Hjälp Sökes! Eventuellt fel på nätaggregat eller hårddisk?

Permalänk
Medlem

Hjälp Sökes! Eventuellt fel på nätaggregat eller hårddisk?

Hejsan alla, jag inköpte en dator ifrån Inet för ett par månader sedan. En speldator, Taurus Experienced GTX 650 i5 3450 Windows 8. Allt gick bra och så, framtill nyligen då jag märker ett litet "klick" ljud ifrån datorn och programmet (eller spelet i detta fall - DOTA 2) fryser för ett par sekunder och ms går upp till 1000, för att sedan gå tillbaka till normal ms 69. Sen Ytterligare så brukar den "hacka" lite i spelet även ifall det står att ms ligger runt 70.

Iallafall, kan detta ha något att göra med nätaggregatet? Hört lite att det kan vara hårddisken problemet ligger i, men ville höra era tankar kring det!
Uppskattar verkligen svar!

Permalänk

Hej det är troligen inte nätagget.

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Eric: Okej, vart tror du problemet ligger?:)

Permalänk
Medlem

Klickljudet och då frysningen tyder ju på hårddisken enligt mig.

Lagg med 70 MS är lite svårt att förstå vad du menar, vad för slags lagg? Dålig FPS eller lagg?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Rydisen: Låter klokt. Hmm..Spelet ligger efter i tiden, eller allt man gör kommer upp 1-2 sekunder efter. Så spelet "flyter" inte riktigt på som det ska... Så vad kan man säga, fps?

Permalänk
Medlem

Var ligger felet då tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexnba:

Rydisen: Låter klokt. Hmm..Spelet ligger efter i tiden, eller allt man gör kommer upp 1-2 sekunder efter. Så spelet "flyter" inte riktigt på som det ska... Så vad kan man säga, fps?

ladda ner fraps och kör de, notera värdet fraps ger medans du spelar, detta värde är fps, frames per second, vilka/vilket spel har du mest problem med?

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joovel:

ladda ner fraps och kör de, notera värdet fraps ger medans du spelar, detta värde är fps, frames per second, vilka/vilket spel har du mest problem med?

Spelar enbart Dota 2, resten vet jag inte!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexnba:

Hejsan alla, jag inköpte en dator ifrån Inet för ett par månader sedan. En speldator, Taurus Experienced GTX 650 i5 3450 Windows 8. Allt gick bra och så, framtill nyligen då jag märker ett litet "klick" ljud ifrån datorn och programmet (eller spelet i detta fall - DOTA 2) fryser för ett par sekunder och ms går upp till 1000, för att sedan gå tillbaka till normal ms 69. Sen Ytterligare så brukar den "hacka" lite i spelet även ifall det står att ms ligger runt 70.

Iallafall, kan detta ha något att göra med nätaggregatet? Hört lite att det kan vara hårddisken problemet ligger i, men ville höra era tankar kring det!
Uppskattar verkligen svar!

kan var hårddiskens strömspar funktioner eller windows strömsparfunktioner som sätter disken i viloläge, när spelet behöver något läst från disken som vilar kan detta hända

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexnba:

Rydisen: Låter klokt. Hmm..Spelet ligger efter i tiden, eller allt man gör kommer upp 1-2 sekunder efter. Så spelet "flyter" inte riktigt på som det ska... Så vad kan man säga, fps?

testa att ändra grafik inställningar i spelet till lägsta, dock skulle jag gissa på ostabilt internet

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!