Permalänk

Mission SG GGM 3.0

Vad tror ni om denna musen till allmänt spelande?

Mission SG GGM 3.0

Jag har väl runt 300-400 kr i budget. Vill gärna pressa priset så mycket som möjligt men den där musen är något jag har fastnat för. Jag har ingen personlig erfarenhet dock och därför vänder jag mig hit, dels...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr1Result:

Vad tror ni om denna musen till allmänt spelande?

Mission SG GGM 3.0

Jag har väl runt 300-400 kr i budget. Vill gärna pressa priset så mycket som möjligt men den där musen är något jag har fastnat för. Jag har ingen personlig erfarenhet dock och därför vänder jag mig hit, dels...

den kommer att fungera, men det blir inga mästerskapssegrar i Quake. Musen verkar vara rätt medel när det kommer till prestanda och så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

den kommer att fungera, men det blir inga mästerskapssegrar i Quake. Musen verkar vara rätt medel när det kommer till prestanda och så.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej är den något du skulle rekommendera för min budget eller finns det någon annan du har i tankarna?

Permalänk
Medlem

G400 är "the go to mouse" i den prisklassen. Riktigt bra, sedan om den passar en är en annan femma. Det är svårt att rekommendera saker utan direkta grunder, te.x jag har ägt många möss de senaste åren (Qpad 5k, Steelseries Xai, Razer Deathadder BE & 3,5G, Zowie AM, Zowie EC 1, Logitech G400, Microsoft Intellimouse 3.0), men persoligen gillar jag Microsoft Wheel Mouse Optical bäst, en gammal mus med 2knappar, en scroll och 400dpi. Mycket är så inviduellt vad det är som passar en.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

G400 är "the go to mouse" i den prisklassen. Riktigt bra, sedan om den passar en är en annan femma. Det är svårt att rekommendera saker utan direkta grunder, te.x jag har ägt många möss de senaste åren (Qpad 5k, Steelseries Xai, Razer Deathadder BE & 3,5G, Zowie AM, Zowie EC 1, Logitech G400, Microsoft Intellimouse 3.0), men persoligen gillar jag Microsoft Wheel Mouse Optical bäst, en gammal mus med 2knappar, en scroll och 400dpi. Mycket är så inviduellt vad det är som passar en.

Jag antar att jag får åka runt lite och känna på möss...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr1Result:

Jag antar att jag får åka runt lite och känna på möss...

vet du om att du har några preferenser så kan du säga, så kanske vi kan rekommendera något baserat på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

vet du om att du har några preferenser så kan du säga, så kanske vi kan rekommendera något baserat på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Just nu har jag denna: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15866

Jag vill ha en bättre...

Jag vill ha en stor mus som får plats stadigt i handen. Musen ska ha en hög dpi (dpi är det som gör musen accurate eller hur?). Stadigt grepp, svart.

Jag antar att det är det... Är inte så jättepro på just musar...

Permalänk
Medlem

DPI är mer som hastighet. Finns ett bra antal trådar om ämnet, orkar inte gå så djupt in på ämnet. Men säger vi att operativets skalning på musavläsningen är 1:1 (mushastigheten i windows ställd på 6/11) så kommer en mus på 400dpi vara lika precis som en mus på 4000dpi, bara att den på 4000dpi gör 10 gånger fler avläsningar på samma sträcka vilket leder till att muspekaren rör sig 10gånger längre. Skulle man därefter dra upp hastiheten till 1:10 i operativet på 400dpi musen så skulle den bli oprecis eftersom operativsystemet måste hitta på 10 gånger mer data än vad som skickas från musen, men den blir lika snabb som den på 4000dpi.
Klurigt? Igentligen inte, efter man vet "sin" dpi vid 1:1 skalning (hur snabb man vill ha själva musen) så kan man helt och hållet ignorera att musen kan gå högre. Skulle jag te.x köpa en mus idag med 5000dpi så skulle jag köra den på 600dpi då det motsvarar min sens in-game, då jag nu har 1:1 skalning med 400dpi och kör med 1,5 i sens i spel. Det skulle ge mig bättre precision då jag skulle köra med 1 i sens istället för 1,5, föresatt att spelet skalar riktigt så innebär 1,5 sens 150% hastihet vilket betyder att den lägger till 50% påhittat material på datan från musen. Skulle jag köra med 1200dpi istället för 600dpi så skulle muspekaren röra sig dubbelt så snabbt, alternativ att jag låter datorn plocka bort 50% utav inkommande datan från musen.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Jag gick till netonet för att känna på musen. Sidan, med de tre knapparna passade inte riktigt min tumme så jag letade efter en annan.

Jag hittade corsair vengeance M90 musen för samma prislapp (399:-) och bestämde mig för den! Var detta ett bra? Jag kan lämna tillbaka den beroende på vad ni säger och beroende på vad jag hittar på youtube/internet...

Permalänk
Medlem

Det lär vara ganska mycket samma mus.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Det lär vara ganska mycket samma mus.

Ungefär, verkar det som i alla fall...

Min mus är jättelångsam! Jag försöker ändra dess DPI men det verkar inte registreras! Hur gör jag?

EDIT: Jag tror att jag har uppdaterat till senaste firmware versionen. Vet dock inte hur man kollar. Det var dock när jag klickade på "Update firmware" som den började gå så extremt långsamt, och då hade den inte ens uppdaterats än...

Permalänk

Nu pluggade jag ut den och sedan in USBn igen. Nu är det den totala motsatsen. Musen är snabb som fan och DPI ändringarna funkar inte!

Det finns ju ingen jävla accept eller apply knapp på den jävla software saken...