Permalänk
Medlem

havoc, jag hoppas att du har rätt. Vi får se vad de säger när jag ska ringa dom om några dagar. Jag blir bara förbannad när jag tänker på om jag inte hade läst den här nyheten då hade jag trott att det var typ ett fel som inte var så mycket att göra åt.

Tackar för nyheten, den som nu tog upp det!

Visa signatur

:: Palamino XP (AGOGA) 1700+ :: GlacialTech 2320 PRO :: Abit KD7 :: TwinMos PC2700 512 Mb :: MSI Ti4200 128 Mb :: Seagate Barracuda V 80 Gb :: Hansol 920D 19" :: Chieftech 5x80mm fläktar ::

Permalänk
Medlem

tack! detta hjälpte mig enormt.. jag har haft samma problem med mitt gainwardkort.. dags att ringa till komplett och få nytt antar jag

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en felanmälan hos komplett.se för några dagar sen, och den godkänndes, så jag tror nog inte att det skall vara några problem..
länkade till den här tråden +en annan och den länken som var med i artikeln...

skall bara försöka låna nåt gammalt grafikkort av nån så jag inte blir utan hela datorn, så skall jag skicka in det...

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

r0bber, du fick väl bara ett RMA nummer (eller vad det heter), dom har väl inte "kollat" på ditt grafikkort? Har du fått något svar ifrån dom på ett eller annat sett.

Jag ska prata med dom imorgon, återkommer med kommentar.

Visa signatur

:: Palamino XP (AGOGA) 1700+ :: GlacialTech 2320 PRO :: Abit KD7 :: TwinMos PC2700 512 Mb :: MSI Ti4200 128 Mb :: Seagate Barracuda V 80 Gb :: Hansol 920D 19" :: Chieftech 5x80mm fläktar ::

Permalänk
Medlem
Visa signatur

:: Palamino XP (AGOGA) 1700+ :: GlacialTech 2320 PRO :: Abit KD7 :: TwinMos PC2700 512 Mb :: MSI Ti4200 128 Mb :: Seagate Barracuda V 80 Gb :: Hansol 920D 19" :: Chieftech 5x80mm fläktar ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ahansson
r0bber, du fick väl bara ett RMA nummer (eller vad det heter), dom har väl inte "kollat" på ditt grafikkort? Har du fått något svar ifrån dom på ett eller annat sett.

Jag ska prata med dom imorgon, återkommer med kommentar.

ja, jag fick bara ett RMA-nummer, jag skickade in det igår, så nu väntar jag på svar och så.. men jag tror inte det skall vara några problem med att byta ut det.. men man vet ju aldrig..

nån annan som fått bytt sitt kort hos komplett?

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk

Komplett.se är helt suveräna när det gäller service.

Permalänk

Mitt ti4200 kort hänger sig ofta vid starup av datorn. SEn när jag rebootar o kommer in i windows säger windows att just Geforce4 Ti4200 var problemet o vill skicka felrapport.

Permalänk
Medlem

Jag har också skickat mitt kort till komplett.se så vi får se vad dom säger, jag hoppas att det går bra för jag vill kunna fortsätta handla där.

Visa signatur

:: Palamino XP (AGOGA) 1700+ :: GlacialTech 2320 PRO :: Abit KD7 :: TwinMos PC2700 512 Mb :: MSI Ti4200 128 Mb :: Seagate Barracuda V 80 Gb :: Hansol 920D 19" :: Chieftech 5x80mm fläktar ::

Permalänk

Jag har en kompis som har ett gainward ti4200 128mb, hans fuckar sej när han kör wc3 (datorn låser sej) och han har inte den prestandan som han borde ha med sin p4 1.5 ghz.. Han har runt 50 fps i counter-strike.
Han är ganska lam så jag försöker hjälpa honom så gott det går. Kan det vara så enkelt att det är grafikkortet som är orsaken till prestandaminskningen oxå?

Visa signatur

amd64 3200, gf 6800le (upplåst till NU), 512 ddr, 80+120+250 gb wd kaviar special edition 8mb cache, 19" samtron, 15" noname, mx500, allsop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ahansson
Jag har också skickat mitt kort till komplett.se så vi får se vad dom säger, jag hoppas att det går bra för jag vill kunna fortsätta handla där.

ja, det hoppas man ju... det känns som att den här returen är ganska avgörande för huruvida man kommer att handla på komplett igen eller inte..

Blir man nöjd med den, och det inte blir nåt strul osv, så kommer jag lätt handla där nästa gång också.. annars är det tveksamt..
hade problem med några grejer en gång som jag köpt från db.. det var lite strul med returen där, så därför provade jag komplett kan man nästan säga..

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

Samma här.
Det är bara det att när jag körde med min gammla processor
en(palomino) så funkade datorn klockrent.
Men när jag bytte processor till en (toughbred) så börjar datorn hänga sig.

Men den hänger bara sig när jag spelar.
Har ett KR7A.

Vad ska jag göra?

Visa signatur

Barton 2500+@2371MHz | Abit NF7-S 2.0 | 2x256 Twinmos/Winbond PC3200 | Leadtek GeForce 6800@400/940 (16/6) | 180GB +160GB Hitachi/IBM Deskstar | Compucase CI-6A21 (FSP 300W) 3X 120MM Papst Fläktar