Permalänk
Medlem

FT02 Black/Red

SPECIFICATIONS:
Motherboard: ASRock Z77 Professional
CPU: i5 3570k
Cooler: Corsair H80 with 2x Enermax Magma
RAM: 4x4GB Corsair Dominator GT
GPU: ASUS Radeon 7970
SPU: ASUS Xonar DX
SSD: Samsung 830 128GB
HDD: Western Digital: Caviar Blue 750GB
PSU: Corsair AX750 with Corsair Sleeved Cables (Red)
Case: Silverstone Fortress FT02 Black/W
Controller: Lamptron FC9

PERIPHERALS:
Monitor: DELL U2711
Headphones: AKG K242 HD
Headphones: Grado SR80i
Microphone: Zalman ZM-MIC1
Keyboard: Corsair K90 (Cherry MX Red)
Keyboard (2nd): Filco Ninja Majestouch-2 (Cherry MX Blue)
Mouse: Mionix Naos 5000
Mouse-pad: Mionix Propus 380

FT02 Black/Red

Permalänk

Ser fint ut! Gillar verkligen färgschemat

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem

Sjukt stilrent, gillar färgerna också

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Väldig fint. Ser väl genomtänkt ut och bra utfört.
Jag måste säga att jag tycker att Asrocks röd-svarta kort är snyggare än Asus.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Fräscht!!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge!
Håller med ( ovan ) att Asrocks är snyggare än asus

Permalänk

Trevligt bygge!

Permalänk

Trevligt val av tangentbord och mus
Hur tycker du om de röda brytarna förresten? Imo är de för lätta att trycka ner, vilket resulterar i en del missclicks när man skriver.

Permalänk
Medlem

Coolt Chassi xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Tackar för alla fina kommentarer!

@Jultomtetris
Jag totalt älskar Cherry MX Reds i spel just pga att de är otroligt snabba och lätta, men som du säger är de inte direkt perfekta för skrivande, dels pga att de är lätta att trycka ner men också för att de inte har någon feedback öht. Det var just därför som jag valde att beställa ett Filco Ninja Majestouch-2 med Cherry MX Blue.
Vad gäller mitt nuvarande tangentbord och mus så är de väldigt trevliga, men de har båda sina nackdelar. Tangentbordet är inte fullt mekaniskt (jag saknar det speciellt på macro-tangenterna, ESC och DEL). Musen är något dyr om man jämför med vad andra erbjuder och den nuvarande firmwaren är något buggig (jag kör med en beta-version från Mionix som funkar bättre). Utöver det är de båda klart del av det högre segmentet av produkter, både vad gäller kvalité och funktionalitet.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge, det gjorde du bra!
Datorstolen du har där, vad är det för någon tro?

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Datorstolen du har där, vad är det för någon tro?

Den är köpt på ILVA för drygt ett år sen. Tyvärr hittar jag inte just den modellen som jag har men "Largo" är väldigt lik. Du hittar den här: http://shop.ilva.se/produkt/54600153/largo?maingroupurl=konto...

Permalänk
Medlem

snyggt, datorstol?

Permalänk
Inaktiv

Snyggt!

Hur funkar Grado lurarna med metal och sånt, om du nu lyssnar på det?

Permalänk

3a fårn mig pga för lite bilder på datorn när den är klar

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk

Snyggt, men det som jag undrar över är varför du har gummihandskar på dig?

Visa signatur

98-365: MTA: Windows Server Administration Fundamentals
98-366: MTA: Networking Fundamentals
98-367: MTA: Security Fundamentals

Permalänk
Medlem
Skrivet av M79:

Snyggt, men det som jag undrar över är varför du har gummihandskar på dig?

Troligtvis för att han inte vill ha fettfläckar som syns väldigt väl på bild, sedan kan det vara "ESD handskar" vad vet jag.

Permalänk

Ser väldigt fint ut

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Medlem

Ser riktigt läckert ut! Blev du sponsrad med chassit och nätagget eller?

Gillar schemat rött/svart! Det snyggaste som finns enligt mig!

Fin hörna och fin setup! Najs dator också!

(såg att tråden va lite gammal... har du gjort någon förändring nu på sistonde? )

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Zoke:

SPECIFICATIONS:
Motherboard: ASRock Z77 Professional
CPU: i5 3570k
Cooler: Corsair H80 with 2x Enermax Magma
RAM: 4x4GB Corsair Dominator GT
GPU: ASUS Radeon 7970
SPU: ASUS Xonar DX
SSD: Samsung 830 128GB
HDD: Western Digital: Caviar Blue 750GB
PSU: Corsair AX750 with Corsair Sleeved Cables (Red)
Case: Silverstone Fortress FT02 Black/W
Controller: Lamptron FC9

PERIPHERALS:
Monitor: DELL U2711
Headphones: AKG K242 HD
Headphones: Grado SR80i
Microphone: Zalman ZM-MIC1
Keyboard: Corsair K90 (Cherry MX Red)
Keyboard (2nd): Filco Ninja Majestouch-2 (Cherry MX Blue)
Mouse: Mionix Naos 5000
Mouse-pad: Mionix Propus 380

FT02 Black/Red

Får man fråga hur chassit är?, Funderar nämligen att vattenkyla allt

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Ser riktigt läckert ut! Blev du sponsrad med chassit och nätagget eller?

Gillar schemat rött/svart! Det snyggaste som finns enligt mig!

Fin hörna och fin setup! Najs dator också!

(såg att tråden va lite gammal... har du gjort någon förändring nu på sistonde? )

1. Nix. Men hade bland annat kontakt med SilverStone om ett par detaljer när jag planerade bygget.
2. Jag kan hålla med att det är snyggt. Men snyggast? Mja
3. Tackar!
4. Uppdaterar lite då och då när det känns relevant/när jag fått in något nytt.

Skrivet av Tartaros:

Får man fråga hur chassit är?, Funderar nämligen att vattenkyla allt

Det är ett otroligt välbyggt och väldesignat chassi, men för vattenkylning hade jag rekommenderat något annat om du inte är händig med en dremmel. Det går att få in en 540mm radiator i botten och fortfarande använda fläktfiltren - det krävs bara lite jobb. Och naturligtvis rymmer toppen en 120mm. Det är ett chassi designat för optimal luftkylning, trots allt.

Permalänk
Skrivet av Zoke:

1. Nix. Men hade bland annat kontakt med SilverStone om ett par detaljer när jag planerade bygget.
2. Jag kan hålla med att det är snyggt. Men snyggast? Mja
3. Tackar!
4. Uppdaterar lite då och då när det känns relevant/när jag fått in något nytt.

Det är ett otroligt välbyggt och väldesignat chassi, men för vattenkylning hade jag rekommenderat något annat om du inte är händig med en dremmel. Det går att få in en 540mm radiator i botten och fortfarande använda fläktfiltren - det krävs bara lite jobb. Och naturligtvis rymmer toppen en 120mm. Det är ett chassi designat för optimal luftkylning, trots allt.

Ett 540 i botten:O har jag aldrig sätt , har du någon bra bygglog om det?, Självklart är chassit för vatten kylning men älskar designen på den , AOUGH ^^

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Ett 540 i botten:O har jag aldrig sätt , har du någon bra bygglog om det?, Självklart är chassit för vatten kylning men älskar designen på den , AOUGH ^^

Detta är utan att använda fläktfiltren, men du fårstår iaf principen:

Kika på den här:
https://www.youtube.com/watch?v=qhGN2rj0xr4

Permalänk
Medlem

riktigt stilig hörna!

vad är det för handlovsstöd du har? det var extra fräscht

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Entusiast

Hur tycker du det fungerar i eyefinity med så pass stor skillnad i tum mellan skärmarna? Kör du med nedre delen syncad eller höjer du upp skärmarna då? Jag har ställt mina två 24" så att mitten är syncad med min 27" skärm som står i mitten...

Permalänk
Medlem

Förbannat snyggt! Stilrent, temaföljande och högst personligt! 5-f*cking-points!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

riktigt stilig hörna!

vad är det för handlovsstöd du har? det var extra fräscht

Tackar!

Det är ett Filco Geniune Leather Wristrest. http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=634

Skrivet av Zpnk:

Hur tycker du det fungerar i eyefinity med så pass stor skillnad i tum mellan skärmarna? Kör du med nedre delen syncad eller höjer du upp skärmarna då? Jag har ställt mina två 24" så att mitten är syncad med min 27" skärm som står i mitten...

Jag använder inte Eyefinity alls faktiskt, det var mest för att testa upplevelsen. Eftersom U2711:an är 1440p blir det en väldigt grynig och suddig bild vid 5760x1080 (om man inte skalar ner bilden, men då blir det rätt kraftiga kanter - runt 7-8 cm). Det bästa vid Eyefinity eller Surround är att ha tre stycken skärmar av samma modell, eller iaf samma storlek.

Jag kör tre skärmar för ökad arbetsyta. Egentligen hade jag klarat mig med endast en extraskärm, men då hade jag stört mig på bryten symetri. I vilket fall så är det väldigt trevligt för arbetstempot att kunna avbelasta dokument, visa förhandsvisningar eller visualisera diagram i realtid på skärmarna till höger och vänster.

Skrivet av Goo5e:

Förbannat snyggt! Stilrent, temaföljande och högst personligt! 5-f*cking-points!

Tackar!

Permalänk
Medlem

hur tycker du att det fungerade med CM-tangentbordet? Jag har funderat på idéen med kombinationen av numpad och de andra knapparna men är det effektivt när man vänjer sig eller känns det bara konstigt att använda?

tack på förhand för en review hehe

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem