Permalänk
Medlem

Är det PSUn som felar?

Hej! Fick datordelarna idag och började genast bygga ihop den. Jag har byggt två datorer tidigare. När jag hade kopplat ihop allt fungerade: grafikkortets fläktar, chassits två fläktar, processorfläkten, ingen lampa i moderkortet lyste förutom den gröna för att visa att den hade ström. Däremot stannar nättaggets fläkt direkt och det verkar som om processorn lägger av. Det kanske är igång 1 sek. Jag har bara kört med processorn i moderkortet och 24- och 8-pin kopplat till moderkortet och ändå slutar fläkten snurra till nättagget och inget händer.

Vad tror ni det kan vara för fel? Jag gissar på nättagget men egentligen har jag inte en aning.

Komponenterna:
Processor: Intel Core i5 3570K
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: ASUS P8Z77-V LX
Minne: Corsair Vengeance Dual C DDR3 16GB Kit, 1600MHz, 4x4GB, LP
Grafikkort: Gigabyte HD7950 3GB
Hårddisk: Corsair Neutron Series 120GB
Nätaggregat: Corsair Power Supply 650W New TX650 80 Plus Bronze
Chassi: Fractal Design Define R4

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

är nog så att din fläkt ska inte ska snurra förräns den går upp i belastning. Corsair ändrar om oem för fullt så ingen aning just nu

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamskiB:

Hej! Fick datordelarna idag och började genast bygga ihop den. Jag har byggt två datorer tidigare. När jag hade kopplat ihop allt fungerade: grafikkortets fläktar, chassits två fläktar, processorfläkten, ingen lampa i moderkortet lyste förutom den gröna för att visa att den hade ström. Däremot stannar nättaggets fläkt direkt och det verkar som om processorn lägger av. Det kanske är igång 1 sek. Jag har bara kört med processorn i moderkortet och 24- och 8-pin kopplat till moderkortet och ändå slutar fläkten snurra till nättagget och inget händer.

Vad tror ni det kan vara för fel? Jag gissar på nättagget men egentligen har jag inte en aning.

Komponenterna:
Processor: Intel Core i5 3570K
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: ASUS P8Z77-V LX
Minne: Corsair Vengeance Dual C DDR3 16GB Kit, 1600MHz, 4x4GB, LP
Grafikkort: Gigabyte HD7950 3GB
Hårddisk: Corsair Neutron Series 120GB
Nätaggregat: Corsair Power Supply 650W New TX650 80 Plus Bronze
Chassi: Fractal Design Define R4

Tack på förhand

distanser?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014