AMD Radeon 7450 överclocknings program?

Permalänk
Medlem

AMD Radeon 7450 överclocknings program?

hej! skulle vilja ha hjälp med att hitta nåt överclocknings program för min, AMD Radeon 7450 1 gb.

länk: http://image.ceneo.pl/data/products/16386223/i-hp-amd-radeon-...

tack för snabbt svar!

Permalänk

MSI Afterburner - men du lär ju inte få så stor skillnad

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Tack ska du ha:)
är nybörjare här

Permalänk
Medlem

är det bara att ladda ner MSI Afterburner setup och köra?

Permalänk

Yesbox, google ger dig bra resultat på nedladdningsplatser
Det du gör är att testa höja Core clock lite granna å spela å se om det funkar bra, göre det så höjer du lite till tills grafikdrivrutinen krashar, då sänker du osv.
Volt ska du inte leka med alls med ditt grafikkort, men det är låst från början så no worries

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Det är inte ett kort gjort för att överklockas eller att spelas med, så du får inte mycket mera ur kortet och förlorar alla garantier på samma gång.

Permalänk
Skrivet av grafit:

Det är inte ett kort gjort för att överklockas eller att spelas med, så du får inte mycket mera ur kortet och förlorar alla garantier på samma gång.

Men jag kan garantera en sak: Och det är att det inte spelar någon roll om eventuell garanti förverkas då det ej kan bevisas att det var på grund av överklockning som kortet säcka ihop.

Även kort "gjorda" för att överklocka får du ju inte klocka sönder heller
Bara XFX som tillåter det vad jag vet

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

för dig räcker säkert amds inbyggda överklockningsfunktion i CCC

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av pamox:

är det bara att ladda ner MSI Afterburner setup och köra?

ja, men jag skulle rekommendera dig att läsa på om hur man klockar 7000 serien innan du sätter igång.
jag har bara klockat nvidia-kort och är inte insatt i vad man ska tänka på när det gäller att klocka amd-kort.

Då 7450 är ett budget kort så skulle det inte förvåna mig om du inte kommer kunna klocka det så mycket. Om du inte kan klocka och vill ha bättre prestanda så skulle jag rekommendera dig att uppgradera grafik-kortet till ett 7770 för att få bättre prestanda och hålla prislappen nere.
Mvh

Permalänk
Medlem

är det bara jag som går i tankebanorna att en överklockad IGC borde prestera bättre? var svårt att hitta så mycket benchmarks på 7450 men den jag väl hittade visar på att intel HD 4000 ska prestera bättre så ja, en tanke bara.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem

jag ska uppdatera mitt grafik-kort men har inge pengar just nu är en kille på 14 år:P
men har funderat på ett Gigabyte 7870 eller 7950 vet inte hur stor skillnad det är på korten:P
fast en gtx 66Ti värkar också bra
har svårt och bestämma mej

Permalänk
Medlem
Skrivet av pamox:

jag ska uppdatera mitt grafik-kort men har inge pengar just nu är en kille på 14 år:P
men har funderat på ett Gigabyte 7870 eller 7950 vet inte hur stor skillnad det är på korten:P
fast en gtx 66Ti värkar också bra
har svårt och bestämma mej

Nu är jag lite sent ute, men så här gör du. I din sits tar du reda på hur mycket pengar du kan avvara på ett grafikkort. Har man fast jobb och kan avvara pengar till ett Gtx Titan, får man fundera hur mycket man vill spendera. För de pengarna kanske gör sig bättre på andra hobbies, beroende på hur mycket man tänker använda produkten och om man verkligen vill unna sig lyxen.

När man kommit så långt tar man och kontrollerar om produkten lever upp till ens krav. I detta fallet genom prestandatester i de applikationer man tänker använda. Om kraven inte räcker får man vänta, är det överdrivet kraftigt så kanske man kan köpa något billigare och ha roligare för det man sparade.

Om man hamnar runt gtx 660 finns det ganska många kort med någon hundralapps skillnad. Då får man ta fram miniräknaren och räkna (eller köra lite snabb huvudräkning) vilket kort som ger mest per krona i den applikation man tänker använda. Är det viktigt med tystnad eller att man kan överklocka får det också vägas in.