In a different time: A Story about AMD and Intel

Permalänk
Medlem

In a different time: A Story about AMD and Intel

Hej. Vill först och främst säga att jag inte visste I vilken kategori jag skulle lägga denna tråden i.

Jag hoppas att vi alla kan diskutera på ett lugnt och civiliserat sätt angående AMD's nuvarande situation och kanske spåna om hur framtiden ser ut med SR och Excavator och hur det kanske hade sett ut om det hade spelats med rent mjöl i påsen från båda lägren samt om AMD's ledning hade varit lite bättre.

Sätt er in i denna situationen: Året är 2015 AMD har släppt Excavator helt designad för en endaste sak: att ta tillbaka prestandakronan. Jim Keller och John Gustafsson har gjort ett fenomenalt arbete med att optimera arkitekturen för att få bästa möljiga prestanda och få HSA att fungera perfekt, Det visar sig att processorn utpresterar Intels enthusiast plattform.

Okej detta är väl lite fantasi men hur tror ni att AMD hade sett ut i dagens läge om Intel ej haft "skumma" affärer/avtal med OEM:er och AMD hade fått avtalen på grund av att Athlon 64 presterade bättre än motsvarande pentium 4 med Netburst. Hur hade världen sett ut idag? hade AMD haft samma finansiella svårigheter eller hade det sett ljusare på alla fronter? Hade Intel haft djupa ekonomiska problem? och hade det varit världsfred?

Snälla Håll en lugn och civiliserad ton till varandra. Fanboy eller inte så kan ni ta kritiken och resonera med varandra!

//Donkey

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Hilarious och fruktansvärt nördig trådstart *grabs popcorn*

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

inväntar den animerade filmen

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Spännande! När kommer den på bio?