Permalänk
Medlem

FPS Drops på BF3

Hejsan som rubriken, så fps droppar jag och på sekunden laggar det när det droppar. jag har en ny dator som bara är 1 månad gammal:

jag kör V-sync på, har testat anpassning med

Intel® Core i5 3570 3,4Ghz
GeForce GTX 660Ti OC 2GB GDDR5 (1032Mhz)
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz
Seagate Barracuda 1TB - 6Gb/s - 7200rpm - 32MB

kan det vara problem med skärmen? ibland så märker jag några streck på skärmen, t.ex när jag dödar så är mitt namn kanske pelle, så är det streck på E'et så man ser bara p lle. hoppas ni förstår vad jag menar: även skärmen är ny , 60hz, full hd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 4ndas:

Hejsan som rubriken, så fps droppar jag och på sekunden laggar det när det droppar. jag har en ny dator som bara är 1 månad gammal:

jag kör V-sync på, har testat anpassning med

Intel® Core i5 3570 3,4Ghz
GeForce GTX 660Ti OC 2GB GDDR5 (1032Mhz)
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz
Seagate Barracuda 1TB - 6Gb/s - 7200rpm - 32MB

kan det vara problem med skärmen? ibland så märker jag några streck på skärmen, t.ex när jag dödar så är mitt namn kanske pelle, så är det streck på E'et så man ser bara p lle. hoppas ni förstår vad jag menar: även skärmen är ny , 60hz, full hd

Du borde absolut inte fps droppa, du ska klara bf3 på ultra utan problem. Pröva att stänga av V-Sync?

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk

Tvinga på vsync i nvidias kontrollpanel. Vad kör du för setting i bf3? Ultra?

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Inaktiv

Dum grej men kör du med fler program i bakgrunden? stäng av steam m.m. kan sega up bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndas:

Hejsan som rubriken, så fps droppar jag och på sekunden laggar det när det droppar. jag har en ny dator som bara är 1 månad gammal:

jag kör V-sync på, har testat anpassning med

Intel® Core i5 3570 3,4Ghz
GeForce GTX 660Ti OC 2GB GDDR5 (1032Mhz)
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz
Seagate Barracuda 1TB - 6Gb/s - 7200rpm - 32MB

kan det vara problem med skärmen? ibland så märker jag några streck på skärmen, t.ex när jag dödar så är mitt namn kanske pelle, så är det streck på E'et så man ser bara p lle. h
oppas ni förstår vad jag menar: även skärmen är ny , 60hz, full hd

Har du ökat energisparfunktionen i nvidias kontroll panel?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Du borde absolut inte fps droppa, du ska klara bf3 på ultra utan problem. Pröva att stänga av V-Sync?

när jag stänger av då hackar skärmen, eftersom den är 60hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tony_fjellborg:

Tvinga på vsync i nvidias kontrollpanel. Vad kör du för setting i bf3? Ultra?

den är redan på, har testat både På och anpassningsbar , jag kör High

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Har du ökat energisparfunktionen i nvidias kontroll panel?

har inte rört nånting i nvidias kontroll panel, förutom v-sync då

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Dum grej men kör du med fler program i bakgrunden? stäng av steam m.m. kan sega up bara

har inte på någonting

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndas:

har inte på någonting

Vilka drivrutiner installerade du? Testa äldre/nyare och se om det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Vilka drivrutiner installerade du? Testa äldre/nyare och se om det funkar.

jag kör med den som var installerad från början, alltså 306.97. har testat nyare också

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndas:

jag kör med den som var installerad från början, alltså 306.97. har testat nyare också

Testa den här, http://www.geforce.co.uk/drivers/results/55133
Och äldre.

Permalänk

har du både v-sync i gång i nvidias kontrollpanel och inne i spelet? Nvidia nämnde någonstans att man ska välja antingen eller då det kan bli konflikt mellan dem.

Permalänk
Medlem

det är bara att ladda ner och installera ? man behöver inte göra något speciellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av broderbluff:

har du både v-sync i gång i nvidias kontrollpanel och inne i spelet? Nvidia nämnde någonstans att man ska välja antingen eller då det kan bli konflikt mellan dem.

jag har på i nvidia, och av i spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av broderbluff:

har du både v-sync i gång i nvidias kontrollpanel och inne i spelet? Nvidia nämnde någonstans att man ska välja antingen eller då det kan bli konflikt mellan dem.

det är bara att ladda ner och installera ? man behöver inte göra något speciellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndas:

det är bara att ladda ner och installera ? man behöver inte göra något speciellt?

jag har på i nvidia, av i spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

det är bara att ladda ner och installera ? man behöver inte göra något speciellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Du borde absolut inte fps droppa, du ska klara bf3 på ultra utan problem. Pröva att stänga av V-Sync?

Inte en chans att ett gtx 660ti klarar bf3 på ultra med 60+ fps i full hd upplösning. jag har själv ett 7970 och det droppar lite då och då under 60 fps. Ändå är ett 7970 snabbare än ett 660ti.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Skrivet av zenyard:

Du borde absolut inte fps droppa, du ska klara bf3 på ultra utan problem. Pröva att stänga av V-Sync?

Nja, får drops till runt 50 i singleplayern, så i multiplayern borde det bli runt 35-40 under dropsen, och ännu mer om man spelar på B2K, skulle inte kalla det att klara det utan problem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Men som sagt jag kör inte på ultra, kör på High

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 4ndas:

det är bara att ladda ner och installera ? man behöver inte göra något speciellt?

Nepp, tänkt dock på att köra inte köra snabbinstallationen, utan den andra, då kan du även välja att göra en ren installation, vilket tar bort dina gamla drivers och ser till att du inte får några problem med dem.

Sen kan du skaffa MSI afterburner, om du inte redan har det, och kolla om ditt kort går i full load eller inte.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndas:

Hejsan som rubriken, så fps droppar jag och på sekunden laggar det när det droppar. jag har en ny dator som bara är 1 månad gammal:

jag kör V-sync på, har testat anpassning med

Intel® Core i5 3570 3,4Ghz
GeForce GTX 660Ti OC 2GB GDDR5 (1032Mhz)
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz
Seagate Barracuda 1TB - 6Gb/s - 7200rpm - 32MB

kan det vara problem med skärmen? ibland så märker jag några streck på skärmen, t.ex när jag dödar så är mitt namn kanske pelle, så är det streck på E'et så man ser bara p lle. hoppas ni förstår vad jag menar: även skärmen är ny , 60hz, full hd

Testa med dessa inställningar eventuelt att du stänger av v-sync helt beronende på vad du tycker själv,inge v-sync i spelet!
detta funkar bra för mig!

http://imageshack.us/photo/my-images/40/skrmklippqb.png/

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndas:

det är bara att ladda ner och installera ? man behöver inte göra något speciellt?

Ja. Du kan välja lite olika saker som med alla installationer

Permalänk
Medlem

Gör en "clean" installation av nvidias nyaste drivrutiner och stäng av v-sync inne i BF3 och slå på anpassningsbar i Nvidias kontrollpanel.
Sedan om det inte fungerar kan du också se om det blir mycket skillnad när du spelar på Ultra eftersom det borde droppa mer, spelar du på single eller multiplayer?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ewelyn:

Inte en chans att ett gtx 660ti klarar bf3 på ultra med 60+ fps i full hd upplösning. jag har själv ett 7970 och det droppar lite då och då under 60 fps. Ändå är ett 7970 snabbare än ett 660ti.

Då undrar jag ju lite, dina komponenter är ju inte att leka med. Ett 660ti enligt jämförelsesidor t.ex här på sweclockers (recensioner) så ska ett 660ti kunna ligga runt 50-60. Fast är inte helt säker om dom mäter via Single eller Multiplayer.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Stäng av v-sync