Behöver tips och råd, angående nuvarande rigg!

Permalänk
Medlem

Behöver tips och råd, angående nuvarande rigg!

Tjena Gubbar och Gummor!
Jag har lite jag skulle behöva hjälp med faktiskt " dock inte mycket"

Just nu har jag nuvarande komponenter med dessa specs.
Mobo: Gigabyte G1 Sniper 3

Processor: intel i5 2500k @4,5ghz "kommer eventuellt köpa en i7 2600k, då jag vill ha kraften till senare"
Kylning Corsair h100

Minne: 16gb Vengeance @ 1600mhz

Gpu: 2 x 7970 xfx core - @1000/1500 utan problem ligger runt 30 - 40grader i idle och ca 70 load. kör med senaste beta drivrutinerna 13.2.
"ev 1 7970 referens på väg med"

Disk: 3xSSD 1 ocz octane 128gb 2x kingston 120gb

psu: chieftec nitro 1000w

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag landar runt 55 - 90 fps i bf med allt på ultra, crysis medium textures med allt på low ligger jag runt 50 -70 fps.

Frågan är finns det något jag kan göra för att få ut mer av mitt system vilka drivare fungerar bäst för mina gpuer ? måste man köra amd profiles isf vad bör jag göra för att få bättre flyt ? klocka högre på gpu och processorn ?

Jag vill landa runt 80 - 100 fps i spel då jag känner att där är bättre flyt i dem nivåerna. vad bör jag tänka på ?
Det andra jag har i tankarna är att vattenkyla hela systemet när tid/pengar ges. är där någon som vill dra ihopa något paket med bra delar gärna något snyggt då jag är ganska lost på detta ?

Jag vänder mig till er då jag vet att ni gärna hjälper till.

Visa signatur

M: Gigabyte.G1.Sniper 3 P: i7 2600 non (k) M: 16Gb G: 2x XFX 7970 [/B] SDD 3x 120GB OCZ Octane