Nvidia 670m 3 Gb i en Asus gw75

Permalänk

Nvidia 670m 3 Gb i en Asus gw75

Köpte i augusti en ASUS ROG G75VW med grafikkortet Nvidia 670m 3 Gb.

Har nu på senare tid fått problem med vad jag tror är grafikkortet. Och det är så att jag kan sitta och spela i flera timmar och helt plötsligt så blir hela skärmen lila/rosa och det ser ut som skärmen spruckit och jag måste starta om datorn.

Sen fungerar den ett par timmar igen och sen kan det hända igen. Har hänt ca 7 gånger sedan jag fick datorn. Varav 4 gånger sedan julafton.

Kan man lämna in den på garantin eller någon som vet vad felet är eller har någon teori?

Visa signatur

Processor: Intel I7 870 2.93 Ghz | Moderkort: Asus P7P55D EVO | Minne: 8Gb Corsair XMS 3 | Grafikkort: Gigabyte Geforce 460GTX 1 GB OC SLI | Nätaggregat: Antec High Current Gamer 620W | Chassi: Fractal Design R3 | Skärmar: Benq M2700HD och Packard Bell Viseo 220DX | Mobil: Huawei Honor | Tablett: Maxtab | Laptop: ASUS ROG G75VW |

Permalänk
Medlem

Tycker du skall skicka in den med en gång. Deras problem inte ditt. Det bör ju visa sig om dem stresstestar den i ett par timmar. Du kan ju alltid testa med andra drivers annars så det inte är något sådant, men annars så är det definitivt garantiärende.

Permalänk

Har testat med olika drivrutiner mellan gångerna dock uppstår samma problem. Så får bli att lämna in den på garantiärende.

Visa signatur

Processor: Intel I7 870 2.93 Ghz | Moderkort: Asus P7P55D EVO | Minne: 8Gb Corsair XMS 3 | Grafikkort: Gigabyte Geforce 460GTX 1 GB OC SLI | Nätaggregat: Antec High Current Gamer 620W | Chassi: Fractal Design R3 | Skärmar: Benq M2700HD och Packard Bell Viseo 220DX | Mobil: Huawei Honor | Tablett: Maxtab | Laptop: ASUS ROG G75VW |

Permalänk
Skrivet av HelloKillerZ:

Har testat med olika drivrutiner mellan gångerna dock uppstår samma problem. Så får bli att lämna in den på garantiärende.

Ta ett kort på hur skärmen ser ut när det krashar så du har något att visa upp.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Visa signatur

Processor: Intel I7 870 2.93 Ghz | Moderkort: Asus P7P55D EVO | Minne: 8Gb Corsair XMS 3 | Grafikkort: Gigabyte Geforce 460GTX 1 GB OC SLI | Nätaggregat: Antec High Current Gamer 620W | Chassi: Fractal Design R3 | Skärmar: Benq M2700HD och Packard Bell Viseo 220DX | Mobil: Huawei Honor | Tablett: Maxtab | Laptop: ASUS ROG G75VW |

Permalänk
Medlem

Kan vara värme som orsakar sånt där också. Testa att blåsa med tryckluft vid utblåsen för fläktarna. Ifall det blivit dammigt och dylikt där.

Permalänk
Medlem

Nästan garanterat problem med grafikkortet, vad jag har hört är det ganska vanligt på Asus gaming-laptops. (Antagligen liknade på de andra tillverkarna med). Så länge du har garanti kvar så är det bara att skicka in(glöm inte att göra backup på allt! Händer att de blåser hela datorn).

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.