Är det nån som kan programmera spel och kan tänka sig jobba i grupp

Permalänk
Medlem

Är det nån som kan programmera spel och kan tänka sig jobba i grupp

Tja, jag heter Gustav och är 13 år. Jag har programmerat java(och lite c++) i typ tre kvartal och undrar om det finns några andra svenskar som är runt 13 år som kan tänka sig jobba i grupp. Att jobba i grupp tror jag skulle göre det lättare att göra lite större projekt. Ett problem när jag jobbar själv är att jag ofta slutar eller tar en paus med projektet ganska länge och kanske aldrig fortsätter men om man jobbar i grupp tror jag att man kanske känner lite mer press eftersom man är fler som vill fortsätta och så vill man ju inte sluta när man vet att andra jobbar hårt med att få projektet klart. Lättare kan det också bli om man jobbar i grupp eftersom man slipper göra allt själv.

Om någon skulle vilja kontakta mig så är min gmail adress: startruck44@gmail.com
Skype namn: MrLamp
Om skype namnet inte funkar testa: startruck44

Jag programmera i java eller c++ och håller mest på med att göra spel men ibland lite andra program också.

Permalänk
Avstängd

Jag har i några år velat starta ett projekt, ett world of warcraft server projekt.
Största problemet är väll att jag inte enns kan nånting om c++ men vill så gärna lära mig...

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk

Om du/ni får ihop en grupp rekommenderar jag att ni använder Java med något bra library, alternativt C# med XNA om ni bara vill släppa för Windows.