Permalänk
Medlem

Konstigt problem med min dator.

Hej swec, jag har ett riktigt konstigt problem med min dator.
När jag kopplar in någonting i frontpanelen så kortsluts det typ.. Jag märkte det när jag skulle ladda min mobil, den kortslöts direkt och gick inte att ladda/starta, var tvungen att ta ut batteriet för att det skulle funka. Jag har också testat med min mus och tangentbord och de funkar inte längre...

Kan det vara något stört med moderkortet eller?

mvh

Permalänk
Medlem

Kan vara. Har haft ett liknande problem men andra vägen. Dvs om man anslöt nåt i USB porten så slog datorn av och startade inte på 2-3 dagar. Löste dock aldrig problemet då det handlade ol en gammal skit Dell från 2003 som pensionerades efter ett halvt år. Imo låter det som nåt med nätagget, som typ det ger spikar som inte ska komma. Kan du pröva me ett annat?

Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Kan vara. Har haft ett liknande problem men andra vägen. Dvs om man anslöt nåt i USB porten så slog datorn av och startade inte på 2-3 dagar. Löste dock aldrig problemet då det handlade ol en gammal skit Dell från 2003 som pensionerades efter ett halvt år. Imo låter det som nåt med nätagget, som typ det ger spikar som inte ska komma. Kan du pröva me ett annat?

Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det kan jag, återkommer med resultat

Permalänk

testa slänga in moderkortet i micron så ska det nog bli bra

Permalänk
Medlem

Är datorn nybygg eller har detta problemet uppstått efter ett tag?

Se så du har kopplat usb sladden rätt så den sitter i en usb port och inte i något annat, sätt inte in något annat där förens du har kontrollerat det.