Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Uppdaterat nu.
Resultat? En frusen pixel och de kapacativa knapparna lyser inte.
suck...

Skickades från m.sweclockers.com

Fy fan vad tråkigt.
Återställning hjälper inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Fy fan vad tråkigt.
Återställning hjälper inte?

Vet inte.
Men, som tur är syns den frusna pixeln endast på svart, sen att Lumian har så hög pixeldensitet hjälper nog ganska mycket. Den är verkligen pytteliten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Uppdaterat nu.
Resultat? En frusen pixel och de kapacativa knapparna lyser inte.
suck...

Skickades från m.sweclockers.com

Innan uppdateringen lyste mina knappar ibland, ibland inte.... får snart se hur det är efter uppdateringen :S

De verkar funka(lysa) nu efter.

Permalänk

Angående uppdateringen som gick bra, tog dock mycket längre tid än på Androiden som jag hade innan. Men var inne på länken som visade var uppdateringen gjorde http://www.windowsphone.com/sv-SE/How-to/wp8/basics/windows-p... men den talar bara om sms, wifi favoriter samt förbättringar i IE. Var får man reda på Nokias förbättringar som kameran osv??

Permalänk

Börjar få smått panik... Skärmen dör, blir svart och blinkar till när jag ringer ett nummer. När personen svarar så kan jag prata men skärmen är fortfarande svart... Kanske blinkar till i en sekund så jag skymtar hur länge samtalstiden är tex.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Är i Barcelona och vet inte om jag kan lämna in den här.

Så finns det något jag själv kan göra?
Har någon varit med om något liknande?

ubertacksam för svar!

EDIT: Förresten har jag missat nån uppdatering ni snackar om här? Vad är portico?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrittMuske:

Börjar få smått panik... Skärmen dör, blir svart och blinkar till när jag ringer ett nummer. När personen svarar så kan jag prata men skärmen är fortfarande svart... Kanske blinkar till i en sekund så jag skymtar hur länge samtalstiden är tex.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Är i Barcelona och vet inte om jag kan lämna in den här.

Så finns det något jag själv kan göra?
Har någon varit med om något liknande?

ubertacksam för svar!

Det är inte bara telefonen som låser skärmen för att den inte ska reagera när du sätter den mot örat/kinden när du pratar?

Permalänk

Nä för tex efter att personen har lagt på så fortsätter den frysa och blinka till så jag blir tvungen att hålla in volymknapp ner och powerknappen i 10 sekunder för att starta om den? Men det kanske hjälper med den här uppdateringen alla snackar om här? Jag är i spanien dock. Måste man använda en dator eller kan man uppdatera direkt i telefonen?

Permalänk
Medlem

Uppdateringen slutförd felfritt, tog 3-4min för "förbereder installation 100%" att bli klar men sammanlagt tog det väl knappa 10min så jag är nöjd

Får se om det blir något skillnad på skärpan på bilderna nu då (inte för att jag förstår hur den skall kunna bli bättre )

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrittMuske:

Nä för tex efter att personen har lagt på så fortsätter den frysa och blinka till så jag blir tvungen att hålla in volymknapp ner och powerknappen i 10 sekunder för att starta om den? Men det kanske hjälper med den här uppdateringen alla snackar om här? Jag är i spanien dock. Måste man använda en dator eller kan man uppdatera direkt i telefonen?

Du kan köra direkt via telefonen, kanske att du måste vara ansluten till wifi.
Bara att kolla efter en uppdatering så borde du få den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrittMuske:

Börjar få smått panik... Skärmen dör, blir svart och blinkar till när jag ringer ett nummer. När personen svarar så kan jag prata men skärmen är fortfarande svart... Kanske blinkar till i en sekund så jag skymtar hur länge samtalstiden är tex.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Är i Barcelona och vet inte om jag kan lämna in den här.

Så finns det något jag själv kan göra?
Har någon varit med om något liknande?

ubertacksam för svar!

EDIT: Förresten har jag missat nån uppdatering ni snackar om här? Vad är portico?

Tyvärr låter det som att sensorn har lossnat. Måste in på service hade så på min 800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrittMuske:

Nä för tex efter att personen har lagt på så fortsätter den frysa och blinka till så jag blir tvungen att hålla in volymknapp ner och powerknappen i 10 sekunder för att starta om den? Men det kanske hjälper med den här uppdateringen alla snackar om här? Jag är i spanien dock. Måste man använda en dator eller kan man uppdatera direkt i telefonen?

Känner igen det här

Använder du en trådlös laddare? För mina problem började efter det, sen hade jag mer problem i själva OSet.

Men jag löste det genom att göra en tråkig hårdvaru reset, vilket du kanske inte vill göra på en resa.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Rekommenderar att sätta på laddning då det tar sin tid att uppdatera

Permalänk
Medlem

Vad som är att förvänta:

Permalänk

Jag har sökt men ej funnit en guide på hur man flashar till svensk firmware. Vill någon vänlig själ hjälpa till?
Köpte en vit på elgiganten igår men läste om problemen med 4G först efter. Kommer byte till SW firmware lösa problemet?

Permalänk

Uppdaterade nyligen mobilen med ett antal uppdateringar. Jag antar att det var portico. Sjukt nice iallafall!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Skrivet av BrittMuske:

Börjar få smått panik... Skärmen dör, blir svart och blinkar till när jag ringer ett nummer. När personen svarar så kan jag prata men skärmen är fortfarande svart... Kanske blinkar till i en sekund så jag skymtar hur länge samtalstiden är tex.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Är i Barcelona och vet inte om jag kan lämna in den här.

Så finns det något jag själv kan göra?
Har någon varit med om något liknande?

ubertacksam för svar!

EDIT: Förresten har jag missat nån uppdatering ni snackar om här? Vad är portico?

Kolla om du fått in en massa damm vid frontkameran och i såna fall säkert också närhetssensorn. Det råkade jag ut för

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golgofier:

Jag har sökt men ej funnit en guide på hur man flashar till svensk firmware. Vill någon vänlig själ hjälpa till?
Köpte en vit på elgiganten igår men läste om problemen med 4G först efter. Kommer byte till SW firmware lösa problemet?

Ja, byter du till svensk löser det det. Jag gjorde det igår! Telefonen fryser dock fortfarande (Problem jag haft sen den var ny).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Kolla om du fått in en massa damm vid frontkameran och i såna fall säkert också närhetssensorn. Det råkade jag ut för

Jag upplever samma sak. Lämnade du in din mobil eller löste du det på annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag fick portico uppdateringen till luren i morse. Tele2 har jag som operatör, Svart Lumia 920

Permalänk
Skrivet av Golgofier:

Jag har sökt men ej funnit en guide på hur man flashar till svensk firmware. Vill någon vänlig själ hjälpa till?
Köpte en vit på elgiganten igår men läste om problemen med 4G först efter. Kommer byte till SW firmware lösa problemet?

Du behöver programen Nokia Care Suite 5.0 och NaviFirm 1.7 för att göra det. NaviFirm behöver ingen komplicerad installationsprocess utan man bara laddar ner programet till sin desktop tex. Däremot är det viktigt att man installerar Nokia Care Suite på rätt sätt och då är det bra att följa denna tutorial (OBS: du behöver inte programet Nokia Data Package Manager):

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=k1e3xA...

Sedan följer man denna steg för steg guide:

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Bra att veta: För att Nokia Care Suite ska hitta den senaste programvaran kan man behöva uppdatera programet. Det gör man med att högerklicka på programikonen och väljer "Kör som administratör" och sedan klickar man 'Updates' och sedan 'Search for updates' och så installerar man uppdateringarna.

Om du har svårt att hitta programen för att ladda ner kan du PM:a mig så kan jag hjälpa dig.

Permalänk
Skrivet av phonexx:

Jag upplever samma sak. Lämnade du in din mobil eller löste du det på annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Fick byta den då det var andra problem också och utbytes luren har jag sålt

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Uppdaterat nu.
Resultat? En frusen pixel och de kapacativa knapparna lyser inte.
suck...

Skickades från m.sweclockers.com

Mina knappar är släckta om skärmen kommer på att den måste köra full styrka, bugg med ljuskalibreringen eller så.
Lås och lås upp mobilen för att få liv i den (uppdaterade till portico för en månad sen).

Frusen pixel låter värre, inget som jag varit med om :/

Tråkigt att de släpper den halvfärdiga uppdateringen som kom ut på nätet förra året...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Intressant och se hur smidigt det är att uppdatera OTA. Min håller på nu men konstigt att man måste vara ansluten till trådlöst. Kan förstå ifall vi bodde i Usa..

/skickat från 920n såklart.

"Konstigt att man måste vara ansluten till trådlöst". Vad är det som är konstigt??

Skrivet av betan:

Innan uppdateringen lyste mina knappar ibland, ibland inte.... får snart se hur det är efter uppdateringen :S

De verkar funka(lysa) nu efter.

De lyser om det inte är bra med ljus i rummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

"Konstigt att man måste vara ansluten till trådlöst". Vad är det som är konstigt??

Telefonen har ju LTE, varför inte bara använda det?

Permalänk
Skrivet av JoelGTV:

Ja, byter du till svensk löser det det. Jag gjorde det igår! Telefonen fryser dock fortfarande (Problem jag haft sen den var ny).

Skrivet av MrPhilicorda:

Du behöver programen Nokia Care Suite 5.0 och NaviFirm 1.7 för att göra det. NaviFirm behöver ingen komplicerad installationsprocess utan man bara laddar ner programet till sin desktop tex. Däremot är det viktigt att man installerar Nokia Care Suite på rätt sätt och då är det bra att följa denna tutorial (OBS: du behöver inte programet Nokia Data Package Manager):

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=k1e3xA...

Sedan följer man denna steg för steg guide:

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Bra att veta: För att Nokia Care Suite ska hitta den senaste programvaran kan man behöva uppdatera programet. Det gör man med att högerklicka på programikonen och väljer "Kör som administratör" och sedan klickar man 'Updates' och sedan 'Search for updates' och så installerar man uppdateringarna.

Om du har svårt att hitta programen för att ladda ner kan du PM:a mig så kan jag hjälpa dig.

Tack båda två för hjälpen!
Nu blir jag dock lite skeptisk till att flasha när jag läser om problemen med senaste versionen...
Är förresten kameran fixad för er som uppdaterat?

Permalänk
Skrivet av Golgofier:

Tack båda två för hjälpen!
Nu blir jag dock lite skeptisk till att flasha när jag läser om problemen med senaste versionen...
Är förresten kameran fixad för er som uppdaterat?

Jag flashade enligt dessa guider och har inte fått ett enda problem, luren funkar hur bra som helst och 4G är igång osv. Kameran har jag dock inte hunnit testa än.

Permalänk

Ok, hur är det med Gmail-sykning nu för tiden (mail, kontakter, kalender)? Lästa att Google tar bort Exchange Activesync-stöden fr.o.m. 31/1 för nya WP-mobiler.

Edit: jag kan ju svara mig själv då - tydligen har Google förlängt deadline för EAS till 31/7

Permalänk

Jag upplever fel med proximity sensorn efter uppdateringen.
Det vill säga skärmen blir helsvart när jag tar samtal (utan att hålla luren vid kinden) och när jag är klar med samtalet så är det som att den inte kan bestämma sig om den är klar eller inte och blinkar...

Hade INTE detta felet igår innan uppdatering.
Hade felet idag när jag fick ett samtal på morgonen...

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golgofier:

Tack båda två för hjälpen!
Nu blir jag dock lite skeptisk till att flasha när jag läser om problemen med senaste versionen...
Är förresten kameran fixad för er som uppdaterat?

Finns ju appen Nokia Lumia updates ,som har alla programuppdateringar listade , bara o välja den rätta.

Permalänk
Medlem

Nu har ja kört portico i ca 1 vecka och telefonen hänger sig väldigt ofta i appar det aldrig hände i innan uppdateringen, någon som vart med om något liknande eller vet en lösning på problemet ?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //