Behöver en bat-fil som loggar in på windows

Permalänk

Behöver en bat-fil som loggar in på windows

Hej.
Skulle behöva hjälp med en bat-fil som jag tappade bort vid formateringen av en dator.

Var en fil som kunde logga in automatiskt på Windows server 2003
administrator
ms3tpM4m

Permalänk
Medlem

Hur menar du nu? Ska du automatisk logga in när servern startar?

Permalänk
Medlem

Sysinternals Autologon lär fungera fint.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963905.aspx

Visa signatur

K#

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson30:

Hur menar du nu? Ska du automatisk logga in när servern startar?

Japp, exakt så menar jag. så blir det en omstart loggas den in automatiskt.

Permalänk
Medlem

Då behövs en liten editering av registert.

Skrev en guide för några år sedan till 2003, bör ju fungera finfint forfarande.

Start -- Run --> Regedit --> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon
Double click on ”DefaultUserName” and enter your username (if it doesn't exist, create the value by clicking Edit --> New --> String Value).
Double click on ”DefaultPassword”and enter your password. (if it doesn't exist, create the value by clicking Edit --> New --> String Value).
Double click on ”AutoAdminLogon” and enter ”1”. (if it doesn't exist, create the value by clicking Edit --> New --> String Value).

Reboot your computer.

To logon with another account, press shift while the computer is starting, right before the logon process begins

Permalänk

Aha, tackar. Då testar jag det i morgon ..

Permalänk

Tackar
Den fungerade fin fint.

Det är nu jag behöver bat filen då jag ska öppna 2 program (med ca 30 sec väntetid tills program 2 startar.), men lyckas inte få det att fungera

min lilla test som jag lagt på skrivbordet.

@echo off start "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe" start explorer.exe exit

Lyckas få utforskaren att starta men inte internet explorer får i stället upp ett dosfönster där det står:
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
<C> Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

C:\Documents and Settings\jooi\Skrivbord>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sthlms_Jonas:

Tackar
Den fungerade fin fint.

Det är nu jag behöver bat filen då jag ska öppna 2 program (med ca 30 sec väntetid tills program 2 startar.), men lyckas inte få det att fungera

min lilla test som jag lagt på skrivbordet.

@echo off start "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe" start explorer.exe exit

Lyckas få utforskaren att starta men inte internet explorer får i stället upp ett dosfönster där det står:
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
<C> Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

C:\Documents and Settings\jooi\Skrivbord>

Ta bort "start" innan "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sthlms_Jonas:

Tackar
Den fungerade fin fint.

Det är nu jag behöver bat filen då jag ska öppna 2 program (med ca 30 sec väntetid tills program 2 startar.), men lyckas inte få det att fungera

min lilla test som jag lagt på skrivbordet.

@echo off start "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe" start explorer.exe exit

Lyckas få utforskaren att starta men inte internet explorer får i stället upp ett dosfönster där det står:
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
<C> Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

C:\Documents and Settings\jooi\Skrivbord>

lite offtopic: står det faktiskt Jooi där? De e ju mitt smeknamn

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sthlms_Jonas:

Hej.
Skulle behöva hjälp med en bat-fil som jag tappade bort vid formateringen av en dator.

Var en fil som kunde logga in automatiskt på Windows server 2003
administrator
ms3tpM4m

När man skriver ut ett exempel på något för att visa vad man menar så rekommenderar jag att man tar för vana att inte skriva ut det korrekta värdet.
Har jag exempelvis som du ett user/pass som skall användas och det riktiga är kalle/12345 så skrivar jag kanske foo/abcde i frågan istället. Annars kanske du sitter där en dag med att någon fiskat tag på ett lösen du använt någonstans och lyckats använda det för att komma åt något du konfigurerat upp.

Just a tip

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sthlms_Jonas:

Tackar
Den fungerade fin fint.

Det är nu jag behöver bat filen då jag ska öppna 2 program (med ca 30 sec väntetid tills program 2 startar.), men lyckas inte få det att fungera

min lilla test som jag lagt på skrivbordet.

@echo off start "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe" start explorer.exe exit

Lyckas få utforskaren att starta men inte internet explorer får i stället upp ett dosfönster där det står:
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
<C> Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

C:\Documents and Settings\jooi\Skrivbord>

Använd timeout för att få den att chilla en stund. Fast det visste du nog redan
Dessutom är det onödigt att ha ett "exit" på slutet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Kan hälsa att det fungerar bra och att joo bara var påhittat;)

Permalänk

Nu fungerar det nästan.

@echo off "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe" timeout 10 "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe"

Problemet är bara att jag måste stänga första programmet för att tiden ska börja, tanken var att båda ska starta med 10 sek fördröjning

Permalänk

@echo off "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe" PING 127.0.0.1 -n 10 > NUL "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe"

borde ge en ca 10 sec fördröjning mellan kommandona

körde för längre sen en startfil istället för autostart då det innan SSD'ns tid fick iaf min dator att snabba upp starten genom att inte alls dkulle starta samtidigt utan programmen startade med ca 10 sec fördröjning

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Automatisk innlogning gör du smidigast med 'win + r' och skriv 'control userpasswords2'

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

@echo off "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe" PING 127.0.0.1 -n 10 > NUL "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe"

Jo den ger också 10 sekunder, men jag måste fortfarande avsluta första programmet innan nedräkningen börjar :/

Permalänk
Skrivet av Sthlms_Jonas:

Jo den ger också 10 sekunder, men jag måste fortfarande avsluta första programmet innan nedräkningen börjar :/

konstigt...

i min gammla bat fil ser det ut såhär

START /MIN "LCDMon" "C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\LCDMon.exe" PING 127.0.0.1 -n 10 > NUL START /MIN "Trillian" "C:\Program Files (x86)\Trillian\trillian.exe"

tror /MIN var för att det skulle starta minimerat så det kan du skippa om du inte vill att den ska göra det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Kan det vara något med att jag kör Windows Server 2003

Verkar vara som att den inte gillar mina parenteser, för kör jag

@echo off Start iexplore.exe PING 127.0.0.1 -n 10 > NUL Start firefox.exe

Fungerar det.
Problemet är att det inte är de program som ska öppnas. Testade även med ', helt utan och med start före men då hände inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sthlms_Jonas:

Kan det vara något med att jag kör Windows Server 2003

Verkar vara som att den inte gillar mina parenteser, för kör jag

@echo off Start iexplore.exe PING 127.0.0.1 -n 10 > NUL Start firefox.exe

Fungerar det.
Problemet är att det inte är de program som ska öppnas. Testade även med ', helt utan och med start före men då hände inget

Citationstecken har ingenting med saken att göra; det som är fel med det tidigare exemplet är att man inte använder start i början av raden. Utan start fortsätter inte skriptet innan programmet som körs avslutats.

Börja raden med start och följ upp med programmets fulla sökväg inom citationstecken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Med

@echo off start "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe"

fungerar det inte alls får bara upp ett dosfönster med sökvägen till bat-filen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sthlms_Jonas:

Med

@echo off start "c:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe"

fungerar det inte alls får bara upp ett dosfönster med sökvägen till bat-filen.

Som jag skrev tidigare. Om du tar bort "start"

Permalänk
Medlem

Eller så installerar du windows resource kit och använder sleep kommandot...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

Värst vad alla säger olika:P

Fick lösa det med 2 bat-filer i autostart, en med fördröjning i början..

Permalänk
Medlem

Jag har hittat en lösning på ditt problem. När du använder "start" måste du ange fönstrets titel innan kommandot. Ex:

start "titel" "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" start "titel" "c:\program files (x86)\internet explorer\iexplore.exe"

Om du vill lära dig fler kommandon i Windows CMD så är http://ss64.com/nt/ en bra hemsida.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

start c:\Program\"Internet Explorer"\iexplore.exe
Fungerar.
Du får använda " " om det är ett delat ord, annars fattar inte cmd.

Vet inte om det alltid är så men det löste det för mig.
Kör windows 7 x64 ultimate