Permalänk
Medlem

Öl-möjligheter i Lund?

Tjena

Har nu studerat LTH ett tag och trivs mycket bra med nästan allt. Jag är dock på jakt efter öl. Så frågan lyder helt enkelt om någon har koll på något bra ställe att dricka en god öl i Lund? (nu pratar vi lite seriösare saker, inte staropramen eller new castle brown). Kommer ifrån Helsingborg där det iaf finns Mogwai med ett 300tal öl, vilket utan tvekan gör de till min favoritplats i hgb. Är ganska ny (studerat här 1+ terminer) så hoppas att jag missat något, men ser nästan sämre ut på den fronten.

Vänligen Samuel

Permalänk
Medlem

Finns väl en Bishops Arms på S.t Petri Kyrkogatan

Permalänk
Medlem

Tyvärr stängde pub vildanden för ett par år sedan, den hade också 2-300 olika ölsorter... vet faktiskt inte vart man hade gått idag :<

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Jo Bishop är trevligt, men inte alls så ölinriktat som ja skulle vilja ha det.

Pub vildanden har ja också hört talas om, och förbannar den dagen de stängde. Tack ändå gott folk.

Permalänk
Musikälskare

Du kanske bara är intresserad av att dricka annars kan du ju börja brygga själv

Hoppas du hittar nått ställe annars

http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?