Permalänk
Medlem

TPB AFK

"TPB AFK: The Pirate Bay Away From Keyboard, is an upcoming documentary film, directed by Simon Klose, based on the lives of the three founders of The Pirate Bay, a BitTorrent tracker - Peter Sunde, Fredrik Neij, and Gottfrid Svartholm. Filming began in summer 2008, and concluded on 25 August 2012."

Release datum: 8 Februari
Kommer släppas under creative commons men kommer att gå att köpa digital nerladdning och på fysisk dvd.
Websida: www.tpbafk.tv
Trailer: www.youtube.com/watch?v=KCAGb7oSwDs
Ladda ner filmen här: https://thepiratebay.se/user/SimonKlose/

Permalänk
Medlem

Någon som har sett filmen?, och i så fall. Vad tyckte ni om den?

Permalänk
Medlem

Såg den precis faktiskt. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den, det var lite som en snabb och enkel sammanfattning om hela TPB målet

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Såg den precis faktiskt. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den, det var lite som en snabb och enkel sammanfattning om hela TPB målet

Jag håller med, vart nästa lite besviken. Jag hade viljat se mer runt om istället för innuti rättegången, det har man ju redan koll på och vet hur det gick. Tycker även att simon klose har valt fel väg, han har gjort den alldeles för dramatisk.

Permalänk
Permalänk

Trist bild Fredrik Neij fick visa av sig själv på fyllan..
Intressant dokumentär i övrigt.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant och bra film!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

Sjukt bra film. Alla borde se den! Jag växte upp med Piratebay dock hade jag inte bandbredden jag ville ha.

Köpte en tröja men inte filmen!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Man blir ganska ledsen i ögat på svenska rättsväsendet.
Förövrigt så hölls rättegången i samma byggnad som mitt förra jobb så man kände igen sig lite Fleminggatan 14.