Co-op lir för mig och tjejen?

Permalänk
Medlem

Co-op lir för mig och tjejen?

Hejsan SweC

Jag undrar om ni kan hjälpa mig och tjejen att hitta något kul Co-Op spel att lira.
Vi har klarat ut Little Big Planet 1 & 2 och nyss Ratchet and Clank: All 4 one som vi både tyckte var riktigt roligt. Vi har spelat lite Ratchet and Clank: Q-Force men i det spelet spelar man mycket med "FPS-sikte" vilket tjejen dock inte är så van vid och inte riktigt uppskattar.

Så har ni någon idé på spel i samma anda som dom jag nämnt ovan, lite platform inte för mycket skjutare så vore jag väldigt tacksam.
Främst för PS3 eller Xbox 360, Steam kan också funka.

Tackar!

Permalänk

Jag och sambon har haft mycket kul med de olika Lego-spelen på Xbox.
De som baseras på filmserierna Batman, Star Wars osv.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Ett alternativ som lär uppfylla kraven, är Rayman Origins. Fick det i present häromdagen, och måste säga att det är måttligt bra. Härlig tecknad stil. Det fick 5/5 i betyg av fz.se, vilket ju inte är helt dåligt. http://www.fz.se/artiklar/recension/20111117/rayman-origins

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Hedersmedlem

Kan hända att det är för mycket skjutande, men Orcs Must Die 2 kan jag varmt rekommendera som co-op-spel. Man väljer själv om man vill satsa på att skjuta eller inte.

Permalänk
Medlem

Bästa co-op spelet på marknaden = Resident evil 5, det är inget fps spel, mer av ett äventyrsspel med bossar och olika gunz! sjukt underhållande och bra längd på spelet ( ca 25 timmar om man är van vid co-op spel ). Absolut värt att spana in då det förmodligen är billigt nu och som jag nämnde är det väldigt , väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacan:

Hejsan SweC

Jag undrar om ni kan hjälpa mig och tjejen att hitta något kul Co-Op spel att lira.
Vi har klarat ut Little Big Planet 1 & 2 och nyss Ratchet and Clank: All 4 one som vi både tyckte var riktigt roligt. Vi har spelat lite Ratchet and Clank: Q-Force men i det spelet spelar man mycket med "FPS-sikte" vilket tjejen dock inte är så van vid och inte riktigt uppskattar.

Så har ni någon idé på spel i samma anda som dom jag nämnt ovan, lite platform inte för mycket skjutare så vore jag väldigt tacksam.
Främst för PS3 eller Xbox 360, Steam kan också funka.

Tackar!

Portal 2 och Serious Sam serien är Co-Op spel som jag tycker är bra.

Men kolla in hemsidan http://www.co-optimus.com/ där får du många förslag.

Permalänk
Medlem

Rayman origins.

Eller rayman M. Ganska gammalt dock.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Portal 2 är ju co-op spel om något.
Magicka är kul också. Skjuter man en magi fel dödar man sin partner

Permalänk
Medlem

Dead Nation är rätt okej COOP spel man kan lira , lirade det själv med tjejen och det tar inte allt för lång tid att förstå
Coopvideo på spelet:
http://www.youtube.com/watch?v=cYqqJgawtsc

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sacan:

Hejsan SweC

Jag undrar om ni kan hjälpa mig och tjejen att hitta något kul Co-Op spel att lira.
Vi har klarat ut Little Big Planet 1 & 2 och nyss Ratchet and Clank: All 4 one som vi både tyckte var riktigt roligt. Vi har spelat lite Ratchet and Clank: Q-Force men i det spelet spelar man mycket med "FPS-sikte" vilket tjejen dock inte är så van vid och inte riktigt uppskattar.

Så har ni någon idé på spel i samma anda som dom jag nämnt ovan, lite platform inte för mycket skjutare så vore jag väldigt tacksam.
Främst för PS3 eller Xbox 360, Steam kan också funka.

Tackar!

LBP kan ni ju itne "klara" ut då det finns hundratusentals banor att spela på!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Om TS av någon anledning skulle komma över ett Wii så är ju Super Mario Galaxy 1/2 svårslagna, jag och mitt ex hade många glada timmar framför dem i alla fall Sadisten i en studsar omkring av glädje när den ene håller i ett monster samtidigt som den andre bankar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

LBP kan ni ju itne "klara" ut då det finns hundratusentals banor att spela på!

Finns dock ett "story" mode, som funkar som introduktion till det hela.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem

Rayman Origins. Köpte det på cdon för 150kr, och det är nog det enda spelet jag ör nöjd över att ha betalat för.

Permalänk
Entusiast

Portal 2 är ju ett FPS, men det är ett lugnt och fint sådan så det kanske kan vara ett insteg för henne, ett sätt att vänja sig vid styrningen och på så sätt öppna för massor av andra spel?

Permalänk
Medlem

new super mario bros till wii är oslagbart.
Har samma känsla som mario 3, fast bättre!

Permalänk
Medlem

Tack för alla bra svar allihop!

Ska definitivt kolla Rayman, det ser helt klockrent ut, tack!
Ett Wii eller ett Wii U kommer det nog bli i framtiden antagligen.

Alla andra förslag gillar jag med men tyvärr passar inte alla, dock har jag Portal 2 men för stunden bara möjlighet att köra med 1 handkontroll till datorn.

Skrivet av Dwightschrute:

LBP kan ni ju itne "klara" ut då det finns hundratusentals banor att spela på!

Det har du helt rätt i, mycket bra spel, men utan någon egentlig "Progress" tappar man lätt fokus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan.sallman:

Jag och sambon har haft mycket kul med de olika Lego-spelen på Xbox.
De som baseras på filmserierna Batman, Star Wars osv.

Tack för tipset!
Jag har provat demot på "Lego: Lord of the Rings" Tycket det var mycket bökigt och fattade inte alls vad som var kul, är alla de andra Lego spelen i samma stil eller är LOTR annorlunda?

Permalänk
Medlem

köp nintendo 64 eller gamecube och lira mario kart och liknande spel

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Blir väl lite av en sammanställning av tidigare nämnda spel, skrev PS3 i parantes för det är så jag lirar det med tjejen.
Lego Star Wars (PS3)
Little Big Planet 1 & 2 (PS3)
Ratchet och Clank (PS3)
Dead Island (FPS iof men underhållande, fick tjejen att spela det, trots att hon inte tycker om FPS, kanske värt att testa)
StarCraft 2 (Du nämnde Steam, nästan samma sak, tjejens idé faktiskt )
Dead Nation (PS3)

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Blargmode:

Portal 2 är ju ett FPS, men det är ett lugnt och fint sådan så det kanske kan vara ett insteg för henne, ett sätt att vänja sig vid styrningen och på så sätt öppna för massor av andra spel?

Flickvän + Portal 2 = roligt! Extra kul om man sätter två portaler så att de bildar en oändlig tunnel eller så att man ser sig själv. True story!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers