Global Maple Story, inte svensk region, kan inte logga in, hjälp tack!

Permalänk
Avstängd

Global Maple Story, inte svensk region, kan inte logga in, hjälp tack!

Hejsan Sweclockers så här mitt i natten. Jag och min kompis sitter och spelar MapleStory, Ja det är säkerligen ett tråkigt spel för er, men vi tycker om mmorpg platformsspel. Nog med det snacket, problemet är att vi inte kan logga in för vi inte befinner oss i en Amerikansk Region. Jag har ändrat min plats till USA, försökt med tidzoner och annat, men det fungerar ändå inte. Kan detta bero på nätverkets plats eller liknande? Hade velat ha hjälp annars om detta går att fixa, på något vänster.
Hoppas ni har någon lösning åt mej! Tack sålänge!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk

Har det funkar förut? Prövat ändra tillbaka till EU? Annars funkar det säkert MYCKET bättre och googla på saken.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waspen123:

Har det funkar förut? Prövat ändra tillbaka till EU? Annars funkar det säkert MYCKET bättre och googla på saken.

Brukar ju spela på EU, men global har många fördelar och mycket fler spelare, därför vill vi spela på global istället.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Dom kollar på din IP adress som du ansluter med vart ifrån du är, så ni behöver ha en proxy/vpn igång som gör så att det ser ut som att ni är från det land man behöver vara ifrån för att kunna spela på global.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hotspot Shield funkar.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErkaaanZ:

När jag laddat ner det, är det något specifikt jag behöver göra då? Jag menar liksom, om man behöver göra en massa saker för att få det att fungera, då jag aldrig använt programmet innan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErkaaanZ:
Skrivet av bjajjull:

Hotspot Shield funkar.

Citerade i fel ordning, jag vet.
Men, Jag har laddat ner hotspotshield, det går igång utmärkt, men när jag ska starta maplestory så påstår de att det är en firewall som blockar spelet.
Hur löser jag detta?

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Global är sedan några år nu låst för spelare ifrån europa.
Vilket betyder att du kan skapa ett konto men inte ansluta till spelet här ifrån.
Har du däremot ett gammalt konto från när det var öppet så skall du kunna spela (typ 3år gammalt eller något sånt)
Byt till europe i stället. Behövs fler spelare där

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Global är sedan några år nu låst för spelare ifrån europa.
Vilket betyder att du kan skapa ett konto men inte ansluta till spelet här ifrån.
Har du däremot ett gammalt konto från när det var öppet så skall du kunna spela (typ 3år gammalt eller något sånt)
Byt till europe i stället. Behövs fler spelare där

Hotspotshield ska också fungera, blivit rekommenderat utav den från andra också som även connectat via hotspotshield, bara att jag inte får mitt att fungera.
Jag spelar på Europe för tillfället, men global har ganska många fördelar, liksom dom tar bort klasser från europe och massa sånt, det är ganska få spelare också.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Avstängd

Min IP ändras och är registrerad i USA står det. Men, det står att det kan vara " Network Issues " Eller en " Firewall " Som hindrar mig från att spela, hjälp ?

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Min IP ändras och är registrerad i USA står det. Men, det står att det kan vara " Network Issues " Eller en " Firewall " Som hindrar mig från att spela, hjälp ?

När jag lirade global förut så använde jag global, jag loggade in först på globals hemsida sen slog jag på det, väntade så att allt gick igång och sen slog jag igång ms och det funkar.
Det ända är att det kan lagga lite ibland t.ex att det tar lite längre att ta upp drops

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErkaaanZ:

När jag lirade global förut så använde jag global, jag loggade in först på globals hemsida sen slog jag på det, väntade så att allt gick igång och sen slog jag igång ms och det funkar.
Det ända är att det kan lagga lite ibland t.ex att det tar lite längre att ta upp drops

Men dom har ändrat så att man inte kan logga in om man inte befinner sig i USA regionerna, vilket är väldigt tråkigt då Global verkar så mycket bättre än EMS.
Hur längesen var det du registrerade kontot? Använde du hotspotshield eller annat för att spela?

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

"Global" = regionlåst..ironin..

Jag körde det för ett tag sedan och mitt konto var skapat på global, så jag har fortfarande rättigheten att spela där tur nog..

synd att dom som inte hann registrera sig får det..som du..när jag spelade det så tyckte jag global var grymt mycket bättre.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

"Global" = regionlåst..ironin..

Jag körde det för ett tag sedan och mitt konto var skapat på global, så jag har fortfarande rättigheten att spela där tur nog..

synd att dom som inte hann registrera sig får det..som du..när jag spelade det så tyckte jag global var grymt mycket bättre.

Ah, det är väldigt synd att dom har låst det. Fast det är ju samtidigt förstående då det är till för Amerika / Canada i princip.
Jag lyckades komma in och skapa karaktär med hjälp av HotSpotShield, men internet blir så konstigt så maple bara stängdes av pågrund av något lustigt.
Tycker hotspotshield är ett väldigt kasst program dock, borde ju finnas någon annan lösning att komma in på GMS.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk

haha MapleStory!
Hur är det nu för tiden, har det hänt mycket jämfört med för 2 år sen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneinalifetime:

haha MapleStory!
Hur är det nu för tiden, har det hänt mycket jämfört med för 2 år sen?

Haha, alltid ett riktigt skoj platforms mmorpg spel! Jadå, det har hänt ganska mycket. Beroende på om du spelade innan BB patchen eller Efter?
All dmg är ju buffad, monster är ju mer target baserade på players när man attackerat dom, allting är faceroll i princip. Man skadar mycket mer, liksom, den klass jag är skadar runt 30k i level 70. Fast det är dock en av dom nyaste klasserna, dom lägger in nya klasser ganska ofta som är väldigt överdrivna, helt ute ur spelets basering enligt mig, hur ofta finns klasser som " demon slayer, kaiser, angelic burster, luminous " Angelic burster skjuter liksom bubblor som snurrar runt i himlen och massa sånt, annorlunda som fan.

Fast det är väldigt skoj dock!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Skrivet av zenyard:

Haha, alltid ett riktigt skoj platforms mmorpg spel! Jadå, det har hänt ganska mycket. Beroende på om du spelade innan BB patchen eller Efter?
All dmg är ju buffad, monster är ju mer target baserade på players när man attackerat dom, allting är faceroll i princip. Man skadar mycket mer, liksom, den klass jag är skadar runt 30k i level 70. Fast det är dock en av dom nyaste klasserna, dom lägger in nya klasser ganska ofta som är väldigt överdrivna, helt ute ur spelets basering enligt mig, hur ofta finns klasser som " demon slayer, kaiser, angelic burster, luminous " Angelic burster skjuter liksom bubblor som snurrar runt i himlen och massa sånt, annorlunda som fan.

Fast det är väldigt skoj dock!

Amen lägg av nu!!
Har de gjort något åt hur snabbt man lvlar? Förr i tiden var det sjukt segt!
Har inte hörttalas om "BB" om det betyder Big Bang vilket google sa

Hur gick det med att spela på Global om man bor i Sverige?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneinalifetime:

Amen lägg av nu!!
Har de gjort något åt hur snabbt man lvlar? Förr i tiden var det sjukt segt!
Har inte hörttalas om "BB" om det betyder Big Bang vilket google sa

Hur gick det med att spela på Global om man bor i Sverige?

Glömde nog berätta om EXP, det går sjukt snabbt idag, du drar liksom 100 på en-två dagar om du vet var du ska levla.
Det gick fan skit dåligt, det fungerar att connecta till Global från Sverige med hotspotshield, men då blir nätverket helt mysko.
Förr gick det tydligen att komma in på Global var man än bodde, men med tanke på att det är Amerikansk / Kanadensisk server så har dom blockat, men ändå så är det några spanska som spelar där.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Pröva med VPN? Annars har du ju också högre ping på servrar i USA.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Skrivet av zenyard:

Glömde nog berätta om EXP, det går sjukt snabbt idag, du drar liksom 100 på en-två dagar om du vet var du ska levla.
Det gick fan skit dåligt, det fungerar att connecta till Global från Sverige med hotspotshield, men då blir nätverket helt mysko.
Förr gick det tydligen att komma in på Global var man än bodde, men med tanke på att det är Amerikansk / Kanadensisk server så har dom blockat, men ändå så är det några spanska som spelar där.

Jag spelade på Global när jag började, efter ett tag kunde jag dock inte logga in där; har för mig att det stog någonting om "regions" osv.. Så började spela på Europe och lvlade upp till 60. Detta gick överdrivet skitsegt vilket fick mig att börja spela [Vet inte om man ens får nämna sånt här på SweC]:

Rebus för det börbjudna ordet:

개인 서버

Dold text
Dold text

.
Trevligt att höra det där med att de fixade EXP'n, men 1-100 på allt under flera månader låter orimligt för mig jämfört med vad jag genomled!

Permalänk
Medlem

Alla kan byta till ClassicMS p54.dyndns.org så slipper vi allt trams de har lagt till på senare tid.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av zenyard:

Brukar ju spela på EU, men global har många fördelar och mycket fler spelare, därför vill vi spela på global istället.

Global har nog fördelar så som mer content, men också nackdelar som en mycket sämre ekonomi. Pengarna i GMS är inte värda något alls jämmfört med EMS.
Om du vill spela på GMS behöver du ett konto som skapats innan de blockerade europeiska spelare år 2007, eller så får du använda dig av proxy/vpn så som AOL eller HotspotShield.

Anledningen till att de blockerade europa var att EMS hade kommit ut, och Nexon ville att alla från europa skulle spela på deras egna region. Nu för tiden är det inte så stor skillnad på content mellan EMS och GMS, EMS ligger bara några patcher efter GMS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Men dom har ändrat så att man inte kan logga in om man inte befinner sig i USA regionerna, vilket är väldigt tråkigt då Global verkar så mycket bättre än EMS.
Hur längesen var det du registrerade kontot? Använde du hotspotshield eller annat för att spela?

Jag använde hotspotshield för att skapa accet och när ja spelade, testade för någon vecka sedan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Formel117:

Global har nog fördelar så som mer content, men också nackdelar som en mycket sämre ekonomi. Pengarna i GMS är inte värda något alls jämmfört med EMS.
Om du vill spela på GMS behöver du ett konto som skapats innan de blockerade europeiska spelare år 2007, eller så får du använda dig av proxy/vpn så som AOL eller HotspotShield.

Anledningen till att de blockerade europa var att EMS hade kommit ut, och Nexon ville att alla från europa skulle spela på deras egna region. Nu för tiden är det inte så stor skillnad på content mellan EMS och GMS, EMS ligger bara några patcher efter GMS.

Men proxy/vpn/aol , är dom som hotspotshield? Ändrar ip adress eller vad man ska säga, för jag prövade hotspotshield och nätverket blir ju helt konstigt.
Under tiden jag och min kompis hade hotspotshield kunde vi inte ens nå varran på skype, webbläsaren blev seg osv, jag litar inte riktigt på hotspotshield.
Men om du vet någon av dom som är säker och som fungerar, hade du inte velat skicka en länk till de då ?

Skrivet av ErkaaanZ:

Jag använde hotspotshield för att skapa accet och när ja spelade, testade för någon vecka sedan.

Hur fungerade hotspotshield för dig? Både mitt och min kompis nätverk blev helt konstigt, vi kunde inte ens nå varandra på skype.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Hur fungerade hotspotshield för dig? Både mitt och min kompis nätverk blev helt konstigt, vi kunde inte ens nå varandra på skype.

Det funkade bra, men man får ju inte direkt någon bra hastighet men om ni inte får till det kan ni ju testa AOL. (tror det heter så)