Är Linus Techtips köpt av Nvidia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliasstrm:

Jag tror persoonligen inte att han skulle riskera sin 'credabillity' för att promota nvidia eller amd, Om något så promotar han ju NCIX vilket är ganska självklart då han jobbar för dom, och de mesta av hans videos har väl gjorts möjligt med hjälp av dom. Dock ser jag inget problem med att just promota NCIX då dom egentligen inte har något intresse om att amd är snabbare än nvidia eller vice versa.

håller helt med, klart att han ska prata varmt för sitt företag....

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ast0r:

Och om han skulle manipulera test så skulle han bli hängd vilket inte lär vara så bra för NCIX .. Inte för att jag säger att allt han snackar om är 100% sanning men men..

ja en alltså en försäljare pratar sällan "osanning" men kan ofta överdriva och övertyga på sätt jag inte tycker om.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jag har prenumerat på både NCIX och TechTips kanalen i cirka 1,5 år nu, dem enda gångerna jag märker att han faktiskt försöker sälja nåt så är det bara på NCIX kanalen. Inte så konstigt egentligen eftersom den kanalen är ju gjord för NCIX och han gör bara sitt jobb. Jag har alltid trott att det han säger stämmer (främst på TechTips kanalen) men nu kan jag bara säga att jag är lite besviken på just den härr Titan grejen. Jag tror dock inte att han är uppköpt av något företag utan att han har gjort något slags fel under testerna eller så har något annnat gått jättefel. Tråkigt bara att det blivit såhär.

Visa signatur

Bitfenix Prodigy | 3570K | ASUS 960 Strix | GA-Z77N-WIFI | 8 GB DDR3
Samsung 840 EVO 120 | OCZ Arc 100 120GB | Seagate 1TB
Steelseries Sensei Raw Rubberized | Logitech G27 | Philips 273V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliasstrm:

Jag tror persoonligen inte att han skulle riskera sin 'credabillity' för att promota nvidia eller amd, Om något så promotar han ju NCIX vilket är ganska självklart då han jobbar för dom, och de mesta av hans videos har väl gjorts möjligt med hjälp av dom. Dock ser jag inget problem med att just promota NCIX då dom egentligen inte har något intresse om att amd är snabbare än nvidia eller vice versa. (Tänk också på att SLI och CF inte alltid scale:ar 100% i alla spel)

Han jobbar hos en stor jäkla butik á la SIBA och agerar försäljare dvs. utelämnar alla slags kritiska synpunkter i testerna och lyfter bara upp massa positivt. Sen kan det självklart finnas intresse i att lyfta fram ett visst märke om NCIX har ett tätt samarbete med dem och t.ex. får pengar för marknadsföringen.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Slaktardej:

Det känns inte legit enligt mig. Hans resultat strider mot alla andras, ett Titan är inte bättre än ett Ares II i alla spel, kanske något enstaka, men inte mer än så.

Har inte sett videon, men hade utan minsta tvekan hellre haft ett Titan än ett Ares II. Det sistnämnda lider av massiv microstuttering och drar sjuka mängder ström. Jag skulle säga att Titan är bättre i spel pga renderingstiderna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Ni måste ju även räkna med felfaktorer, så som drivrutiner och andra saker som kan spela en stor roll i resultatet.

Och istället för att sitta och skriva här hur dåligt resultat är så skriv det direkt till honom och säg vad du tycker, det hjälper ju inte att sitta och whina här, känns mer som att du är fanboy av röda laget och tog illa upp att hans resultat favoriserar titan.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk

Kan inte vara så att överklockningen är vad som är skillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Godkväll
Satt och kollade lite klipp på Tuben och naturligtvis ville man kolla in godbiten Nvidia GTX Titan och vad alla tycker och tänker om detta kort,
Och efter att ha läst SWEC's eminenta recention och benchmarking av sagda kort (Var även in och läste Anandtechs test som kom till samma slutsats som SWEC gjorde).
Så påstår alltså Linus Sebastian att ett singel GTX Titan är MYCKET snabbare än Asus ARES, två GTX 680, två 7970GE m.m
Antingen måste han vara en lögnare av rang eller bara exremt dålig på att utföra Benchmarks
Länkar:
Linus test av GTX Titan http://www.youtube.com/watch?v=dRloMkcVeus
Anandtech's test av GTX Titan http://www.anandtech.com/show/6774/nvidias-geforce-gtx-titan-...

Vad tycker ni?
Personligen satt jag och blev förbannad, speciellt efter att jag just har läst SWEC's test....

Linus är entusiast. Han blev ju lika glad över Ares II? Är han köpt av AMD då med?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Linus är entusiast. Han blev ju lika glad över Ares II? Är han köpt av AMD då med?

hehe jag pratar inte om hans entusiasm den är det inget fel på...men påstår däremot att testet inte visar verkligheten, han får vara hur glad som helst att Nvidia eller Amd släpper nya kort, det är jag med oavsett tillverkare...brukar köra varannat Nvidia/Amd själv.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, Jo de kanske inte vinner emot dual gpus, men glöm inte att Titan också kan köra SLI :3 vilket vinner över resten, på de flesta tester...

Permalänk
Medlem

Rogga har du ens kollat på Linus 1600p test? Ares II vinner på alla test utan Crysis 3 vilket beror nog på ooptimerade drivisar..
Och skyrim där 660TI SLI vinner..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Godkväll
Satt och kollade lite klipp på Tuben och naturligtvis ville man kolla in godbiten Nvidia GTX Titan och vad alla tycker och tänker om detta kort,
Och efter att ha läst SWEC's eminenta recention och benchmarking av sagda kort (Var även in och läste Anandtechs test som kom till samma slutsats som SWEC gjorde).
Så påstår alltså Linus Sebastian att ett singel GTX Titan är MYCKET snabbare än Asus ARES, två GTX 680, två 7970GE m.m
Antingen måste han vara en lögnare av rang eller bara exremt dålig på att utföra Benchmarks

Länkar:
Linus test av GTX Titan http://www.youtube.com/watch?v=dRloMkcVeus
Anandtech's test av GTX Titan http://www.anandtech.com/show/6774/nvidias-geforce-gtx-titan-...

Vad tycker ni?
Personligen satt jag och blev förbannad, speciellt efter att jag just har läst SWEC's test....

Linus techtips är inget som jag följer (när Anandtech finns...) så har ingen uppfattning om honom och hans "kunskaper". Men man undrar om du har sett videon du själv länkar? Var ser man de sakerna du säger att han säger? (om han säger andra saker i andra videos, länka då dessa) Och han säger ju i början att han kör Titan rejält överklockat? Klart han får andra resultat då?

Resultaten:

Överklockat Titan "vinner" i Crysis,
Kommer tvåa i Crysis 3 (som han själv säger "PROBABLY NOT OPTIMIZED FOR DUAL AMD GPUs YET"
Vinner i FarCry3 (dålig skalning igen för ARES)
Uber-moddat Skyrim vinner den knappt i
BF3 vinner ARES ordentligt i (bra skalning uppenbarligen)
Metro2033 ARES vinner stort (bra skalning igen, funkar bra med AMD överlag)
Witcher2 kommer Titan tvåa i (efter 660Ti SLI)

(Som sagt om han säger andra saker i andra videos, länka då dessa i första posten)

Permalänk
Medlem

Som referens, Geforce Titan VS Geforce Titan OC på Guru3D (lägre OC än på LinusTechtips)

http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_titan_overcl... [klicka vidare för speltester)

Permalänk

Samma sak som Techoftomorrow(föredetta Motherboard.org) visar väldigt upphottade resultat för AMD korten.

Ingen är perfekt helt enkelt...

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Dom flesta av dessa rätt stora kanaler är väl mer eller mindre sponsrade på ena eller andra sättet, har inte sett just denna video men han kanske var bara lite extra euforisk över Titan

Annars gillar jag Tom Logan, TimeToLiveCustoms när han grottar ner sig i långa chassi tester.
Och på senare tid har jag följt ganska nya kanalen tastyPC, fast hon verkar rejält sponsrad, men snygga videos, och ganska roliga att titta på.

Och bägge sistnämnda är ju mycket custom vattenkylning i.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Jag fattar inte, Jo de kanske inte vinner emot dual gpus, men glöm inte att Titan också kan köra SLI :3 vilket vinner över resten, på de flesta tester...

glöm inte att titan sli kostar 18.000 också...

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

glöm inte att titan sli kostar 18.000 också...

Jo, men allt bra ska ju kosta..:3 så är de ju bara :)'

Finns ju en anledning till att alla i swec inte sitter runt med 4way sli titans...har man råd så varför inte..:p

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Jo, men allt bra ska ju kosta..:3 så är de ju bara :)'

Finns ju en anledning till att alla i swec inte sitter runt med 4way sli titans...har man råd så varför inte..:p

det är sant
dock är mest prisvärdast just nu ett 7970, men jag hade personligen tagit ett 670

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Nej, han är inte köpt, men han är tydligt fanboy.
HD7970 har coil whine i referensdesign, så den suger (nevermind att mitt GTX 680 har horribel coil whine i referensdesign).

Radeonkort i referensdesign hänger utanför PCB:n så de är helt oanvändbara i referensdesign. "Bara så onödigt". (Host, GTX 670)

Nåja, allt är bättre än OC3D, "TTL" eller vad han nu kallar sig. Pinsammare kille får man leta efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Nej, han är inte köpt, men han är tydligt fanboy.
HD7970 har coil whine i referensdesign, så den suger (nevermind att mitt GTX 680 har horribel coil whine i referensdesign).

Radeonkort i referensdesign hänger utanför PCB:n så de är helt oanvändbara i referensdesign. "Bara så onödigt". (Host, GTX 670)

Nåja, allt är bättre än OC3D, "TTL" eller vad han nu kallar sig. Pinsammare kille får man leta efter.

Bara nyfiken, vad gör Tom Logan pinsam?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

det är sant
dock är mest prisvärdast just nu ett 7970, men jag hade personligen tagit ett 670

Kanske de, men jag avstår gärna från 7970s...haft 10 sen release på dem, alla har coil whinat som en döende katt och alla har jag lämnat tillbaka..tills jag fick hem mitt 680 :3

Permalänk
Medlem

Jag upplever han hyfsat opartisk, sedan är det också skillnad på review, showcase och unboxings. Han brukar spotta ut en hel hög videos vid större grejor, men jag tror att är blev det mer än normalt pga. sättet nvidia valde att lansera på.

Var i Anandtechs test ser jag resultaten med överklockning? För de kör inte alla resultat i testet överklockade vad jag kunde se. Om jag fattade Linus test rätt så kör han alla kort i stock utom Titan som han överklockat hårt. Det blir såklart missvisande speciellt i ett sådant här första test och får Titan att framstå mycket bättre än det är. Det är svårt att riktigt dra slutsatser och jämföra resultat när det körs med olika inställningar, en del kort faller säkert med vissa inställningar medan andra kan glänsa. Vilket gör det svårare att jämföra mellan olika test.

Permalänk

nej han är inte köpt, han diskutera just den här frågan för några veckor sen, om tex intel skulle köpa han o dissa amd hela tiden. han sa att det inte är hans grej.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

nej han är inte köpt, han diskutera just den här frågan för några veckor sen, om tex intel skulle köpa han o dissa amd hela tiden. han sa att det inte är hans grej.

näe och en sån kille som linus ljuger väl aldrig..."Wink Wink"

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Skrivet av Rogga67:

näe och en sån kille som linus ljuger väl aldrig..."Wink Wink"

well, ja har följt han många år nu, han är bra

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

. Om jag fattade Linus test rätt så kör han alla kort i stock utom Titan som han överklockat hårt. Det blir såklart missvisande speciellt i ett sådant här första test och får Titan att framstå mycket bättre än det är. Det är svårt att riktigt dra slutsatser och jämföra resultat när det körs med olika inställningar, en del kort faller säkert med vissa inställningar medan andra kan glänsa. Vilket gör det svårare att jämföra mellan olika test.

Precis vad jag menar, om Linus inte vill se alldeles oseriös ut och tappa sub's på Tuben ska man inte lägga upp såna här sk"Benchmarks" som blir helt missvisande...
GTX Titan är det snabbaste singel GPU kortet på marknaden och behöver inte sådana här "Vinklade" Benchmarks, det står sig bra nog ändå mot alla kort på marknaden.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Oj vad det kändes både oseriöst och fel... But hey, att se förbi skitsnacket och ta till sig det som man sedan kan säkra med fakta av det man hör har vi ju lärt oss sedan vi föddes genom tidningar, tv, politiker, alla levande personer, you name it

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Nej, han är inte köpt, men han är tydligt fanboy.
HD7970 har coil whine i referensdesign, så den suger (nevermind att mitt GTX 680 har horribel coil whine i referensdesign).

Radeonkort i referensdesign hänger utanför PCB:n så de är helt oanvändbara i referensdesign. "Bara så onödigt". (Host, GTX 670)

Nåja, allt är bättre än OC3D, "TTL" eller vad han nu kallar sig. Pinsammare kille får man leta efter.

Jag har 7970 i ref design och har inget coilwhine och "Hänger utanför PCB'n?? vad menar du?

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Nej, han är inte köpt, men han är tydligt fanboy.
HD7970 har coil whine i referensdesign, så den suger (nevermind att mitt GTX 680 har horribel coil whine i referensdesign).

Radeonkort i referensdesign hänger utanför PCB:n så de är helt oanvändbara i referensdesign. "Bara så onödigt". (Host, GTX 670)

Nåja, allt är bättre än OC3D, "TTL" eller vad han nu kallar sig. Pinsammare kille får man leta efter.

Skrivet av Rogga67:

Jag har 7970 i ref design och har inget coilwhine och "Hänger utanför PCB'n?? vad menar du?

Skulle tro att de är ett skämt som syftar på att PCB på GTX670 är ett väldigt kort och att kylaren "hänger utanför PCBn"...

http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/2#...
"Referensmodellen är en avskalad historia med ett ovanligt kort kretskort, inte helt olikt Geforce GTX 560 SE. Det innebär att strömkontakterna hamnar ungefär en decimeter in på grafikkortet och att kylaren går ut en bit från resterande komponenter."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Jag har 7970 i ref design och har inget coilwhine och "Hänger utanför PCB'n?? vad menar du?

Kylaren är längre än kretskortsbrädan.