Hårddisken beter sig väldigt konstigt.

Permalänk

Hårddisken beter sig väldigt konstigt.

Hej, för någon dag sedan har min hårddisk börjat bete sig tokigt.
När jag ska in på hårddisken kommer jag in och ser alla mappar och filer osv. Men så fort jag dubbelklickar på något så svarar den inte och kraschar typ. Jag gör ofta musik och jag har massor "samples", massor ljudfiler med andra ord som jag behöver. Så jag kan ju inte göra en backup eller kopiera alla filer eftersom det svarar inte och kraschar när jag ska använda filerna på hårddisken :S

Lite bilder om jag har förklarat dåligt:

Innan:

Här ser jag alla filer och mappar osv:

Sen dubbelklickar jag på något och den svarar inte:

Sen efter tag kommer detta upp:

Om någon har en lösning på detta skulle jag bli otroligt glad, tack

EDIT: Nu försvann hårddisken "Gandalf" också går inte ens klicka på den.

Permalänk
Medlem

Känns som den håller på att ge med sig, det kan hjälpa att kyla disken i frysen en stund, in i datorn och sen snabbt kopiera så mycket du hinner. Sen är det nog bara att beställa en ny disk och i framtiden kanske ge säkerhetskopiering en liten större del av ditt liv

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Brallor:

Känns som den håller på att ge med sig, det kan hjälpa att kyla disken i frysen en stund, in i datorn och sen snabbt kopiera så mycket du hinner. Sen är det nog bara att beställa en ny disk och i framtiden kanske ge säkerhetskopiering en liten större del av ditt liv

Ok det verkar som den är helt död nu. Hade backup på det mesta som tur var, men han tog med sig några filer som jag behövde i graven