Permalänk
Inaktiv

Betala för reklamtv?

Hej!

Nu är det som så att jag har alltid bott i hyresrätt och där har tv alltid ingått i hyran, och då jag gillar SVT och SR betalar jag gärna den avgiften. Men min fråga handlar inte om tv-licensen, utan om reklam tv.

Om jag nu köper eget hus/bostadsrätt/tält så måste jag, om jag vill kolla på gammeldags tv, betala exempelvis comhem för en box samt abbonemang för att få...reklamfyllda tv kanaler? Känns ju vid närmare eftertanke helt skrattretande galet, varför betala för att få reklambudskap i varenda program jag skulle vilja kolla på, och som dessutom mest är fyllt med skit? Vad är det jag egentligen betalar för om jag tecknar mig för, säg ett abonnemang hos Comhem?

Finns det några alternativ förutom streaming?

Och vad har jag för streamingalternativ som svensk egentligen? (utan vpn tänker jag då på).
Om jag väljer att betala för kanal 5 premium via streaming exempelvis, blir det då helt reklamfritt?

Permalänk
Medlem

Comhem har ett basutbud med flertalet reklamkanaler som iallafall inte för mig kostar nått, dock detta är analoga kanaler, vill man ha digitalversionen brukar det kosta en slant + eventuella kortavgifter
Men fortfarande vissa digital kanaler är fria som SVT 1 + 2 + SVT HD, Tv24 och kanske nån mer.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Hej!

Nu är det som så att jag har alltid bott i hyresrätt och där har tv alltid ingått i hyran, och då jag gillar SVT och SR betalar jag gärna den avgiften. Men min fråga handlar inte om tv-licensen, utan om reklam tv.

Om jag nu köper eget hus/bostadsrätt/tält så måste jag, om jag vill kolla på gammeldags tv, betala exempelvis comhem för en box samt abbonemang för att få...reklamfyllda tv kanaler? Känns ju vid närmare eftertanke helt skrattretande galet, varför betala för att få reklambudskap i varenda program jag skulle vilja kolla på, och som dessutom mest är fyllt med skit? Vad är det jag egentligen betalar för om jag tecknar mig för, säg ett abonnemang hos Comhem?

Finns det några alternativ förutom streaming?

Och vad har jag för streamingalternativ som svensk egentligen? (utan vpn tänker jag då på).
Om jag väljer att betala för kanal 5 premium via streaming exempelvis, blir det då helt reklamfritt?

Tror du själv att reklamkanalerna klarar sig på den lilla summa du betalar för alla dina kanaler? Vill du hellre att alla kanalerna kräver tvavgift som SVT för att det ska bli reklamfritt? Tycker det är skrattretande att jag som student ska behöva betala pengar till skit som SVT som jag inte ens använder.

Om du läser på kanalernas hemsidor vad som ingår när du betalar så får du svar på din fråga. När jag kollat på kanal 5 online så har jag sett att det blir reklamfritt om man pröjsar.

Permalänk
Inaktiv

Nej jag tror inte att dom klarar sig på den lilla summa som jag betalar, grejen är tvärtom, jag vill inte betala för att få se på reklam. Om jag får reklamavbrott varje kvart, minst, varför ska jag då utöver detta betala en avgift varje månad?

ggustavsson: Men då ingår Comhems grundutbud i din hyra? Dvs du betalar för den, fast inte separat på en egen faktura.

Och för att komma åt de fria kanalerna, behöver jag en box (eller tv med inbyggd) och då kan jag se de fria kanalerna utan att behöva betala till Comhem (eller någon annan leverantör) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Nej jag tror inte att dom klarar sig på den lilla summa som jag betalar, grejen är tvärtom, jag vill inte betala för att få se på reklam. Om jag får reklamavbrott varje kvart, minst, varför ska jag då utöver detta betala en avgift varje månad?

ggustavsson: Men då ingår Comhems grundutbud i din hyra? Dvs du betalar för den, fast inte separat på en egen faktura.

Och för att komma åt de fria kanalerna, behöver jag en box (eller tv med inbyggd) och då kan jag se de fria kanalerna utan att behöva betala till Comhem (eller någon annan leverantör) ?

Håller verkligen med dig och jag vill som du betala för att slippa kolla på reklam, speciellt nu när det är var 10e minut eller mindre.
Det är just därför jag oftast tittar på SVT1 & 2 HD samt NatGeo HD, Animal Planet HD, BBC HD osv då det inte är reklam på samma sätt där.
Kan vara riktigt jobbigt att titta på 3an, 4an, 5an och 6an just pga den enorma mängden reklam.

Om du bor i ett ComHem hus så är det bara att plugga in TVn i väggen. Tyvärr är de analoga kanalerna riktigt kass kvalitet (syns mest på större TV apparater) så vill man ha det lite bättre borde man satsa på en box eller tv kort. Men helst HD kanaler såklart

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9