RT-N65U router med en RT-N13U som repeater

Permalänk
Medlem

RT-N65U router med en RT-N13U som repeater

Jag skulle vilja konfigurera min ASUS RT-N65U router med en ASUS RT-N13U som jag vill ha som en repeater, hur är rätt inställningar för respektive routrar för att det skall funka korrekt och felfritt? Jag vill ha ut Maximal hastighet som man kan få ut av N65an som det står på paketet, jag har ett GB nätverk med en GB switch med 8 portar den är kopplad till N65U routern, N13U skall jag ha som en förlägning av signalen från N65an.

Permalänk
Medlem

Det räcker väll bara att sätta N13U som en repeater eller är jag allt för morgontrött?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

När jag BARA sätter N13U som repeater så får den SSID ASUS_EXT med egen inloggning? Ska det inte vara samma som på Routern att den får SSID ASUS som en förlägning av signal, kopplar jag in min Airlive N mini router så fungerar den precis så (som en signal förstarkare). Måste finnas en absolut konfiguration som gör det helt rätt som det ska vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege63:

Jag skulle vilja konfigurera min ASUS RT-N65U router med en ASUS RT-N13U som jag vill ha som en repeater, hur är rätt inställningar för respektive routrar för att det skall funka korrekt och felfritt? Jag vill ha ut Maximal hastighet som man kan få ut av N65an som det står på paketet

En trådlös repeater halverar din througput per definition.

Repeater setup: http://support.asus.com/faq/detail.aspx?SLanguage=en&p=11&m=R...

Permalänk
Medlem

Nu fick jag den under samma SSID när jag följde AP Survey guiden men hastigheten ut mot nätet minskade med 3/4 från 21 till 5.82, det skall inte kunna sjunka med så mycket då fick den ett annat IP än det jag kav den från början? När jag går tillbaka till dom gammla instaällningar jag gjort med ett eget IP från mig ökade hastigheten ut mot nätet till 12.93. Så det måste finnas en optimal inställning som gör att man får ut samma hastighet som när jag bara kör med RT-N65U routern, 21Mbit/s. Fan vad störigt när jag hade den som SSID ASUS_EXT med egen inloggning var hastigheten 19.98 Mbit/s och det flöt på bra med streaming nu hackar skiten hela tiden, nåt stjäl bandbredd i nätverket?

Permalänk
Medlem

Newer mind all fixed now, back to normal