Omdirigerad till en annan sida vid youtubesökning

Permalänk

Omdirigerad till en annan sida vid youtubesökning

Jag skrev in "Volvo S60 Polestar" i sökfältet på youtube för att vara exakt, sökresultaten kom upp, men bara i några sekunder. För att sedan försvann det snabbt och sidan "downloadfileshere . com" dök upp. Det stod ungefär att nedladdningen av "DRIVER Downloader" startar strax, och då dök rutan upp där jag får välja var jag vill spara filen.
Jag tryckte ner den direkt och stängde ner sidan.

Jag förstår inte riktigt vad det kunde vara för något. Är det någon som har varit med om samma sak?
Jag såg inga mistänksamma processer precis efter detta och Malwarebytes samt anti-virus program hittar inget.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Luktar virus här tycker jag! Även om inte de programmen hittar något..
Testa att köra Malwarebytes via felsäkert läge och se om det hittar nåt?
Om du har tid och vilja så är det nog bäst att formatera om Windows om inte det fungerar. :/

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

VIRUS! Dags att skanna datorn!

Permalänk

Förstår verkligen inte hur jag har fått virus, om det är det vill säga. Jag besöker bara vanliga kända sidor som denna t.ex.
Och är väldigt noga med att inte trycka på någon reklam eller länkar mm..

Installera om windows är det värsta jag vet... Så det gör jag väl inte i första taget. Det är så himla mycket man måste ta backup på och sedan så har man likförbannat glömt något.

Ska testa i felsäkert läge.

Permalänk

Har skannat i felsäkert läge samt med avast vid datorns uppstart men hittar ingenting.
Jag har läst om något slags virus som omdirigerar alla sökresultat från youtube och google mm till konstiga sidor. Men detta hände som sagt bara en gång.

Permalänk
Medlem

Kolla DNSchanger,
och som sagt MALWAREBYTES! Good luck

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk

Hittar ingenting alls vad jag än gör så det kanske inte är nån fara.. men vet ju inte vad det kan ha varit så jag får nog installera om windows ändå, blir så paranoid.

Permalänk
Medlem

Fick också upp den här sidan i helgen, på en redirect från en youtubesökning. Finns typ ingen information om det (typ den här tråden och samma fråga på Flashback kommer upp som relevanta resultat vid en googling). En kompis som kör Chrome utan adblock har fått det två gånger på små forum.

Min gissning är att en leverantör av ads har råkat ut för något skit, och att det är ad-banners som skickar vidare dig till hemsidan. Med andra ord lär du inte ha någon malware på din dator om du inte faktiskt öppnar filen. Jag kör adblock på de flesta sidor men har Youtube på undantagslistan, så det känns vettigt att det skulle vara just där jag blir redirectad.

obs: eftersom det som sagt helt saknas info om skiten kan jag inte bekräfta det som står ovan, det är bara en personlig teori.

Visa signatur

Hej, jag skapade konto när jag var 12 och tyckte att det här med födelseår på slutet av användarnamn var jättecoolt, men jag är inte aktiv nog här för att bry mig :3

Permalänk
Inaktiv

Tur att man lagt Youpoop bakom sig, fan finns det något man kan lita på längre.