Crytek: Spelkonsoler kan omöjligt matcha prestandan i en gamingdator

Permalänk
Medlem

On topic så är detta rätt självklart egentligen;
Att en specialbyggd PC med X000:- i budget piskar en spelkonsoll för en 3-4000:-, speciellt när det gått ett par år, och konsollen stannar kvar på samma spec. Vad gäller ren råprestanda per komponent i alla fall.

Så det var inget genialiskt uttalande från Crytek. /gäsp

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Har stora förhoppningar på Star Citizen som ska vara ett PC-exklusivt spel med Cryengine 3 .

Jepp det blir förhoppningsvis asbra. Ser fram emot Elite också. Kommer bli mycket PC för min del nästa år samt mycket Wii U.
Kommer vänta med PS4 och nya xbox är totalt ointressant.

Permalänk
Medlem

PC-dator <- När jag är hemma och har tid att fokusera. Funkar får många spelstilar men RPG's överlägst sämst, FPS och Strategi spel är att föredra på denna platform

Traditionell spelkonsol <- Funkar ypperligt för RPG*s specielt och andra spel som man hällre vill mysa lugnt i soffan och slippa alla PC bekymmer.
Handhållen spelkonsol <- När jag är på resande fot och vill spela något mer seriöst spel
Mobiltelefon/surfplatta <- När man vill spela något fort eller korta stunder för mindre seriösa spel.

Annat/vet ej <- Enda möjliga val att välja i slutändan.

Det finns i slutändan INGEN ultimat lösning, jag menar vill du bära med dig en high end game PC med ett par rejäla batterier på resande fot t.ex. när du ska spela? O.s.v. Nej jag tror inte det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Det menar dem inte? Se istället till att sluta påa era konsolportar. Blir så trött på alla dessa hjärndöda utlåtanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Wow vilken nyhet, stoppa pressarna! Många haters så klart, alla vill kanske inte lägga ner 7-15 tusen för att spela spel, därför är konsol fortfarande mycket större än PC spelandet.

...Och du tror att nästa generations konsoller kommer vara lika billiga som de ps3/360's som säljs nu till förlust?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Trolol

Xbox 360 Slim 250GB, En Handkontroll, Ett Spel, Extra Handkontroll 2000kr
TV 5000kr
Headset 750kr
Ytterligare 5 Spel 3000kr

Totalt: 10750kr

Komplett Stationär Dator, 3570k, GTX 660 2GB, Skärm, Mus, Tangentbord, Musmatta, Headset och Windows 10000kr
Black Ops 2 gratis med datorn
Köpa ytterligare 2 spel 750kr
Ladda ner 3st Free 2 Play (PlanetSide, War Thunder, World of Tanks osv)

Totalt: 10750kr

Du glömde ta med soffa, kontorsstol, skrivbord och lägenhet.

LOL, vilken bra jämförelse Vem fan har inte en TV idag? Man behöver heller inte en TV för 5000kr. Går bra med en billig datorskärm som har HDMI. Funkar ju bra för ditt datorbygge, så varför inte till konsol? Headset för 750kr behövs inte. Spel för 600kr styck behövs verkligen inte. Finns gott om bra spel för 3-400kr. Finns även en del spel som är gratis på både XBLA och PSN. Man kan även skaffa PSN+ och få spel gratis varje månad. Känns även lite off att du bara köper två spel till PC medan på konsol så köper du fem spel. Bravo, inte en partisk jämförelse överhuvudtaget.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

No shit Sherlock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

PC-dator <- När jag är hemma och har tid att fokusera. Funkar får många spelstilar men RPG's överlägst sämst, FPS och Strategi spel är att föredra på denna platform

Traditionell spelkonsol <- Funkar ypperligt för RPG*s specielt och andra spel som man hällre vill mysa lugnt i soffan och slippa alla PC bekymmer.
Handhållen spelkonsol <- När jag är på resande fot och vill spela något mer seriöst spel
Mobiltelefon/surfplatta <- När man vill spela något fort eller korta stunder för mindre seriösa spel.

Annat/vet ej <- Enda möjliga val att välja i slutändan.

Det finns i slutändan INGEN ultimat lösning, jag menar vill du bära med dig en high end game PC med ett par rejäla batterier på resande fot t.ex. när du ska spela? O.s.v. Nej jag tror inte det.

Du måste skämta RPG spel funkar helt klart bäst på PC, Neverwinter Nights, baldurs gate, Kotor and the list goes on. specielt skyrim funkar mycket bättre och har sålt bättre på PC för att man kan modda för PC. Witcher spelen att tillägga.

Edit: bara folk som inte kan PC har PC problem.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Konstigt, jag trodde att billig hårdvara som var gammal/svag när den kom ut skulle kunna tävlar med en pc ... trögt.
Och just eftersom att det inte är någon monsterprestandard ens när det kommer ut så känns det som konsollerna mkt snabbt åldras.
Hur bra åldras en förra gennerationens grafikkrets i prisklass 500 kr? Bra? NEJ JUST DET.

Permalänk
Medlem

Stating the obvious.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Du måste skämta RPG spel funkar helt klart bäst på PC, Neverwinter Nights, baldurs gate, Kotor and the list goes on. specielt skyrim funkar mycket bättre och har sålt bättre på PC för att man kan modda för PC. Witcher spelen att tillägga.

Edit: bara folk som inte kan PC har PC problem.

Du vet vad du snackar om? Länka gärna till källa att Skyrim har sålt bäst till PC.

Totalt har Skyrim sålt 11.51 miljoner kopior till konsol. PC har den sålt enligt siffror 2.75 miljoner. http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=The+Elder+Scrolls+V%3A+S... Du får väldigt gärna länka till andra källor som du nu värkar ha.

Och enda spelet i listan ovan som inte finns till konsol är just Neverwinter nights. Och frågar du mig så gillar jag inte ett enda D&D baserat RPG på grund av hur jag inte gillar alls hur D&D lämpar sig till spel, jag tycker inte de passar ihop alls. Funkar prima för Pen and paper men inte i ett spel.

Sedan ärligt talat om du aldrig någonsin haft problem med NÅGOT PC spel så tror jag seriöst du aldrig spelar spel på PC, vist oftast funkar det men det är långt ifrån sanningen, spelar du spel seriöst så lär du veta om detta, största problemet med PC är spelsläpp som är långt ifrån färdiga och har sjukt mycket bansjukdomar kvar för att vara stabilt. Skyrim och Never witer night vart ett prima exempel på detta från spel du nämn, vist löste de det mesta med patcher men ja.... "Inga problem"

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Ja, klart de inte kan det.
Men vi har hittills inte mycket att heja över.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Trolol

Xbox 360 Slim 250GB, En Handkontroll, Ett Spel, Extra Handkontroll 2000kr
TV 5000kr
Headset 750kr
Ytterligare 5 Spel 3000kr

Totalt: 10750kr

Komplett Stationär Dator, 3570k, GTX 660 2GB, Skärm, Mus, Tangentbord, Musmatta, Headset och Windows 10000kr
Black Ops 2 gratis med datorn
Köpa ytterligare 2 spel 750kr
Ladda ner 3st Free 2 Play (PlanetSide, War Thunder, World of Tanks osv)

Totalt: 10750kr

Något felaktigt såhär skulle jag göra:

Xbox 360+1 handkontroll:drygt 1600kr
Tv? Alla har redan en.
Guldmedlemskap i 5 år(ca en konsolgern):2500kr
Pris per spel: 500kr
SÄg att du köpt ca 10 spel:
5000kr

9100kr för en generation (sen kanske får du lägga till 1600kr till eftersom alla de första xboxarna har gått sönder)

PC

Datorn+skärm och allt: 10 000
efter 2 år får du uppgradera grafikkortet med drygt 3000kr
efter 2 år igen, samma sak
Pris per spel:ca 400kr, runt 250 efter 1-2 månader på steam. Är man smart och väntar till rean och sparar tusenlappar.
Jag har köpt ca 30 ganska nya spel på steam på 2 år för drygt 2400kr så per år är det ca 2400/30=80x10
ca 800kr för 10 spel

16 800kr

Sen får du uppgradera mobo/prolle till nästa gen som då blir billigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Du vet vad du snackar om? Länka gärna till källa att Skyrim har sålt bäst till PC.

Totalt har Skyrim sålt 11.51 miljoner kopior till konsol. PC har den sålt enligt siffror 2.75 miljoner. http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=The+Elder+Scrolls+V%3A+S... Du får väldigt gärna länka till andra källor som du nu värkar ha.

Digitalt är inte med, Steam är inte med.

Shluuta twolla nu pöjk.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Gulligt du räknar :> Och vem har INTE en tv redan stående hemma?

Ungefär lika många som INTE har en datorskärm eller dator ståendes hemma?

Då majoriteten faktiskt vill ha en dator hemma endå för att kunna surfa / betala räkningar osv kan man ju lika gärna resonera att all man behöver göra för att spela PC spel är att köpa ett grafikkort och eventuellt kraftigare nätagg = ca 3000kr.

Då är det lika dyrt med PC som Konsol åter igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Du vet vad du snackar om? Länka gärna till källa att Skyrim har sålt bäst till PC.

http://www.theverge.com/2011/12/16/2641119/skyrim-fastest-sel...

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Avstängd

Det är detta jag försöker säga till världen...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

För oss swecare är detta självklart, men tro det eller ej många av mina polare är helt övertygade att nästa PS och Xbox kommer vara överlägsen. De har skapat sig en bild av monsterhårdvara som är från en annan planet, hur mycket jag än försöker förklara är de som blinda vartenda en. Jag tycker att det är bra att större aktörer går ut och säger detta offentligt så att mindre teknikkunnigt folk också har en värdig källa att lita på.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Digitalt är inte med, Steam är inte med.

Shluuta twolla nu pöjk.

Och detta vet du hur?

Enligt denna sida så kommer siffrorna från bethsida självt, jag vet inte varför de skulle trolla bort digitala sales i siffrorna finns ingen förklaring, Vist steam själva ger aldrig ut siffror på hur många spel säljs men publishers av spel får all sådan stastestik om sinna spel från steam, vist finns inga siffror på vad som exakt sålde på steam vs över disk eller andra siter men ja.

http://www.statisticbrain.com/skyrim-the-elder-scrolls-v-stat...

Jag hoppas du kan engelska så sidan inte skriver något förutom att det är det mest snabbaste säljande steam spelet någonsin ja detta är sant, alla som spelade på PC behövde steam för detta. Sedan står det ganska tydligt att de har skickat ut 10 miljoner av spel till butiker världen över, men bara sålt 2,8 miljoner av dessa, inget om steam.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Något felaktigt såhär skulle jag göra:

Xbox 360+1 handkontroll:drygt 1600kr
Tv? Alla har redan en.
Guldmedlemskap i 5 år(ca en konsolgern):2500kr
Pris per spel: 500kr
SÄg att du köpt ca 10 spel:
5000kr

9100kr för en generation (sen kanske får du lägga till 1600kr till eftersom alla de första xboxarna har gått sönder)

PC

Datorn+skärm och allt: 10 000
efter 2 år får du uppgradera grafikkortet med drygt 3000kr
efter 2 år igen, samma sak
Pris per spel:ca 400kr, runt 250 efter 1-2 månader på steam. Är man smart och väntar till rean och sparar tusenlappar.
Jag har köpt ca 30 ganska nya spel på steam på 2 år för drygt 2400kr så per år är det ca 2400/30=80x10
ca 800kr för 10 spel

16 800kr

Sen får du uppgradera mobo/prolle till nästa gen som då blir billigare.

Kör man med konsol grafik inställningar så behöver man inte ha en sådan monster dator....

Ska man köra med samma inställningar som konsolerna har i grafik-vägar så klarar man sig med en dator för 2-3000:- Och då får man ett system som har MYCKET! bättre potential i alla lägen än en låst fattig konsol kan erbjuda...

Man behöver inte uppgradera sin dator om man ska köra med Low/Medium@720P-30FPS grafik som konsolerna kör med

Då räcker det med en random C2d+8800GTX så får man bättre FPS och stabilare spel än vad konsol kan erbjuda...

Så sluta trolla....

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Argumentet att man redan har en TV är ungefär som argumentet att man redan har en dator. Köper du en Spelkonsoll för att spela på lär du nog i de flesta fall även vilja ha en Dator för att göra dina vardagliga datorsysslor på som kolla mail, facebook, räkningar, youtube, Sweclockers. Och om ej en dator så lär du ha en Surfplatta eller dylikt, som ändå i slutändan är en kostnad. Och de flesta som köper en dator brukar också vilja ha en TV för att se alla TV program eller kunna spela spel/Se filmer på stora TVn istället för lilla datorskärmen.

Så en dator att spela på Inkluderar ju både Datorn och Spelkonsol i ett. Medan spelkonsollen inkluderar Konsoll plus Dator, om man tar jämförelserna som gjorts tidigare i den här tråden.

Så enligt mig en rättvis Jämförelse om man tar ur en svenssons perspektiv är:

Spelkonsoll + Dator/Surfplatta/Laptop
Speldator

Och enligt Därefter skulle nog priserna bli ganska likvärdiga.

Nu har såklart inte alla en TV, Dator eller en Spelkonsoll hemma så saker varierar. Sen finns det dom som vill ha båda med, men då är jämförelsen totalt irrelevant.

Det är nog mer en smaksak och personlig preferens helt enkelt, men att säga att äga en speldator är 3 gånger så dyrt som en konsoll är bara svammel enligt mig. Sen att medelpriset på ett PS3 spel är ca 150kr mer än PC varianten är också att räkna med.

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120994:

In other news, water is wet.

nja, det är väl inte riktigt sant, saker som vattnet påverkar blir våta, vatten påverkar knappas sig själv och är därmed inte vått

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kommer förmodligen bli mycket bättre när nya Xbox och PS4 även för PC-spelarna. Eftersom båda konsolerna ska köra med AMDs liknande x86 plattformar med många kärnor = Flertrådat till PC-ägare

under en kortare period ja, sen kommer det ny hårdvara till oss PC folk å vi kör ifrån de senaste konsollerna igen å så är vi där igen där vi är idag.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Gulligt du räknar :> Och vem har INTE en tv redan stående hemma?

http://www.dataspelsbranschen.se/media/126293/eng.nordic%20ga...

jag har ingen tv, har kastat ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Något felaktigt såhär skulle jag göra:

Xbox 360+1 handkontroll:drygt 1600kr
Tv? Alla har redan en.
Guldmedlemskap i 5 år(ca en konsolgern):2500kr
Pris per spel: 500kr
SÄg att du köpt ca 10 spel:
5000kr

9100kr för en generation (sen kanske får du lägga till 1600kr till eftersom alla de första xboxarna har gått sönder)

PC

Datorn+skärm och allt: 10 000
efter 2 år får du uppgradera grafikkortet med drygt 3000kr
efter 2 år igen, samma sak
Pris per spel:ca 400kr, runt 250 efter 1-2 månader på steam. Är man smart och väntar till rean och sparar tusenlappar.
Jag har köpt ca 30 ganska nya spel på steam på 2 år för drygt 2400kr så per år är det ca 2400/30=80x10
ca 800kr för 10 spel

16 800kr

Sen får du uppgradera mobo/prolle till nästa gen som då blir billigare.

"Alla har väl en dator+skärm att betala räkningarna på?"
Det blir ingen bra uträkning om man i ena fallet förväntas äga viss utrustning och i andra fallet får köpa allt från start.

Man kan konstatera att alla spel är dyrare och fulare till konsol, men i vissa fall passar de bra att spela från soffan. Kinekt- och sportspel som Fifa.
Allt beror ju på vad man är ute efter...

Permalänk
Skrivet av TTEX:

Argumentet att man redan har en TV är ungefär som argumentet att man redan har en dator.

TV(Skärm) är väl om något detsamma, faktiskt precis samma sak som en skärm till din dator. Att spela på din PC kräver trots allt även det en skärm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WDac:

under en kortare period ja, sen kommer det ny hårdvara till oss PC folk å vi kör ifrån de senaste konsollerna igen å så är vi där igen där vi är idag.

Sorgligt men sant :(....Får hoppas på att man kan emulera dessa spel lättare då dom är baserade på likvärdiga komponenter som sitter på en vardaglig PC.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Ja, va härligt! Crytek har gjort ännu ett poänglöst uttalande som stärker självkänsla som pc-spelare!

Kimpaz: Crytek kan omöjligt matcha "prestandan" i en intressant spelutvecklare.

Visa signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jag hoppas du kan engelska så sidan inte skriver något förutom att det är det mest snabbaste säljande steam spelet någonsin ja detta är sant, alla som spelade på PC behövde steam för detta. Sedan står det ganska tydligt att de har skickat ut 10 miljoner av spel till butiker världen över, men bara sålt 2,8 miljoner av dessa, inget om steam.

Jag tänkte mer på att de 280 000 som samtidigt spelade Skyrim på Steam dagen då det släpptes kan vara en indikation att det kanske rörde sig om ett antal sålda exemplar.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

"Alla har väl en dator+skärm att betala räkningarna på?"
Det blir ingen bra uträkning om man i ena fallet förväntas äga viss utrustning och i andra fallet får köpa allt från start.

Man kan konstatera att alla spel är dyrare och fulare till konsol, men i vissa fall passar de bra att spela från soffan. Kinekt- och sportspel som Fifa.
Allt beror ju på vad man är ute efter...

Trots att spelen är sjukt fulare och man får mindre på en konsol så betalar dessa konsol spelare mer än 50%+ för deras spel än vad PC-spelare gör för sina spel...och då får PC-spelare njuta av bättre grafik, bättre valmöjligheter, bättre FPS, bättre multiplayer, Mods, egna kontroller..m.m för en mycket mindre summa

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W