Permalänk
Inaktiv

För mycket ström?

Jag applicerade om lite kylpasta häromdagen, och passade på att installera några motstånd till mina CPU-fläktar.

Dessvärre har mitt grafikkort varit bananas sedan dess.

I Crysis 3 så kunde jag spela under kortare perioder (2-3 minuter), tills grafikkortet plötsligt fick fnatt, körde full fläkt, och jag fick svart skärm.

Jag felsökte så gott jag kunde. Hittade ingenting.

Spelade Darks Souls tidigare i dag utan några som helst problem.

Sen nyss, när jag sätter igång BF3 och testar att lägga ut power usage i procent under tiden jag spelar ser jag att det snabbt går över 100%. Det närmar sig 120 och sen så händer samma sak som det gjorde i Crysis 3. Kortet bara lägger av.

Får smått panik över det här.

Idéer? Tips?

Permalänk
Hedersmedlem

Kylningen på grafikkort och/eller CPU är undermålig, troligen dålig kontakt. Plocka loss och undersök.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Kylningen på grafikkort och/eller CPU är undermålig, troligen dålig kontakt. Plocka loss och undersök.

Jag tror inte det är något fel på CPU-kylaren. Den ligger på bra temperaturer.

Har ett modulärt nätagg (Antec620). Kanske ska pröva att sätt i ett annat utag till grafikkortet?

Permalänk
Inaktiv

Till saken hör att grafikkortet är ett EVGA GTX660 Superclocked. Moderkortet ett Gigabyte Z77 och processorn en i5 3570k. Nätaggregaten är ett modulärt Antec 620.

Har försökt ominstallera drivrutiner och uppdaterat BIOS. Ingen skillnad. Kortet ger till slut svartskärm och fläkten går upp till max.

Permalänk
Medlem

Hur ser temperaturerna ut på grafikkortet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tarrgoth:

Hur ser temperaturerna ut på grafikkortet?

Gick aldrig över 72 på ultra i Battlefield 3. Samma sak fortfarande.

Någon på EVGA forumen säger att jag ska ominstallera BIOS. Om jag ominstallerar Windows, går mina tidigare BIOS-uppdateringar bort då?