Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Jag köpte Thor skärmen före jul.
Tänkte först köpa Dell U2412M då den har 1920x1200 istället för 1920x1080.
Har en Dell 2410 på jobbet som har 1920x1200, så när jag fick hem min skärm så kändes den väldigt bred och låg.
Vanesak.
Har kalibrerat den för någorlunda korrekt färgåtergivning och jag måste säga att jag är nöjd.
För 1490 är den extremt prisvärd!
Hade det funnits ekonomi så hade vi köpt en till till någon av de andra datorerna i familjen...

Kalas. Då kör vi på en sådan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edwaard:

I slutändan handlar väl ändå "årets datorbutik" om vem som har flest fanboys? Sedan kanske inte alla som röstar är 100% rättvisa i alla frågor, men det är knappast bara inet som får "oförtjänta" röster.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har du rätt i.

Det jag tycker är roligt i det här swec <3 inet diskussionen/erna. Är att många av dom fanboys som älskar inet har ett väldigt likt förhållnings sätt till Inet som apple fanboys har till apple proukter.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Det har du rätt i.

Det jag tycker är roligt i det här swec <3 inet diskussionen/erna. Är att många av dom fanboys som älskar inet har ett väldigt likt förhållnings sätt till Inet som apple fanboys har till apple proukter.

Sluta gå OT och håll er till ämnet, vad folk gillar för märken eller butiker har du inget med o göra.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Skrivet av valkonen:

Priset har nu sänkts till 6490kr på Fujitsu NH532, Intel® Core™ i7-3630QM och GT 640M 2GB och 8GB RAM.
Blir 5516,5kr + frakt med 15%, väldigt billigt.

Synd att det inte är den varianten med full-hd skärm som de hade i höstas (och win7 vs win8).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Denna 27" skärm länkades i fynd-tråden.
Någon som har egen erfarenhet av denna? Läser man kommentarerna så verkar den ha två fördelar: Stor och "billig", men annars verkar den mest vara skräp.

Jag har 2 st. Bästa skärmen om man tänker pris vs prestanda. Jag är nöjd med de iaf.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Qvist:

;13188628']Canon EOS 1100D + EF-S 18-55mmf/3.5-5.6 DC III priset blir 2490kr när du lägger den i kundvagnen.
http://cdon.se/hemelektronik/canon_eos_1100d_%2b_ef-s_18-55mm...

Sökte upp den på prisjakt och då fungerade det inte. Måste vara någon bugg i deras system xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Sökte upp den på prisjakt och då fungerade det inte. Måste vara någon bugg i deras system xD

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=823138

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Funderar på 2st Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23". Jag har just nu 2st BenQ E2400HD och känner att jag vill ha IPS då jag sitter mycket i Photoshop och Maya. Någon som har något annat förslag eller tips? (jag kan inte mycket om IPS och de olika IPS variaterna)

Ingen HDMI input.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bsk!:

Ingen HDMI input.

Bör inte vara något större problem, bara att införskaffa in en HDMI-DVI-kabel om man nu saknar DVI output.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av powerlol:

Vartannat inlägg i "Dagens fynd" är om något billigt spel, kan vi inte ha en separat tråd för det?

Då måste vi ju ha ännu en flik konstant öppnad i webbläsaren

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Förslag på struktur till dagens fynd!
Dagens fynd — Hårdvara (Komponenter etc.)
Dagens fynd — Mjukvara Spel (Downloads & optisk media)
Dagens fynd — Mjukvara Program (Downloads & optisk media)
Dagens fynd — Digitala Tjänster (Streamtjänster, VPN, Backuptjänster, webhotell etc.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Då måste vi ju ha ännu en flik konstant öppnad i webbläsaren

Prenumererar själv på instant mejl vid inlägg i tråden. Tycker inte heller om folk som inte läser rubriken och postar saker som är tveksamma fynd eller sådant som inte hör hemma där.

Skrivet av kloon:

Förslag på struktur till dagens fynd!
Dagens fynd — Hårdvara (Komponenter etc.)
Dagens fynd — Mjukvara Spel (Downloads & optisk media)
Dagens fynd — Mjukvara Program (Downloads & optisk media)
Dagens fynd — Digitala Tjänster (Streamtjänster, VPN, Backuptjänster, webhotell etc.)

Kan vara en bra lösning och en klistrad och låst samlingstråd med länkar till de olika trådarna. Blir lite mycket klistrade trådar annars. Plus lite övriga info så som:
*regler
*hur man prenumererar på tråd
*den här diskussionstråden
*En code-ruta där man måste hämta en snutt som postas med inlägget där man uppmanar till reglerna eller typ läs reglerna i samligstråden och en länk
*Undantag på ovan regel om mobilsidan används.

Permalänk
Medlem

En meddelanderuta (med regler och relevant information) innan man postar borde vara tillräckligt, fler trådar kommer bara bli förvirrande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

En meddelanderuta (med regler och relevant information) innan man postar borde vara tillräckligt, fler trådar kommer bara bli förvirrande.

Tvärtom tycker jag!
Uppdelade trådar gör det enklare att följa vad man är intresserad av.

Permalänk
Medlem

Bortsett från perioden kring jul och mellandagsreor så är det väl inte så högt flöde att man måste dela isär den i fler trådar. Har ni så extremt kort om tid att ni inte har råd att läsa fem inlägg om dagen så kanske ni inte behöver handla något mer.

Permalänk
Inaktiv

Upplägget idag fungerar bra som det gör tycker jag. Moderatorerna är ändå snabba på att hantera felaktiga inlägg (kom ihåg att rapportera inlägg ni anser bryter mot forumets/trådets regler så hanteras det snabbare). Sedan har jag en känsla av att det blir mer jobb för moderatorerna att hantera flera sådanna specialtrådar vilket bättre kan läggas på att hålla reda på forumet i övrigt.

Permalänk
Medlem

Taget ur dagens fynd tråden

Skrivet av MultiMan:

Det kanske förvånar några, men livsmedel hör inte hemma i den här tråden.

*Inlägg raderat*

Haha fan också! jag hade gärna vilja veta vad för godsaker man kunde ha köpt billigt =P

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

Visst innehåller tråden en ansenlig mängd länkar till billiga spel, men jag tycker inte det borde vålla ett problem ändå. Det är ju kanske mellan 1-5 inlägg per dag i snitt på sin höjd och den lilla energi som krävs för att läsa dessa, står sig nog platt i förhållande till det administrativa åtagande det skulle medföra för admins att sköta flera trådar

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Taget ur dagens fynd tråden

Haha fan också! jag hade gärna vilja veta vad för godsaker man kunde ha köpt billigt =P

apotea hade 20% rabatt med "apotea1212" vilket gjorde en hel del saker billigare än att köpa i butik.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

apotea hade 20% rabatt med "apotea1212" vilket gjorde en hel del saker billigare än att köpa i butik.

Huh ja där ser man. Alltid finns det nåt

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knetha:

Jag vet inte vad Crysis 3 kostar/kommer att kosta men 275 kr låter ju billigt för ett nytt spel ?!?! Dock ingen aning om leverantören G2PLAY.NET är seriös eller ej...
http://www.g2play.net/store/Crysis-3-EA-Origin-Key.html

Finns att få för ungefär 180 kr (tillkommer säkert frakt osv) på game4u.
http://www.game4u.com/shop/faces/tiles/product.jsp?catalogueI...

Hur seriös denna sida vet jag ej, verkar vara en Indisk sida.

EDIT: Märkte dock att dom inte fraktar något utanför Indien, så det skulle isåfall vara ifall man kör någon download-historia.

Inlägg flyttat, funderingar och spekulationer som inte hör hemma i fynd-tråden.
Permalänk
Medlem

Jag har handlat för över 300 euro på g2play och allt har gått superfint, du får ett mail med en kod som är inscannad på en bild inom några minuter. Superbra sida!

Diskussion, inlägg flyttat från fyndtråden.
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zohan93:

Jag har handlat för över 300 euro på g2play och allt har gått superfint, du får ett mail med en kod som är inscannad på en bild inom några minuter. Superbra sida!

...Jaha?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zohan93:

Jag har handlat för över 300 euro på g2play och allt har gått superfint, du får ett mail med en kod som är inscannad på en bild inom några minuter. Superbra sida!

Gått över till greenmangaming från g2play. Billigare och mindre strul om det skiter sig.
Läser man på deras facebook så är det alltid någon som har problem.

Och alla som köpte mw2 pre order på g2play blev av med sina steamkonton. Så man får vara försiktig!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av powerlol:

Vartannat inlägg i "Dagens fynd" är om något billigt spel, kan vi inte ha en separat tråd för det?

Låter rimligt!
Det finns väl en tråd för "aktuella steamerbjudanden" redan. Kan inte den utökas att gälla även greenmangaming osv erbjudanden, så håller vi speldelen separat där?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Är denna 15% rabatten i slutet på varje månad?

Är det verkligen så svårt att INTE skriva i fyndtråden?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Nu ger jag upp!!
I vems värld är detta "Dagens Fynd" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kloon:

Nu ger jag upp!!
I vems värld är detta "Dagens Fynd" ?

Undrar också verkligen det. Vore det inte billigare att köpa komponenterna separat från billigare sidor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kloon:

Nu ger jag upp!!
I vems värld är detta "Dagens Fynd" ?

Skrivet av Valvar:

Undrar också verkligen det. Vore det inte billigare att köpa komponenterna separat från billigare sidor?

Håller med er, en stor suck.
Sedan undrar jag hur komplett kan kalla det starterkit, när de inte ens har Xbmc eller annat installerat på kortet.
Då dessa startkit oftast är riktade mot "nybörjare".

Snart slutar jag med prenumeration på tråden, då det oftast är sjukt dåliga inlägg, tyvärr.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Undrar också verkligen det. Vore det inte billigare att köpa komponenterna separat från billigare sidor?

Testade att slänga ihop liknande delar på Dustin. Det slutade på ungefär 620 kr. Var dock inloggad som student vilket ger gratis frakt över 500 kr samt ibland lite rabatt.