Permalänk
Medlem

Ny speldator budget 15k

Hej ! jag ska köpa ny speldator och har en budget på 15k för 15k så ska skärm , tangentbord , mus , dator ingå. jag har satt ihop en kundvagn på komplett (inet var dyrare). http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=119908... jag har nu en i5 2500k processor och jag är INTE intresserad av att uppgradera min nuvarande dator utan vill köpa ny , så jag vet att i5 3570k funkar lika bra som i7 3770k för gaming , men det känns bara inte rätt att köpa en likadan processor som jag redan har. så kraven för min nya dator är : i7 processor , ett grafikkort som klarar bf3 på ultra utan lagg , HAF X chassi , led fläktar till chassit som lyser fött , en ssd , en hårddisk på minst 1tb , en skärm som funkar till spel , 16 gb minne , en processorkylare och ett bra nätaggerat med långa sladdar för , jag vill inte dra några sladdar framför moderkortet. jag kommer inte att klocka komponenterna nu , men kanske kommer göra det i framtiden så jag vill gärna ha möjligheten. så , släng gärna ihop en bättre kundvagn på inet/komplett , hela kalaset får gå på 15k

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

har du redan en 3570k? varför använder du inte bara den istället för att köpa en en ny processor? du sparar ca 2.5k och kan spendera det på ett bättre moderkort och etc.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

ja , jag vet men jag har räknat ut att jag tjänar mer på att sälja datorn och använda dem pengarna till den nya datorn

Permalänk
Medlem

ser det bra ut annars ?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Bf3Guy:

ser det bra ut annars ?

annars så ser allt bra ut.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär