Permalänk
Medlem

Processor från Inet

Tjena

Köpte en 3770K och fick hem den idag från Inet.
Allt såg väl bra ut förens jag såg en liten skada på kartongen till processorn..brydde mig inte så mycket..kartongskada sker ju hela tiden..
Kollade sen på processorn uppifrån...ni vet Intels processorer, man kan se dem från toppen på kartongen.
Och den var typ upp och ner? Vänd? Kylplattan på CPUN var fortfarande mot mig, men själva brickan var upp och ner.
Och såg att kartongen var öppen...

Frågan är nu..vågar man installera denna? Har den används förut? Eller bara öppnats?
Om den är paj, kommer Inet förmodligen säga.."du paja den.." Tycker de är lite dåligt att man betalar full pris och får en öppnad kartong -.-

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Hagge:

Tjena

Köpte en 3770K och fick hem den idag från Inet.
Allt såg väl bra ut förens jag såg en liten skada på kartongen till processorn..brydde mig inte så mycket..kartongskada sker ju hela tiden..
Kollade sen på processorn uppifrån...ni vet Intels processorer, man kan se dem från toppen på kartongen.
Och den var typ upp och ner? Vänd? Kylplattan på CPUN var fortfarande mot mig, men själva brickan var upp och ner.
Och såg att kartongen var öppen...

Frågan är nu..vågar man installera denna? Har den används förut? Eller bara öppnats?
Om den är paj, kommer Inet förmodligen säga.."du paja den.." Tycker de är lite dåligt att man betalar full pris och får en öppnad kartong -.-

Kartongen ska inte ha varit öppnad innan du öppnar den själv, om det inte är en demo produkt t.ex.
Köper du en helt ny produkt ska den vara oöppnad vid leverans. Du borde nog kontakta Inet oavsett om den funkar eller inte.

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom den inte har pinnarna på chipet så bör det inte vara problem, men om jag var du skulle jag höra av mig till Inet så att de vet om detta och guida dig rätt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Nått jag funderar på är att man som konsument blir förvånad om sin produkt är använd. Men man räknar kallt med öppetköp via internet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Kartongen ska inte ha varit öppnad innan du öppnar den själv, om det inte är en demo produkt t.ex.
Köper du en helt ny produkt ska den vara oöppnad vid leverans. Du borde nog kontakta Inet oavsett om den funkar eller inte.

Mm, känner desamma...Och jag vet att jag klickade på en ny produkt och inte en -Demo..

Skrivet av Jalle64:

Eftersom den inte har pinnarna på chipet så bör det inte vara problem, men om jag var du skulle jag höra av mig till Inet så att de vet om detta och guida dig rätt.

Jo, vad jag sett ser den ny ut..finns inga spår av kylpasta t.ex..men de kan man ju också rensa bort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mitso:

Nått jag funderar på är att man som konsument blir förvånad om sin produkt är använd. Men man räknar kallt med öppetköp via internet?

Man har ju ångerrätt när man köper via internet..men de kan väl åtminstonde säga till, jo denna produkt är en produkt vi återköpt från någon annan...
Den andra snubben som lämna tillbaka de kan ha använt den, klockat den, tyckt den va skit eller något annat, och bara gått till inet o sagt, jo, "jag gilla inte den"...sålänge den funkar vid deras test är den ju ok..

Permalänk

Mest troligen har någon på inet visat den för en kund eller tittat på den själv å inte gjort ett så snyggt jobb. Men kör på
e den död så vet du varför å då är det bara å ringa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Fick själv ett liknande fel, Det var bara att ringa så va allt fixat. Så ring!

Permalänk
Medlem

Intel boxarna har väl försegling?
Är den bruten så är lådan öppnad, bara kontakta inet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Mest troligen har någon på inet visat den för en kund eller tittat på den själv å inte gjort ett så snyggt jobb. Men kör på
e den död så vet du varför å då är det bara å ringa

Skickades från m.sweclockers.com

De låter ju lite konstigt också, då jag får dessa varor från deras Centrallager, eller webblager?
Och därför känns som att de är ganska omöjligt för de? Eller har Inets centrallager en butik med som webhallen?

Problemet är att jag läst att folk här lämnat tillbaka defekta grejer och inet har sagt att de funkade och att personen som köpt den paja den..
Och får lite si o så tankar..
Inets närmsta butik ligger ca 1.30h bort...tänk er o gå dit o få dörren rakt mot ansiktet..ba "GTFO YOU BURNED IT" eller nåt..:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Intel boxarna har väl försegling?
Är den bruten så är lådan öppnad, bara kontakta inet.

PRecis...de har en liten tejp bit på ena sidan, och en stor vit "informations lapp" på andra..så i stortsätt omöjlig att öppna..så den är öppen..men jag fick mina paraniod tankar då processorn låg upp och ner:(

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade aldrig accepterat en bruten CPU-kartong om inte priset var nedsatt kraftigt. Någon kan ju ha testat överklockning och inte lyckats få upp den i 10GHz trots 2V och därför blivit besviken och gnuggat den mot sin katt innan de utnyttjande ångerätten.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag hade aldrig accepterat en bruten CPU-kartong om inte priset var nedsatt kraftigt. Någon kan ju ha testat överklockning och inte lyckats få upp den i 10GHz trots 2V och därför blivit besviken och gnuggat den mot sin katt innan de utnyttjande ångerätten.

Precis! Nu gav du mig världens panik här..kommer inte ens lägga mig ida, och imorrn blir de raka vägen till Inet!:/

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Precis! Nu gav du mig världens panik här..kommer inte ens lägga mig ida, och imorrn blir de raka vägen till Inet!:/

berötta hur det gick! ^.^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Precis som det har nämnts här tidigare så hade jag heller aldrig accepterat att en "ny" vara har en bruten kartong, oavsett vad det är för vara. Om de så bara har öppnat kartongen för att titta på varan så ska det framgå innan köp. Du har all rätt på din sida. Om du nu har beställt den via intrnet och fått den leverarad med posten så kan du ju även skicka tillbaka den samma väg så slipper du den där resan på 1½ timme.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

berötta hur det gick! ^.^

Skickades från m.sweclockers.com

De böt den direkt, tyckte de va konstigt för att Inets lager inte skickar ångerköpta varor enligt dem, men de trodde på mig, och böt ut den asap
OCh denna gång kontrollerade jag försiktigt innan jag lämnade butiken

Skrivet av Guybrush82:

Precis som det har nämnts här tidigare så hade jag heller aldrig accepterat att en "ny" vara har en bruten kartong, oavsett vad det är för vara. Om de så bara har öppnat kartongen för att titta på varan så ska det framgå innan köp. Du har all rätt på din sida. Om du nu har beställt den via intrnet och fått den leverarad med posten så kan du ju även skicka tillbaka den samma väg så slipper du den där resan på 1½ timme.

Nä, åkte tillbaka för att få de bäst förklarat

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Nä, åkte tillbaka för att få de bäst förklarat

Det är inte du som står för bensinkostnaderna i din familj va?

Skämt och sido så föredrar jag också att prata med återförsäljaren "face to face" i ett sånt här fall, dock tveksamt om jag skulle åka i 1,5 h för det

Kul att det löste sig för dig iaf.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mitso:

Nått jag funderar på är att man som konsument blir förvånad om sin produkt är använd. Men man räknar kallt med öppetköp via internet?

Sen är det också som så att produkterna som redan är använda / inskickade på öppet köp ofta säljs vidare inom kategorier som "Fyndvaror / annat" till ett lägre pris, jag kan hålla med om att man självklart förväntar sig en sprillans ny produkt för nypriset.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Inaktiv

Det är som för mig när jag köpte mitt andra Asus maximus V gene moderkort "Inte från Inet", Då var kartongen öppnad redan samt att moderkortet var begagnat.

Man såg någon hade spillt något på det för det var halvt kletigt på undersidan + att felkods displayen ej funkade.
Men det löste sig med reklamation så jag fick ett nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Det är inte du som står för bensinkostnaderna i din familj va?

Skämt och sido så föredrar jag också att prata med återförsäljaren "face to face" i ett sånt här fall, dock tveksamt om jag skulle åka i 1,5 h för det

Kul att det löste sig för dig iaf.

hmm, åkte tåg ^^, Orkar inte ta bilen när man va så trött:p

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

Det är inte du som står för bensinkostnaderna i din familj va?

Skämt och sido så föredrar jag också att prata med återförsäljaren "face to face" i ett sånt här fall, dock tveksamt om jag skulle åka i 1,5 h för det

Kul att det löste sig för dig iaf.

Ehh fan jag åkte från Nora till GBG för ett garanti ärende hos Inet, är väll ca 4H enkel resa

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Ni vet alla etiketter som det står "Do not accept if seal if broken" och liknande?

Det betyder i stora drag att du inte ska acceptera varor med bruten förpackning.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av InZ-Audio:

Ehh fan jag åkte från Nora till GBG för ett garanti ärende hos Inet, är väll ca 4H enkel resa

Jag körde Växjö-Malmö när inet hade öppningspremiär med kampanjer för sin buik i Malmö. Ca 3 timmars enkel resa.
Köpte MSI - Z77GD65 1000kr( nu 1400kr då 1600kr) XFX HD7770 för 700kr och fick spel värda ca 850kr (Farcry 3, shogun 2, Sniper Elite V2(då 1100kr (nu ca 1000kr) och en BeQuiet 530W 80+ Modulär för 300kr (då 650kr, nu 650kr).

Jag betalade 2000kr. Produkter värda 1600+1100+650+(850kr) = 3350kr (4400kr). Soppa gick väl på kanske 3-400kr och bjöd bruden på lunch i malmö ^^
Lätt värt utflykten. =D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin