Hej,
Vi förstår och respekterar dina synpunkter och detta är inte första gången vi fått detta påtalat. Vi har i tidigare tråd försökt redogöra varför vi har detta problemet, och tyvärr är det mycket av i grund att vi är ett relativt ungt företag utan dokumentation från olika inlösare gällande kort hantering och faktura möjlighet genom Klarna.
Man sätter en sådan hög ribba med avgifter så vi skulle på det sättet döda vår prispolitik och inte få chansen att visa vad vi kan sälja till låga eller lägsta priser i dag på marknaden. Vi har även ett annat problem som du vidhäfter att du lämnar personnummer och vi kan göra faktura. Men OM vi skickar mot faktura uppstår nästa problem OM det skulle vara en kund som i sin tur inte sköter åtagandet med att betala denna faktura. Då har vi svårt att med vårt Estniska företag driva inkasso i Sverige mot denne person. Det är alltid enklare andra hållet OM man som privat person söker betalning från ett företag, då är det en enklare rutin.
Men vi arbetar med en total lösning som vi ser vara inom räckhåll och det är en kortbetalning som kommer läggas upp då vi snart är klara med förhandlingar från en provider inom detta. Även att vi kanske, men vilket vi inte själva vågar tro på...att det kan komma en part som hjälper med faktura lösning via Sverige.
Det tråkigaste av allt är när det dyker upp oseriösa aktörer på marknaden som kanske inte håller mer än max en månad, som sätter mycket på spel och som ställer till det för alla andra. Vi har ett skrämmande exempel som det lilla Svenska KB som dök upp i slutet av 2012 med en butik som hette "kikistore.se" och som enkort stund hade betlkortslösning etc samt banköverföring. Men dom stängde ner bara efter en dryg månad, och aktörer som dessa ställer problem för hela marknaden och branchen.
Vi vill inget annat än att finna lösningar som skall vara opitmala för alla och att alla skall känna säkerhet. Vi har dock ännu inte haft någon som vederbörligen kan smutskasta oss för att "dabbat" oss utan att kunna korrigera om det varit ett problem som uppstått.
Vi hoppas att du i framtiden skall bli vår kund, och att du känner osäkerhet för det sätt vi har gällande betalningsrutiner är bara bra. Du skall alltid själv göra saker du känner dig bekväm med och alldrig göra något du inte känner kan vara i din linje med säkerhet.