Samsung S27B950D Top of the line - fabrikskalibrerad - visar bara grönt

Permalänk
Medlem

Samsung S27B950D Top of the line - fabrikskalibrerad - visar bara grönt

Hej,

Som titeln lyder så spenderade jag precis en förmögenhet på en skärm som påstås prestera utöver "normala" skärmar.. En skärm som man kan ha i ca 5 år utan att känna sig lurad..

Packar upp skärmen

Läser det så kallade " Natural color expert data sheet", lite grafer och siffror som visar att den passerat alla tester

Kopplar in skärmen

njuter av grön färg och en del störningar i bilden

1920x1080 Fungerar finfint

2560x1440 Blir bara grönt

Det är säkerligen ett problem i kabeln eller mitt GTX 570.

Samsungs S27B950D

Ni får ursäkta kvaliten på bilderna

Mvh // Kevin Pope

Visa signatur

Familj - Vänner - Datorer - Öl

Permalänk
Medlem

Problemet löst.. kabeln var sned..

Underbar skärm!

Visa signatur

Familj - Vänner - Datorer - Öl

Permalänk
Medlem

LOL de e väll de första man gör i felsökningen e kollar så allt e kopplat rätt?? men tack för skrattet jag lär ha ekandes i skallen tills jag somnar

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Testade tre kablar innan jag skapade tråden..

Men det visade sig behövas "alla" pinnar möjliga, altså dual link dvi kabel... vilket jag inte hade då dvi kablar ofta slängs i detta hushåll.

Kul att du fick skratta, det gjorde jag med

Visa signatur

Familj - Vänner - Datorer - Öl

Permalänk
Medlem

har hjort sådanna idiotsaker så jag ej vågar skriva de här på forumet. de ger mej rätt att skratta för någon annan gjorde de åt mej o jag kände mej som en korkad åsna. menar inget illa men de e allt du kan göra nu i efterhand skratta åt de o ha kul åt nästa som gör liknande o tänka ja just så var de för mej med sen skrattar du med

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

har hjort sådanna idiotsaker så jag ej vågar skriva de här på forumet. de ger mej rätt att skratta för någon annan gjorde de åt mej o jag kände mej som en korkad åsna. menar inget illa men de e allt du kan göra nu i efterhand skratta åt de o ha kul åt nästa som gör liknande o tänka ja just så var de för mej med sen skrattar du med

wtf?

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aspir3:

exakt de har du alldeles rätt i hehhe

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT