Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Medlem

Hej får (förhoppningsvis) min första ps3:a på julafton, den "gamla" slim som jag tycker både ser bättre ut och sen låter den ju mindre :).

Nu till spelen, jag har redan köpt L.A Noire och Heavy Rain. Vilka spel rekommenderas förutom dem? Har tänkt köpa Uncharted spelen och de flesta HD Remakesen som finns ute men finns det några andra riktigt bra exklsuiva spel till ps3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Hej får (förhoppningsvis) min första ps3:a på julafton, den "gamla" slim som jag tycker både ser bättre ut och sen låter den ju mindre :).

Nu till spelen, jag har redan köpt L.A Noire och Heavy Rain. Vilka spel rekommenderas förutom dem? Har tänkt köpa Uncharted spelen och de flesta HD Remakesen som finns ute men finns det några andra riktigt bra exklsuiva spel till ps3?

God of war.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Hej får (förhoppningsvis) min första ps3:a på julafton, den "gamla" slim som jag tycker både ser bättre ut och sen låter den ju mindre :).

Nu till spelen, jag har redan köpt L.A Noire och Heavy Rain. Vilka spel rekommenderas förutom dem? Har tänkt köpa Uncharted spelen och de flesta HD Remakesen som finns ute men finns det några andra riktigt bra exklsuiva spel till ps3?

Killzone kanske? Om du gillar FPS på konsoll!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Infamous 1 & 2
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Ratchet & Clank serien
Valkyria Chronicles
Journey

Beror ju mycket på vad man gillar.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Flower
White Knight Cronicles

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

God of war måste vara ett av de bästa spelen som gjorts till ps3, rekommenderar hela god of war serien

Permalänk
Medlem

Några tips på köpsajter i Tyskland eller annat euroland nu när euron
är låg? Slimmad 500 konsol är jag ute efter....

Permalänk
Medlem

Tjena.. jag har pajjat min discläsare och funderar därför på att jailbreaka PS3an. Är det någon som har gjort det? Tips osv osv..?

Permalänk
Medlem

Tja, är det någon som vet vart man kan köpa Black ops 2 season pass i Sverige? har googlat runt lite min ingen tur här inte :/

tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Hej får (förhoppningsvis) min första ps3:a på julafton, den "gamla" slim som jag tycker både ser bättre ut och sen låter den ju mindre :).

Nu till spelen, jag har redan köpt L.A Noire och Heavy Rain. Vilka spel rekommenderas förutom dem? Har tänkt köpa Uncharted spelen och de flesta HD Remakesen som finns ute men finns det några andra riktigt bra exklsuiva spel till ps3?

God of War spelen så klart!

Visa signatur

Minecraft Butik: Minecraftstore.se

Permalänk
Skrivet av Surfaze:

Tja, är det någon som vet vart man kan köpa Black ops 2 season pass i Sverige? har googlat runt lite min ingen tur här inte :/

tack på förhand

Har du kollat Playstation Store, uppkopplad på PS3:an?

/ AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Beställde en PS3:a igår med God of War 3 som första spel såklart! Hoppas att jag får paketet imorgon.

Permalänk
Medlem

Vad får man på ett ungefär för ett begagnat PS3 nu för tiden? Jag har en tjock modell (40gb versionen) dock med större HDD (320gb vill jag minnas), 1 handkontroll och 3-5st spel.

Jag är nämligen smått sugen på att köpa den nya modellen utav PS3.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Någon som vet något bra headset till PS3?

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filurkatten92:

Någon som vet något bra headset till PS3?

Dessa är helt ok, känns väldigt plastiga men dom duger gott.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=615535

Har själv dessa men det är ju samma.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1065831

Visa signatur
Permalänk

Någon som har sett den nya Black Ops 2 Zombie Banan? Läste att den kanske inte ska komma ut till PS3, kan detta vara sant

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Inaktiv

Tjena, råkade dra min ps3 i golvet igår. Den kommer inte ens till safe mode menyn. Den surrar till och stänger av sig helt inom 3 sekunder. Verkar vara nått allvarligt hårdvarufel. Är det värt att laga en ps3 slim 320GB eller lika bra att köpa en ny kanske?
Just det.. Kan jag köra på min gamla HDD i den nya ps3an om jag skaffar en ny? Smidiga jag har tagit backup på savedata i augusti förra året senast

Permalänk
Inaktiv

Hårddisken kan hoppa ur, kolla det, annars är den nog kraschad internt... :}

Fråga på Blueray'n, enkel att byta ut? Min har börjat behöva 10-15 st imatningar innan den börjar läsa skivorna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon173292:

Hårddisken kan hoppa ur, kolla det, annars är den nog kraschad internt... :}

Fråga på Blueray'n, enkel att byta ut? Min har börjat behöva 10-15 st imatningar innan den börjar läsa skivorna.

Testat det, men samma symtom, funderar på att skaffa en HDD och testa med.

Permalänk
Medlem

Hej, funderar på köpa ett PS3 super slim 500GB från cdon för 1999 + alla uncharted spel..

Tanken är att sen spela GTA V och kanske last of us..

Hur bra är PS3 super slim 500GB? Laggar det något? ljudnivå?

Riktigt sugen på ett PS3 men vill vara 100% innan jag köper något

Visa signatur
Permalänk

Bästa PS3-spelet för under 200:- just nu?

Som titeln säger, tips?
Bryr mig inte om det är från 2005 eller 2013

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Hej, funderar på köpa ett PS3 super slim 500GB från cdon för 1999 + alla uncharted spel..

Tanken är att sen spela GTA V och kanske last of us..

Hur bra är PS3 super slim 500GB? Laggar det något? ljudnivå?

Riktigt sugen på ett PS3 men vill vara 100% innan jag köper något

Jag har "slimman" sen december förra året. Hur nöjd som hellst med den, vissa påstår att den "låter" lit emycket men jag har inte hört ett dugg..
Lagga kan det hända, fast ytterst lite med de tyngre spelen, upplevde de tpå Uncharted 3 men inte på de två förra.

Det hade liite för lång loading time på UC3. Så kke last of us kmr bli samma, vet ej. Men kör på det föfan"!

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Skrivet av Basicnewb:

Jag har "slimman" sen december förra året. Hur nöjd som hellst med den, vissa påstår att den "låter" lit emycket men jag har inte hört ett dugg..

Våran slim låter inte spec mycket och den är ifrån feb iår, har aldrig varit så nöjd över något nytt!

Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Hej, funderar på köpa ett PS3 super slim 500GB från cdon för 1999 + alla uncharted spel..

Tanken är att sen spela GTA V och kanske last of us..

Hur bra är PS3 super slim 500GB? Laggar det något? ljudnivå?

Riktigt sugen på ett PS3 men vill vara 100% innan jag köper något

Bara "The Last of Us" är en anledning att köpa PS3, ett fenomenalt spel i alla aspekter.
För mig utan tvekan det bästa spelet denna generation.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basicnewb:

Som titeln säger, tips?
Bryr mig inte om det är från 2005 eller 2013

Beror ju på vad för spel du gillar.

Dock för under 200 är det lite svårt.

Men några av mina favouriter till ps3 du hittar för under 200 på webhallen just nu
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/98673-demon... (PS+ erbjudande nu som du kan köpa för 150 kr för 3 månader )
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/132143-dark...
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/136368-atel... eller första spelet i serien http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/103943-atel... dock andra & tredje är de bättre spelen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Bara "The Last of Us" är en anledning att köpa PS3, ett fenomenalt spel i alla aspekter.
För mig utan tvekan det bästa spelet denna generation.

Fick bli ett PS3 superslim 500GB + last of us och uncharted 3.. kommer nog bli skoj det!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Snabb liten fråga: Har en gammal ps3a, den första versionen. Ska nu koppla in den till min datorskärm för att lira lite Last Of Us (hoppas det är så bra som sägs).

Kan kolla själv när jag är hemma, men är på jobbet nu så enklast att handla på vägen hem, yes?

Vad behöver jag för att koppla in en ps3a till skärmen Dell U2711? Därtill vill jag köra med hörlurar för att få ut ljud. Skärmen sväljer det mesta när det kommer till anslutningar, så HDMI borde funka, men sen då? Skärmen har inga inbyggda högtalare och kan inte minnas att ps3an har hörlursutgång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Snabb liten fråga: Har en gammal ps3a, den första versionen. Ska nu koppla in den till min datorskärm för att lira lite Last Of Us (hoppas det är så bra som sägs).

Kan kolla själv när jag är hemma, men är på jobbet nu så enklast att handla på vägen hem, yes?

Vad behöver jag för att koppla in en ps3a till skärmen Dell U2711? Därtill vill jag köra med hörlurar för att få ut ljud. Skärmen sväljer det mesta när det kommer till anslutningar, så HDMI borde funka, men sen då? Skärmen har inga inbyggda högtalare och kan inte minnas att ps3an har hörlursutgång?

Enligt Prisjakt har din skärm Hörlursutgång. Detta borde lösa alla dina problem. Annars krävs det förstärkare som klarar HDCP signaler, eller Digital, då PS3'an kan skicka ljud över digital porten samtidigt som HDMI.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Enligt Prisjakt har din skärm Hörlursutgång. Detta borde lösa alla dina problem. Annars krävs det förstärkare som klarar HDCP signaler, eller Digital, då PS3'an kan skicka ljud över digital porten samtidigt som HDMI.

Ahh se där ja. Men då borde jag kunna köra med mina hörlurar direkt i skärmen, utan förstärkare?

Hittade följande i manualen: "Select the source of the audio input. (HDMI/DisplayPort)
Switches between 2.0 and 5.1 audio output.
NOTE: 5.1 channel Dolby or DTS on the player is not available through DP or HDMI, there will be a warning message; “Unsupported 5.1 channel audio (PCM) if available.”

Får ej 5.1, men det räknar jag inte med då det är stereolurar, men jag får ljud iallafall?

Om detta inte fungerar, då är det förstärkare som krävs?