Permalänk
Medlem

Min upload har försvunnit.

Hej bara helt plötsligt så har mitt internet blivit jätte dåligt, betalar för 10/1 hastighet och det har funkat hyffsat tills igår. När jag gör bredbandskollen så får jag 9 mbit download men 0.0 i upload, har testat alla möjliga inställningar men det går inte till sig. Är det någon som vet vad det kan vara eller är det bara att höra med leverantören?

Permalänk
Medlem

kollat operatörens hemsida för driftstörning?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Smart, tydligen så var det underhåll just nu så får se mitt på dagen om det har gått till sig

Permalänk
Medlem

Jag hade en del störningar på mitt bredband innan och under julen. Kontaktade min leverantör och det visade sig att de hade haft en del driftstörningar, men de hade aldrig meddelat detta. Så ibland kan det vara en poäng att kontakta dem och kolla.

Dock hade jag inte riktigt lika akuta problem som du beskriver. Jag låg på 35 MBit ned och ungefär samma upp. Dock var jag inte helt nöjde då jag betalar för 200 MBit. Min förra leverantör gav mig ca. 75 MBit då jag betalade för 100 MBit vilket kändes mer rimligt.

Efter detta så steg dock min hastighet och ligger nu på acceptabel nivå igen.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]