Permalänk

AC/DC adapter

Hej!
Jag behöver en transformator som omvandlar 230v till 12v DC 1,5A.
Har en nu men den är för stor, har letat lite på elfa och electrokit.com men jag hittar inga som passar mig.
Den ska vara så liten som möjligt, den ska helst inte ha stickpropps-kontakt heller.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Tror biltema har olika modeller på adaptrar som gör det du vill för ett par hundralappar, dock i kapsling men vill du så kan man slakta och få ut innehållet..

EDIT:

http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Batteri-och-Stromforsorjning/Natadapter/Natadapter-38115/

modellen för 179 spänn verkar göra det du vill

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Karaff:

Tror biltema har olika modeller på adaptrar som gör det du vill för ett par hundralappar, dock i kapsling men vill du så kan man slakta och få ut innehållet..

EDIT:

http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Batteri-och-Stromforsorjning/Natadapter/Natadapter-38115/

modellen för 179 spänn verkar göra det du vill

Det liknar den jag har, hittar jag ingen utan stickpropps-kontakt så kan jag ju plocka isär den jag har, vill helst ha en utan stickplugg.
Den är till en led-list som ska sitta i taket och det blir nog inte så bra med en stor transformator i uttaget (som förövrigt ändå inte passar)

Permalänk
Medlem

Införskaffa en Halogentransformator omvandlar från 230v till 12v och finns att köpa på tex Kjell.com

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizz:

Införskaffa en Halogentransformator omvandlar från 230v till 12v och finns att köpa på tex Kjell.com

Men då är det ju AC, TS vill ha DC.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingen123:

Hej!
Jag behöver en transformator som omvandlar 230v till 12v DC 1,5A.
Har en nu men den är för stor, har letat lite på elfa och electrokit.com men jag hittar inga som passar mig.
Den ska vara så liten som möjligt, den ska helst inte ha stickpropps-kontakt heller.

Tack på förhand!

http://www.kjell.com/sortiment/el/belysning/transformatorer/l...

Permalänk

Precis vad jag letade efter!
Synd att de inte har den på lager här i karlstad men ska åka in direkt och kolla om de kan beställa den

Permalänk
Medlem

EN fråga, står i produktbeskrivelsen "Minsta belastning 0 W" kan man belasta en konverterare med mindre än 0W? WORD

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Men då är det ju AC, TS vill ha DC.

Korrekt! Fel av mig, dock torde LED-trafon fungera utmärkt.

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Skrivet av RetarDeD:

EN fråga, står i produktbeskrivelsen "Minsta belastning 0 W" kan man belasta en konverterare med mindre än 0W? WORD

vissa kräver nog belastning hela tiden, denna gör inte det

Skrivet av Trizz:

Korrekt! Fel av mig, dock torde LED-trafon fungera utmärkt.

Ja, det tror jag. Den är beställd nu men dröjer till mitten på mars innan den ska komma :/

Permalänk
Medlem

Köpte dessa för två veckor sen och de kom efter en vecka. Använder de också till belysningen i tak (eller ja, i kök under väggskåp)

http://www.ebay.com/itm/261027540661

Sparar dig tydligen både tid och pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Köpte dessa för två veckor sen och de kom efter en vecka. Använder de också till belysningen i tak (eller ja, i kök under väggskåp)

http://www.ebay.com/itm/261027540661

Sparar dig tydligen både tid och pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken ampere har du?
Kan du mäta den du har, hittar inga mått på den :/

Permalänk
Medlem

Står på eBay;

2A - 95mm*44mm*23mm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Står på eBay;

2A - 95mm*44mm*23mm

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, det missade jag helt!

Permalänk
Medlem

Det finns några saker man inte bör köpa från eBay utan att tänka sig för några gånger först. En inbyggnadstransformator kommer med stor sannolikhet vara ansluten dygnet runt och dessutom vara placerad i taket/väggen/ett skåp osv, saker som brinner bra med andra ord. Jag skulle aldrig riskera hus och liv genom att spara en hundralapp på en transformator.

Observera att det även säljs farliga produkter i Sverige/bra produkter på eBay men risken risken är betydligt större med eBay skräp.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Det finns några saker man inte bör köpa från eBay utan att tänka sig för några gånger först. En inbyggnadstransformator kommer med stor sannolikhet vara ansluten dygnet runt och dessutom vara placerad i taket/väggen/ett skåp osv, saker som brinner bra med andra ord. Jag skulle aldrig riskera hus och liv genom att spara en hundralapp på en transformator.

Observera att det även säljs farliga produkter i Sverige/bra produkter på eBay men risken risken är betydligt större med eBay skräp.

Ja min är ansluten till kontakten hela tiden, men den är absolut inte påslagen och inkopplad till elnätet dygnet runt (kökslampa).

Kan erkänna att jag också var osäker i början med den blir inte ens varm.. Använder max 1A på en omvandlare gjord för 2A för att vara säker på att man inte belastar den på gränsen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Det är dock mycket som kan gå fel förutom att man överbelastar den. Har du strömbrytaren innan transformatorn?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Det är dock mycket som kan gå fel förutom att man överbelastar den. Har du strömbrytaren innan transformatorn?

Ja.

Strömbrytare på väggen -> lamputtag i taket -> transformator -> LED

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Ja.

Strömbrytare på väggen -> lamputtag i taket -> transformator -> LED

Precis så ska jag ha det med, fast det blir den från kjell för den är lite mindre
Men lång väntan...
Tycker det är dåligt att butikerna inte skickar saker mellan sig...