Första riktiga bil Bmw 330 530 för och nackdelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av snutte:

Grattis! Bara åkt 325 och 335 och ingen av dom var dåliga så du har skaffat en rolig bil. Sedan eller touring?

Sedan m sport verkar rätt pigg får testa mer i sommar:)=

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Sedan m sport verkar rätt pigg får testa mer i sommar:)=

Lägg upp bild

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Lägg upp bild

Yes ordnar det så fort min iphone är tillbaka blir väll att jag slänger upp lite bilder på garaget,

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Yes ordnar det så fort min iphone är tillbaka blir väll att jag slänger upp lite bilder på garaget,

Det vart en 07'a? 3Liters dubbelturbo Bmw's raka sexor har ju det bästa ljudet
Vill se lite bilder nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Det vart en 07'a? 3Liters dubbelturbo Bmw's raka sexor har ju det bästa ljudet
Vill se lite bilder nu

Skickades från m.sweclockers.com

Blev en som var utagen 06 rak 3 liters bensinare kört inte så mycket annars hade det blivit diesel hoppas jag får tillbaka min förbannade iphone i veckan;)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Blev en som var utagen 06 rak 3 liters bensinare kört inte så mycket annars hade det blivit diesel hoppas jag får tillbaka min förbannade iphone i veckan;)

Finns det något bra chip till bmw om man vill trimma lite någon som har lite erfarenheter inte säkert jag kommer göra det men man vet aldrig

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Finns det något bra chip till bmw om man vill trimma lite någon som har lite erfarenheter inte säkert jag kommer göra det men man vet aldrig

Finns lite olika firmor, kommer eventuellt chippa min 325d hos någon av dessa två tror jag.
http://sv.bsr.se/news/varkampanj-pa-bmw-trim/
http://www.vtech.se/

Men är det en 330 så är det så vitt ja vet inte dubbelturbo på den, utan 335i och de nya 2013års bilarna har väll det bara.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt en Diesel istället. Jag byter tändspolarna titt som tätt på min beemer.

Edit: Såg att du köpt redan. 330 är en fantastisk bil det med.

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Finns det något bra chip till bmw om man vill trimma lite någon som har lite erfarenheter inte säkert jag kommer göra det men man vet aldrig

Det finns inga chip till den, ska du chipa så är det 335 du skulle köpt,
du får nöja dig med 260Hk, jag hoppas du slog till på en Automat bara, M-sport, då är den sänkt och har sportstolarna,
grattis till en mycket trevlig bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimreaper:

Det finns inga chip till den, ska du chipa så är det 335 du skulle köpt,
du får nöja dig med 260Hk, jag hoppas du slog till på en Automat bara, M-sport, då är den sänkt och har sportstolarna,
grattis till en mycket trevlig bil.

Det finns visst chip:
http://www.itsfun.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=925&itemid=

Ger inte dock inte jättemycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Chipet ska ge 17 Hk, tar man en snabb tur runt E90 Post så inser man att man är tvungen att byta en hel del grejer runt om motorn för att få mätbara resultat över huvud taget, att då itsfun chipet ska ge 17hk ser jag som rent hokus pokus, sen vet jag inte om jag skulle vilja ha vilken klåpare som helst rota runt i min bils ECU men det är en annan femma.
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=233638

Med vänliga hälsningar

Permalänk
Skrivet av Hyrst:

Vadå onödiga bilar? Haha
Bara för att du inte har råd eller klarar av att köra en sån bil fullt ut så är den onödig enligt dig?

Ja jävlar, kanske bäst att BMW lägger ner sin Motorsport avdelning helt eftersom vissa inte klarar av att hantera dom, alt är för dyra!

Eftersom du inte verkar förstå vad jag menar så tänker jag inte ens försöka förklara det för dig då du antagligen kommer misstolka det också.