Vilken är den mest oromantiska maten? Gärna bilder!

Permalänk
Medlem

Skulla tömma tallriken på två sekunder om jag fick stuvade makaroner av någon tjej ;D
Så jävla gott, jag tycker inte det bara beror på mat om det är romantiskt osv, så länge man gillar den typen av mat.

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Hedersmedlem

Först och främst beror det ju på omständigheterna... Här i Tjina verkar donken var ett hett tips om man ska på date. Glöm inte att ta med surfplatta för räkna med att den andra personen kommer sitta klistrad framför sin smartphone/surfplatta.

Men några rätter som kanske inte går hem på första dejten för svenskar:

Hund (inte för att man ser så mycket)

Någon typ av kräftdjur

Padda/stor groda

Nudelgryta med inlagda kycklingfötter, småfisk och lite annat smått och gott

Kaninhuvud. Belle förklarade att jag var tvungen att bryta upp kraniet med tänderna för att komma åt hjärnan. Jag nöjde mig med allt som gick att äta utanpå.

Någon snäcka. Smakade bara mjöl. Utseendet är det enda den här rätten har.

Manet. Jag tycker det är gott, brukar ligga i någon söt-syrlig lag de gånger jag ätit den..

Någon snigel på en "fransk" restaurang för nyrika tjineser. Den var kall. Inte så spännande.

Världens bästa rätt. SPAM, thousand year old egg, spenat, kyckling, svamp och vitlök.

Har nog inga bilder på koagulerat ankblod, diverse inälvor och annat spännande man fått serverat tyvärr.

Och själva stället man går till, om man inte är hemma, bör ju se okej ut också. http://kunmingsshabbiest.blog.se/ (framförallt http://kunmingsshabbiest.blog.se/files/2012/06/Shiping-Shaoka...) har några bra exempel.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Findus jultallrik

Permalänk

haha, wtf, findus jultallrik:D
såg nästan lite intressant ut det där, ja kanske inte den romantiskaste maten, men intressant:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Maten är väl inte det romantiska i en romantiskt middag..
Det är hur man serverar det..
Men vissa rätter är absolut inte romantiska för fem öre, något som stinker gammal sur-kärrings könsorgan går fett bort (surströmming)

Tanten och jag hade en trevligt romantiskt grillkväll för någon vecka sedan, ja mitt i vintern..
Hoppa in i quattron och körde ut till en sjö som är helt öde på vintertid och närmaste bebodda hus var 2mil bort, 30cm snö hela vägen.
Stor brasa och en grill, fin värme och lyste upp trädtopparna i mörkret, vindstilla, stjärnklart sky..
Grilla korv och kryddig biff, sallad fanns med, lite koskenkorva (pallar inte med fjolldricka) och öl.. Varm öl i kyla går faktiskt bra.
Det var trevligt, inte en jävel vågar ut dit när snön har kommit så hela sjön för oss själva.
Gäller att ha en bil som tar sig fram.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Mat som luktar fränt anser väl de flesta som oerhört oromantiskt. Surströmming, som påpekats flera gånger, är ju allt annat än romantiskt. I alla fall för relativt nya par. Finns säkert något par som träffades någonstans där det stank surströmming, och kan säkert tycka det är romantiskt då de associerar till denna romantiska stund. Hehe, hyfsat osannolikt men ändå.

T. ex. tycker min syster och hennes pojkvän att toast är oerhört romantiskt, då de alltid åt det när de träffades i gymnasiet.

Själv tycker jag "tråkig" mat är väldigt oromantiskt. Precis som påpekats, typ halvfabrikat och makaroner. Har inget problem med klyschigt romantisk mat, som räkor och vitt vin. Det kanske är för att jag tycker att det är så jävla gott i och för sig.

Annars är ju slabbig mat rejält oromantiskt. Pizza, hamburgare, m.m.
Något jag själv inte skulle anse särskilt romantiskt är gräddig mat, och kött (rött och vitt). Men det är främst för att jag tycker att det känns ganska ofräscht.

Mat som är oerhört speciell kan ju ge en romantisk stämning, eftersom man delar en annorlunda upplevelse. Skulle visserligen inte bjuda på wok med tupphuvud som jag blev serverad i Beijing, he he.

Och ang. mat med mycket baljväxter som sägs ge mycket gaser i magen, så kan jag själv inte riktigt hålla med. Tycker mig ha märkt att det är väldigt individuellt och har allt som oftast att göra med matvanor. Själv äter för det mesta mängder med baljväxter dagligen, och märker inte av några problem med gaser. Annat är det dock när jag äter stora mängder lök (tänk lökgratäng/-soppa) eller kött/-kotlettfisk... Märkte att jag gled ifrån ämnet lite, ber om ursäkt för det.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Stuvade makaroner? Asgott ju

Håller med. Helt klart underskattat, om några år kommer stuvade va inbjuden i finköket. Kom ihåg vart du läste det först.

Ont: voro12 skulle ha vunnit om det var den mest tragiska maträtten, helt klart. Findus jultalrik är den mest tragiska produkten som någonsin tillverkats.
Så fort man ser den så tänker man att hur jäkla ensam är man inte om man köper en sådan,värmen den och förtär den i soffan till kalles på julafton.

Annars tycker jag nog färdig potatis sallad/potatis gratäng och ett färdig grillat djur är det mest oromantiska.Symboliserar att man som vill ta det vidare men orkar inte änns anstränga sig på vägen. Det är rätter man kan göra själv enkelt eller om man vill avancerat och få det riktigt gott.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Musikälskare

??????

Lapskojs så klart

http://www.tasteline.com/recept/lapskojs

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Känner att vi har en vinnare här

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Allt med vitlök om det är en första dejt. Blir det ett förhållande sen så kan man ju börja käka vitlök efter 8-12 månader.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Spaghetti och köttfärssås.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Hmm.. jag skulle nog säga soppa, särskilt om båda sitter och sörplar på första dejten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Stuvade makaroner? Asgott ju

Läs vad tråden handlade om igen.. Den handlar om oromantiskt mat, inte hur vida du gillar den eller inte.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Läs vad tråden handlade om igen.. Den handlar om oromantiskt mat, inte hur vida du gillar den eller inte.

Jag vet, och jag tycker stuvade makaroner är så gott att det kan bli romantiskt.
En härlig stuvning tycker jag är härligt och det är inte helt lätt att få till.

I jämförelse med hur oromantiskt många andra saker i tråden är så tycker jag inte stuvade makaroner har på listan att göra öht.
Och det är absolut inte trist och tråkigt enligt mig.

Permalänk
Medlem

Detta har jag funderat på länge men inte kommit på vad det hette. Ja, detta är nog förstaplats än så länge.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av light44:

Detta har jag funderat på länge men inte kommit på vad det hette. Ja, detta är nog förstaplats än så länge.

Yupp så är det <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det där är tame fan deprimerande att ens se XD

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Haggis, oromantiskt och oaptitligt.. Allit i ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Läs vad tråden handlade om igen.. Den handlar om oromantiskt mat, inte hur vida du gillar den eller inte.

Min tjej sedan 5 år tillbaka älskade att jag lagade stuvade makaroner åt henne på våran första "dejt" så jag skulle inte kalla den oromantisk!

Mitt val skulle nog vara fiskpinnar med potatis och spenat även om det är skitgott, min snas skulle då inte ställa sig efter en sån måltid =D

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Det var väldigt vad alla tycker olika.... men jag måste bara bidra med en till, Palt

Är det där palt? Ser ju värre ut än våra paltar vi fick i skolmaten på gymnasiet. Det där ser ju mer ut som hjärna av något slag än det liknar potatispalt. Var hittade du de där paltarna?

Visa signatur

Oskar

Sällan inloggad, men citera så svarar jag inom några år.

Permalänk
Medlem

*thumbs up*

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskenb01:

Är det där palt? Ser ju värre ut än våra paltar vi fick i skolmaten på gymnasiet. Det där ser ju mer ut som hjärna av något slag än det liknar potatispalt. Var hittade du de där paltarna?

Efter en sökning här och med hjälp av fliken Bilder.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Trevligare än vissa andra rätter som nämnts i tråden men mer trist och tråkigt blir det inte.
http://2.bp.blogspot.com/-qclB_jWMGC0/TfVDdLUdALI/AAAAAAAAA0Q...

....

Bjöd på det när jag träffade en tjej.

Nu 7 år senare är vi gifta.

Så visst går det hem med korv och makaroner!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Gjorde nån form av rostat bröd med bränd bacon och massa vita bönor + smält ost, att det smakade som att jag haft i halva döda havet va nog ingen direkt deal breaker då det mest maskerade det övriga slafset bra.

Såg ut som kräks, o smakade allt annat än bra men trots detta misslyckande i början av daterierna är vi efter 2 år fortfarande förlovade så. Att det längre fram kom fram att hon avskyr vita bönor i tomatsås gjorde väl inte kreationen mer tilltalande

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag till tråden!

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk
Entusiast

Fy fan så jävla gott... men det ser inte särskilt smakligt ut

Yep, pölsa it is

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Fy fan så jävla gott... men det ser inte särskilt smakligt ut

http://static.kokaihop.se/recipe/large/7377681-10345916.jpg

Yep, pölsa it is

Det ser ut som något din avatar har skapat

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av flyawaynille:

Det ser ut som något din avatar har skapat

Hörrödu catlover... Jo iofs så stämmer det alldeles utmärkt att det ser ut som en keps

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zpnk:

Fy fan så jävla gott... men det ser inte särskilt smakligt ut

http://static.kokaihop.se/recipe/large/7377681-10345916.jpg

Yep, pölsa it is

Jag är inte kräsen när det gäller mat. Absolut inte, men Pölsa är tamefan vidrigt.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Den oromantiska stämningen som uppstår när man bjuder en brud på en schyst steak för att få höra att hon älskar sushi. Det var bättre förr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dekadens