prestanda (max throughput 93 Mbit/s WAN-LAN enligt prisjakt.nu). Frågan är om den inte stryper hastigheten när antalet connections ökar också?

Om du har BBB Fiber LAN 100/10 och bara får ut 63/7.5 så tror jag att det är din DIR-600 som stryper uppkopplingen. Kanske skulle prova att byta ut den mot en router som inte kostar 250kr.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Skrivet av sm0ky:

Farsan skaffade något paket med Tv/telefoni och bredband från Comhem.
Bredbandet är 50-100 mbit download men jag har ingen aning vad det är för upload på den.

Problemet är att jag bara kommer upp i 11 mbit då Comhem lovar 50-100
Har startat om modemet ett flertal gånger men det funkar ej.

Ska jag bara kontakta Comhem och ge dem kunduppgifterna så de kan kolla om något är fel eller har någon här något bra tips att ge?

Du kör inte trådlöst antar jag? Och du har kollat hastigheten med bredbandskollen.se eller någon liknande tjänst? Tjänsten från ComHem heter Bredband XXL och hastigheten är 100/10 (teoretiskt max).

11 mbit låter ovanligt lågt. Har du testat att mäta hastigheten mer än en gång? Det är inte så enkelt att du får 11 MB/s istället för 11 Mbit/s? (måste fråga)

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Normalt sett vill du inte använda brandväggen/routern i CG3100, utan du vill ha en extern router. Särskilt om du tänkt köra trådlöst.

DIR-600 verkar vara i lägsta laget dock om du vill ha bästa prestanda (max throughput 93 Mbit/s WAN-LAN enligt prisjakt.nu). Frågan är om den inte stryper hastigheten när antalet connections ökar också?

Om du har BBB Fiber LAN 100/10 och bara får ut 63/7.5 så tror jag att det är din DIR-600 som stryper uppkopplingen. Kanske skulle prova att byta ut den mot en router som inte kostar 250kr.

Är CG3100 kass på WLAN? Den enda WiFin jag tänkte köra är mobilen lite då och då men det är ytterst sällan. TV/dator/BDspelare kör jag via kabel eftersom jag har CG:n bredvid datorn. Nu när du säger det har jag en del buffring när jag testar Youtube via Smart-TVn som jag just nu kör med WiFi.

Kan vara så som du säger. Okej, vad föreslår du för router? N300 eller N600? vill ju helst inte lägga mer än 500kr. Är ingen finsmakare så bara den är stabil så blir det bra. Tankar verkligen inte dygnet runt eller något sådant.

Dock är som sagt var priset största anledningen till bytet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Du kör inte trådlöst antar jag? Och du har kollat hastigheten med bredbandskollen.se eller någon liknande tjänst? Tjänsten från ComHem heter Bredband XXL och hastigheten är 100/10 (teoretiskt max).

11 mbit låter ovanligt lågt. Har du testat att mäta hastigheten mer än en gång? Det är inte så enkelt att du får 11 MB/s istället för 11 Mbit/s? (måste fråga)

Nej, det är 11mbit/s.
Se denna bild från bredbandskollen.se. Testet gjordes för cirka 1 minut sedan.

Edit: Tycker det är lite konstigt att mätservern är i Stockholm när jag bor i Malmö..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Är CG3100 kass på WLAN? Den enda WiFin jag tänkte köra är mobilen lite då och då men det är ytterst sällan. TV/dator/BDspelare kör jag via kabel eftersom jag har CG:n bredvid datorn. Nu när du säger det har jag en del buffring när jag testar Youtube via Smart-TVn som jag just nu kör med WiFi.

Kan vara så som du säger. Okej, vad föreslår du för router? N300 eller N600? vill ju helst inte lägga mer än 500kr. Är ingen finsmakare så bara den är stabil så blir det bra. Tankar verkligen inte dygnet runt eller något sådant.

Dock är som sagt var priset största anledningen till bytet.

CG3100 har en ovana att tappa den trådlösa kopplingen i tid och otid, särskilt om den blir lite pressad. Internet bara dör i en minut och sedan kommer det tillbaka. Jag använder inte den trådlösa delen själv så jag går bara på vad folk skrivit i denna tråd på den punkten.

Det var 3-4 år sedan jag köpte min router så jag vet inte vad som är bäst just nu, en snabb sökning på prisjakt fick fram att Netgear WNR3500L kostar under 500kr och har rank 4 inom kategorin routers. Men du kan säkert få bättre tips av någon på forumet.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Skrivet av sm0ky:

Nej, det är 11mbit/s.
Se denna bild från bredbandskollen.se. Testet gjordes för cirka 1 minut sedan.

Edit: Tycker det är lite konstigt att mätservern är i Stockholm när jag bor i Malmö..

http://i.imgur.com/n1cRk.jpg

Ajdå. Mitt enda tips förutom att ringa kundtjänst är att logga in på modemet (http://192.168.100.1 eller http://192.168.1.1, inloggning "admin"/"password") och kolla status på modemet. modemet ska synka i 8 kanaler nedströms, mindre än så är dåligt.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Skrivet av sm0ky:

Nej, det är 11mbit/s.
Se denna bild från bredbandskollen.se. Testet gjordes för cirka 1 minut sedan.

Edit: Tycker det är lite konstigt att mätservern är i Stockholm när jag bor i Malmö..

http://i.imgur.com/n1cRk.jpg

Ser ut som om ni har Medium abonnemanget (10/1). Kan hända att ni lagts in på fel.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Skrivet av Kabelkillen:

Ser ut som om ni har Medium abonnemanget (10/1). Kan hända att ni lagts in på fel.

Ja, det låter ju som det troligaste med den hastigheten

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Ser ut som om ni har Medium abonnemanget (10/1). Kan hända att ni lagts in på fel.

Det kan möjligtvis vara så ja, ska kolla med farsan när han kommer hem.

Tror jag skickar in kunduppgifter till Comhem så får de ta en titt på det och ändra till 100/10 om det nu skulle va fel.

Tack för hjälpen i alla fall

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.