Letar efter snyggt mmorpg (i klass med aion?)

Permalänk

Letar efter snyggt mmorpg (i klass med aion?)

Måste säga att Aion är skapligt snyggt ändå: http://i.imgur.com/QU9pb6j.jpg

Letar efter MMO-RPG som är ungefär i samma kailber utseendemässigt. Föredrar verkligne om det är Free2play.
Nackdelen med Aion är att man inte har tillgång till world chat osv =/ väldigt synd för en ny spelare då man ska leta efter Instanser

Så tipsa gärna om mmorpg som är mer utav den snygga varianten

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Swtor? laddade ner det i fredags och har verkligen fastnat för det!

Permalänk
Skrivet av shawn882:

Swtor? laddade ner det i fredags och har verkligen fastnat för det!

Håller på att ladda ner detta. Spelade det när det var relativt nytt och raida (opsa) även en hel del då. Så har dels tröttnat på detta då bästa delen är att lvl'a 1-2 gubbar Men ska testa på detta igen
Tackar för tipset i alla fall

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

WoW! kostar i månaden, jag vet, men fortfararande (enligt mig) Det bästa mmorpg spelet!

Permalänk
Skrivet av Arleij:

WoW! kostar i månaden, jag vet, men fortfararande (enligt mig) Det bästa mmorpg spelet!

Har spelat wow fram tills slutet på Cata, har planer på att testa MoP någon gång
Men vart är detta "snyggt" i form av att jämnföra med Aion?
Har sina speciella grafik som gör det snyggt ja, men inte att jämföra tyvärr^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Tera kanske? Blir F2P snart om jag inte minns galet.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Prova 10 dagars gratis mop så får du se! bästa expansionen hitils säger dem!

Permalänk

Har du kollat in Tera?
Har inte testat det själv men sett när polare spelat det och det ser Riktigt bra ut. Går dessutom free2play när som helst http://tera.enmasse.com/

Permalänk
Skrivet av Arleij:

Prova 10 dagars gratis mop så får du se! bästa expansionen hitils säger dem!

Har redan kört 10dagar mop. Men det tar inte bort "problemet" med grafiken har testat rätt många mmo's men är ute efter något i Aion graik stuk

Skrivet av THEBADGUY:

Tera kanske? Blir F2P snart om jag inte minns galet.

Skrivet av birdslaughter:

Har du kollat in Tera?
Har inte testat det själv men sett när polare spelat det och det ser Riktigt bra ut. Går dessutom free2play när som helst http://tera.enmasse.com/

Har hört om detta, blir nog att testa detta när det blir f2p Verkar rätt roande ändå

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

maxar du wow? eller vilka graphics kör du på det?

Permalänk
Medlem

Hoppar på denna tråden. Letar också efter ett snyggt MMORPG. Bryr mig inte om PvP eller raids. Väntar på beta till Path of excile närmast.

Testade Drakensang igår gratis att ladda ner. Men blev trött på den otroligt lilla inventory man hade, dvs man känner sig tvingad att köpa via Item Mall.

Finns det några bra gratis trial att ladda ner. Kan tänka mig att betala men vill testa innan , brukar tröttna fort om det inte passar.

Permalänk
Skrivet av Arleij:

maxar du wow? eller vilka graphics kör du på det?

Spelar ingen roll om du maxar grafiken eller inte, det är inte i samma kaliber som Aion, swtor etc. Wow har speciell grafik med den teknade typen... Sluta vara så fanboy

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Måste säga att Aion är skapligt snyggt ändå: http://i.imgur.com/QU9pb6j.jpg

Letar efter MMO-RPG som är ungefär i samma kailber utseendemässigt. Föredrar verkligne om det är Free2play.
Nackdelen med Aion är att man inte har tillgång till world chat osv =/ väldigt synd för en ny spelare då man ska leta efter Instanser

Så tipsa gärna om mmorpg som är mer utav den snygga varianten

Jag tänker föreslå gamla hederliga Global Agenda Kanske lite sci-fi men vafasen.

Permalänk
Medlem

Tera har gratis unlimited trial redan nu fram tills det går f2p, det som är skillnaden är att man inte kan använda chatten förutom om man är i party med någon. Man kan inte heller köra duels, lägga upp auctions etc.

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Jag tänker föreslå gamla hederliga Global Agenda Kanske lite sci-fi men vafasen.

Såg ju najs ut ska kolla upp

Skrivet av Hazelberg:

Tera har gratis unlimited trial redan nu fram tills det går f2p, det som är skillnaden är att man inte kan använda chatten förutom om man är i party med någon. Man kan inte heller köra duels, lägga upp auctions etc.

Oh jasså det visste jag inte Kan vara värt att testa nu då
Fast hatar att det är limited chatt -.- som i Aion.. Hur omöjligt som helst att hitta grupper till instanser etc -.- det som jag tycker är roligt

Skapa Cleric (healer) i Aion och typ kan inte spela med andra -.- roligt..

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Sötast
Skrivet av Christoffer1989:

Måste säga att Aion är skapligt snyggt ändå: http://i.imgur.com/QU9pb6j.jpg

Letar efter MMO-RPG som är ungefär i samma kailber utseendemässigt. Föredrar verkligne om det är Free2play.
Nackdelen med Aion är att man inte har tillgång till world chat osv =/ väldigt synd för en ny spelare då man ska leta efter Instanser

Så tipsa gärna om mmorpg som är mer utav den snygga varianten

Det där ser mest ut som en tonårspojkes våta dröm än snygg grafik imo.

Du kanske borde prova TERA där kan man till och med få springa runt i små lättklädda barn!

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Det där ser mest ut som en tonårspojkes våta dröm än snygg grafik imo.

Du kanske borde prova TERA där kan man till och med få springa runt i små lättklädda barn!

Så du anser bara för att jag tog screenshot på min karaktär så är det "för kåta boys"?

Du kan ju inte komma och anse att WoW eller Guild Wars har samma snygga grafik på samma sätt

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Tera har gratis unlimited trial redan nu fram tills det går f2p, det som är skillnaden är att man inte kan använda chatten förutom om man är i party med någon. Man kan inte heller köra duels, lägga upp auctions etc.

Ok laddar ner Tera, såg att "restrictions" var ganska hårda dock. kan tex inte sätta in pengar på bank, sälja etc etc. Men går nog bra för att testa hur det känns.

Permalänk

Rift är snyggt som attan jämfört med andra theme park spel/ wow kloner.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Som sagt, det är bara trial på Tera.
F2p har inte börjat än och då kommer vissa restrictions försvinna.
Men det enda jag vet som kommer va skillnaden på ett gammalt account och ett nytt f2p account är att f2p kan bara ha 4 character slots och lite andra bank grejer men inget seriöst som man stör sig på tror jag

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk
Medlem

Är du ute efter ett spel med karaktärsmodeller liknande de i Aion eller vad menar du med ett "snyggt spel"? I och med att du bara länkat ett foto på en karaktär och ingen på världen gissar jag att det förstnämnda är vad du vill ska vara snyggt.

Personligen tycker jag att både WoW och GW2 har snyggare karaktärsmodeller än Aion och även att GW2 i övrigt (världen osv.) ser bättre ut än Aion. Till dig skulle jag dock rekommendera Tera baserat på bilden du postat och vad som skrivits i tråden.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av Främling:

Rift är snyggt som attan jämfört med andra theme park spel/ wow kloner.

Jo det är ju sant hade jag nästa glömt av, spelade det när det va nytt. Väldigt mycket nytänkande osv.
Har för mig att det är free too lvl 15 nu?

Skrivet av sm0ky:

Som sagt, det är bara trial på Tera.
F2p har inte börjat än och då kommer vissa restrictions försvinna.
Men det enda jag vet som kommer va skillnaden på ett gammalt account och ett nytt f2p account är att f2p kan bara ha 4 character slots och lite andra bank grejer men inget seriöst som man stör sig på tror jag

4 char är ju inga problem egentligen mer än tillräckligt om det ska vara free sen förstår man om det är auction restriktioner osv för att förhindra gold diggers

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Skrivet av Arleij:

maxar du wow? eller vilka graphics kör du på det?

Det är när man "maxar" wow som det blir så tydligt vilken hedenhösgrafik spelet har. Det blir skitfult helt enkelt. Kantigt och trist. man ser alla brister.

Ber TS om ursäkt för detta OT inlägg

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Det är när man "maxar" wow som det blir så tydligt vilken hedenhösgrafik spelet har. Det blir skitfult helt enkelt. Kantigt och trist. man ser alla brister.

Ber TS om ursäkt för detta OT inlägg

Håller nästan med där, wow har en snygg grafik på sitt sätt, men kan inte jämföras med Tera, Aion och Rift

Tera har jäkligt najs grafik också Blev förvånad ändå. Och det flyter på rätt bra än så länge. Blir roligt och se om man tröttnar på gameplay =o

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Antingen tröttnar man som fan på lvling eller så njuter av att döda gubbar och samla grejer upp till lvl 60.
Men det är värt när du väl kommer dit, trust me

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk
Skrivet av sm0ky:

Antingen tröttnar man som fan på lvling eller så njuter av att döda gubbar och samla grejer upp till lvl 60.
Men det är värt när du väl kommer dit, trust me

Känner så på alla tycker det är as drygt att lvl'a, men har i tanken att det är end-game PvE jag är ute efter

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

TERA blir F2P i februari,

Permalänk
Skrivet av Dr33mcrusher:

TERA blir F2P i februari,

Om du läser tråden så har detta nämnts flera gånger...

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

LOTRO får vi inte heller glömma (jag spelar några timmar varje vecka). Gratis. Snyggt. En story som gör att man vill framåt... i lagom takt. Ingen levelinghysteri då man inte vill missa huvudstoryn. Mycket sympatisk community.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

LOTRO får vi inte heller glömma (jag spelar några timmar varje vecka). Gratis. Snyggt. En story som gör att man vill framåt... i lagom takt. Ingen levelinghysteri då man inte vill missa huvudstoryn. Mycket sympatisk community.

Intressant får man titta till imrn då

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod