Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Apropå hörlurar funderar jag på att lägga upp Swec annons på mina Ultrasone PRO 900. Någon som skulle vara intresserad?

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estatus:

Juste, det kanske var värt att nämna. Men angående HE-4 skulle jag rekommendera HE-400 som skall vara en förbättrad version - och bör också köpas direkt av Head-direct (Hifimans webshop) totalt kostar det nog under 2700kr med frakt och tull.

THANK YOU! Har tittat länge på ett par HE-4 alternativt 400. För det svenska priset, nu kanske man kan gå upp till 500 istället.

(Edit: OK så HE-500 är fortfarande en plånbok ätande best även på hemmaplan. )

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Estatus:

Juste, det kanske var värt att nämna. Men angående HE-4 skulle jag rekommendera HE-400 som skall vara en förbättrad version - och bör också köpas direkt av Head-direct (Hifimans webshop) totalt kostar det nog under 2700kr med frakt och tull.

Hmm blir det inte mer med tull och moms så är det ju givet att köpa direkt från dem.
EDIT: Lurarna kostar 2600:- direkt omvandlat från dollar. Kommer ju bli mer än 2700 totalt helt klart.

Skrivet av Arazand:

Värt att nämna att HE-300 INTE är planar magnetic som Hifimans högre lurar. Om ett köp ligger nära i tiden varför inte sno åt dig ett par HE-4 3000 kr? (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=935527)

Jag vet att HE-300 är en "vanlig" lur. Men men får se var det hamnar när jag ränkat på priser lite. HE-4 är inte intressant kikade en jämförelse på tuben på alla Hifiman i 5 serien år efter år så fixa de till något och om 500 sas det vara en "world class headphone". Så utvecklingen får frammåt även på lurarna under i produktkedjan.

Skrivet av Estatus:

Hifiman 300, 400, 4 skall enligt andra gå bra på Fiio. Det är HE-6 och 500 som kräver rejäla förstärkare.

OKaj låter ju bra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Hmm blir det inte mer med tull och moms så är det ju givet att köpa direkt från dem.
EDIT: Lurarna kostar 2600:- direkt omvandlat från dollar. Kommer ju bli mer än 2700 totalt helt klart..

Jag har kontaktat Head-direct, för jag ska nämligen också köpa just HE-400. Dom sa att dom alltid skickar internationella ordrar med minimalt prisvärde samt gåva för att undvika moms. Jag har alltid handlat mina saker från USA och Kina, enda gången jag fick tulla var när säljare inte gjorde detta, eller jag glömde nämna det.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Estatus:

Jag har kontaktat Head-direct, för jag ska nämligen också köpa just HE-400. Dom sa att dom alltid skickar internationella ordrar med minimalt prisvärde samt gåva för att undvika moms. Jag har alltid handlat mina saker från USA och Kina, enda gången jag fick tulla var när säljare inte gjorde detta, eller jag glömde nämna det.

Jo kontakta dem också. Men inte fått något svar än. Men det låter ju bra att de skriver ner värdet, slinker ju oftast igenom då. Får jag inte svar beställer jag inte. Samma respons från den tyska affären än så länge, inget svar alltså.

Permalänk
Inaktiv

Det stod mellan Lake People 109 och Schiit Lyr, rör blev det till slut. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Lyr kommer nog räcka bra länge det, är också mer populärt på Head-fi.

Sitter själv i båten för uppgradering av förstärkare till antingen beg. V200 eller Sabre A18. Någon som känner till andra billigare alternativ? Letar efter något som har låg impendans och hög drivkraft helst 1W+/50ohm. Bör ha en varm signatur som A18 och V200 (med emfas på mellanregister och bass). Något som paras bra till LCD-2 och planars generellt (kanske också T1).

Skrivet av Ramses:

Jo kontakta dem också. Men inte fått något svar än. Men det låter ju bra att de skriver ner värdet, slinker ju oftast igenom då. Får jag inte svar beställer jag inte. Samma respons från den tyska affären än så länge, inget svar alltså.

Kom ihåg att kasta in $10 Velour pads om/när du gör beställning - dom ska vara bättre än pleather. Du borde nog få svar i natt/på morgonen när det är dag i USA; dom svarade ganska fort på mitt mail.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Estatus:

Sitter själv i båten för uppgradering av förstärkare till antingen beg. V200 eller Sabre A18. Någon som känner till andra billigare alternativ? Letar efter något som har låg impendans och hög drivkraft helst 1W+/50ohm. Bör ha en varm signatur som A18 och V200 (med emfas på mellanregister och bass). Något som paras bra till LCD-2 och planars generellt (kanske också T1).

Hittade en najs sida, vetifan om den är till nån hjälp: http://ravenda.wordpress.com/2011/01/24/headphones_journey/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estatus:

Sitter själv i båten för uppgradering av förstärkare till antingen beg. V200 eller Sabre A18. Någon som känner till andra billigare alternativ? Letar efter något som har låg impendans och hög drivkraft helst 1W+/50ohm. Bör ha en varm signatur som A18 och V200 (med emfas på mellanregister och bass). Något som paras bra till LCD-2 och planars generellt (kanske också T1).

Inte billigare, men ett udda alternativ som jag tror stämmer hyfsat på din beskrivning är Decware Taboo
http://www.decware.com/newsite/TABOO.htm

Intrikat rörkonstruktion som funkar både som högtalaramp och hörlursamp, och ska matcha planars mycket bra. Den har nämnts ett par gånger i den där LCD2-förstärkar tråden på head-fi. Jag har dock aldrig hört den själv då förstås ...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon116323:

Hittade en najs sida, vetifan om den är till nån hjälp: http://ravenda.wordpress.com/2011/01/24/headphones_journey/

Jag har faktiskt läst den där bloggen förr, men nu när jag ser den igen minns jag AMB M^3 som jag bör kolla upp om ja hittar en beg.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Inte billigare, men ett udda alternativ som jag tror stämmer hyfsat på din beskrivning är Decware Taboo
http://www.decware.com/newsite/TABOO.htm

Intrikat rörkonstruktion som funkar både som högtalaramp och hörlursamp, och ska matcha planars mycket bra. Den har nämnts ett par gånger i den där LCD2-förstärkar tråden på head-fi. Jag har dock aldrig hört den själv då förstås ...

Det är tyvärr för dyrt. Allt som kostar mer än en ny A18 är över min budget.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estatus:

Apropå hörlurar funderar jag på att lägga upp Swec annons på mina Ultrasone PRO 900. Någon som skulle vara intresserad?

Eventuellt! Jag sitter och kikar på diverse bra, slutna, lurar att ersätta mina HD650 med, eftersom de stör min sambo som sitter i samma rum. Hur är ljudläckaget på PRO 900?

Visa signatur

The answer is technology! What was the question?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blitzer:

Eventuellt! Jag sitter och kikar på diverse bra, slutna, lurar att ersätta mina HD650 med, eftersom de stör min sambo som sitter i samma rum. Hur är ljudläckaget på PRO 900?

Pro900 har bland den bästa isolationen för slutna hörlurar anser jag, väldigt robust design också. Du bör dock kolla in ljudsignaturen på dom först. Om du går från HD650 kommer du märka mycket mer bass men också mer diskant. Om musiken är EDM/Dubstep/HipHop eller allt som är bass orienterat är PRO900 extremt bra. Föredrar dom också till film och spel då dom är väldigt detaljrika och livliga.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Skrivet av Estatus:

Apropå hörlurar funderar jag på att lägga upp Swec annons på mina Ultrasone PRO 900. Någon som skulle vara intresserad?

Nja men är du sugen på att bli av med din matrix m-stage?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ljud
Lurar: Sennheiser hd600, AKG Q701, Ultrasone hfi-780,Etymotic hf3, a-jays 4.
Dac/amp: Argon ha2, Nuforce icon mobile, Fiio e5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estatus:

*Essence. Kanske lite overkill till PC360, men alltid bra att ha till framtiden.

Tror du det är värt att byta pc360 mot ATH-M50? Asus Essence ljudkortet kommer att användas.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Sitter idag med Sennheiser PC 360 och är riktigt sugen på att uppgradera lite. Funderar på att köpa Asus Xonar Essentials ljudkortet tillsammans med ett par ATH-M50. Det kommer kostar runt 3000kr då. Finns det bättre alternativ för dom pengarna?

Hoppas jag inte behöver skapa en ny tråd för att få svar

Jag kör xonar essence stx + ath-m50 / akg 701 /akg k67 tiesto - ljudkortet ger ordentligt med kraft då det finns inbyggd hörlursförstärkare i det. Jag är nöjd, jag är en sådan person som hellre satsar på en trevlig stereo-/bioanläggning

//rob

Visa signatur

Dator: ...|
HiFi: Primare SPA22 | Primare A30.3 | Sonus Faber Liuto M | Klipsch Reference RF82 II | SVS PB12-Plus | B&W P7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tablawallah:

Nja men är du sugen på att bli av med din matrix m-stage?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr så verkar den inte fungera som den skall och försöker nu returnera den till säljare, vilket är en anledning till att jag vill ha en hög-kvalitativ förstärkare istället. Jag hade gärna sålt den annars.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Skrivet av robix:

ath-m50 / akg 701 /akg k67 tiesto

AKG 701: orna används mest antar jag? Vad tycker du om dina ATH-m50?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Estatus:

Kom ihåg att kasta in $10 Velour pads om/när du gör beställning - dom ska vara bättre än pleather. Du borde nog få svar i natt/på morgonen när det är dag i USA; dom svarade ganska fort på mitt mail.

Jepps redan lagt det i kundkorgen. Läste tråden på head-fi och det finns rekomendationer samlat i första inlägget. Och ja jag fick svar i natt, så såg det i morse på frukosten. Fick svar om vad frakten kostar samt grejen med värdet på paketet. Men funderar på om det kommer med posten, vilket jag föredrar, eller någon annan paket utlämnare?
Står ju bara International Mail Express och sedan DHL och fedex bland annat. Hmm får la se hur det dyker upp helt enkelt.
Har inte fått min cash back än. Surt men kommer nog beställa som i morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Jepps redan lagt det i kundkorgen. Läste tråden på head-fi och det finns rekomendationer samlat i första inlägget. Och ja jag fick svar i natt, så såg det i morse på frukosten. Fick svar om vad frakten kostar samt grejen med värdet på paketet. Men funderar på om det kommer med posten, vilket jag föredrar, eller någon annan paket utlämnare?
Står ju bara International Mail Express och sedan DHL och fedex bland annat. Hmm får la se hur det dyker upp helt enkelt.
Har inte fått min cash back än. Surt men kommer nog beställa som i morgon.

Om det är med Fedex, EMS, eller USPS så tar Posten hand om det när paketet anländer till Sverige. Om det är DHL kommer DHL i Sverige göra utlämning till dig personligen eller överlämna till närmaste Schenker/Posten ombud.

PS: Om nån skulle vara intresserad av Blue Yeti mic har jag en upplagt på Marknaden

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Estatus:

Om det är med Fedex, EMS, eller USPS så tar Posten hand om det när paketet anländer till Sverige. Om det är DHL kommer DHL i Sverige göra utlämning till dig personligen eller överlämna till närmaste Schenker/Posten ombud.

PS: Om nån skulle vara intresserad av Blue Yeti mic har jag en upplagt på Marknaden

Fint. Hoppas bara det kommer hyfsat fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Fint. Hoppas bara det kommer hyfsat fort.

Vilka blev det? HE-400?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wh1sp:

Vilka blev det? HE-400?

Det blir HE-400, i morgon antagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Det blir HE-400, i morgon antagligen.

Trevligt! Återkom gärna med åsikter, jag gillar dem skarpt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wh1sp:

Trevligt! Återkom gärna med åsikter, jag gillar dem skarpt.

Aha du har dem alltså?

Jag velar mellan HE-300 och HE-400.. men blivit mer inriktad på HE-400 när det framkom att man kan få det rätt så billigt från staterna.

Du råkar inte ha lyssnat på HE-300?

Permalänk
Medlem

Du kan lika gärna köra med HD650 om du funderar på HE-300 istället

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Aha du har dem alltså?

Jag velar mellan HE-300 och HE-400.. men blivit mer inriktad på HE-400 när det framkom att man kan få det rätt så billigt från staterna.

Du råkar inte ha lyssnat på HE-300?

Japp jag har dem, skrev ett inlägg om dem också, här.

Jag har tyvärr inte hört HE-300, det finns annars också ganska lite feedback på dem, de flesta verkar köra på HE-400.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Estatus:

Du kan lika gärna köra med HD650 om du funderar på HE-300 istället

Hmm ok. Får bli HE-400 då. Om nu Sennheiser gör lika lurar som HE-300

Skrivet av Wh1sp:

Japp jag har dem, skrev ett inlägg om dem också, här.

Jag har tyvärr inte hört HE-300, det finns annars också ganska lite feedback på dem, de flesta verkar köra på HE-400.

Okaj ska kika på den länken. Jo verkar som om HE-400 är vägen man ska gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

AKG 701: orna används mest antar jag? Vad tycker du om dina ATH-m50?

Det stämmer!
Jag tycker att ATH-m50 är riktigt prisvärda! Väldigt detaljerade och luftiga hörlurar som även hanterar basen väldigt bra, den har tyngden, djupet och rappheten samtidigt. Jag har hittat en negativ sak med de och det är mellanregistret som är i tunnaste lagret, helt OK, men inget märkvärdigt. Men och andra sidan får man inte en annan lur som har allting för ungefär 1.5k.
Jag är riktigt nöjd med denna lur, använder de till min dator (fungerar även ok till film och spel).
AKG ute i vardagsrummet med en annan hörlursförstärkare.

//rob~

Visa signatur

Dator: ...|
HiFi: Primare SPA22 | Primare A30.3 | Sonus Faber Liuto M | Klipsch Reference RF82 II | SVS PB12-Plus | B&W P7 |

Permalänk
Skrivet av robix:

Det stämmer!
Jag tycker att ATH-m50 är riktigt prisvärda! Väldigt detaljerade och luftiga hörlurar som även hanterar basen väldigt bra, den har tyngden, djupet och rappheten samtidigt. Jag har hittat en negativ sak med de och det är mellanregistret som är i tunnaste lagret, helt OK, men inget märkvärdigt. Men och andra sidan får man inte en annan lur som har allting för ungefär 1.5k.
Jag är riktigt nöjd med denna lur, använder de till min dator (fungerar även ok till film och spel).
AKG ute i vardagsrummet med en annan hörlursförstärkare.

//rob~

Roligt att höra din åsikt! Tack för svaret.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50