Fredagspanelen 52: Geforce GTX Titan, Sony Playstation 4 och Crysis 3

Permalänk
Medlem

Till Jonas och Emil.

2 veckans prylar?

eller om musmattan och musen är 2 eller en?

på bordet där Emil står ungefär, där döljer det sig en "Avermedia Live Gamer HD"

eller om det är en?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hade heller aldrig hört talas om detta 'WyWallet' förens min operatör behagade smsa mig och säga (Inte ordagrant, men innebörden var densamma) "Ni stänger vi SMS köp och inför WyWallet, du har inget att säga till om saken". Förstod inte ens vad det var för något innan jag hittade en tråd här på forumet...

Sedan ska jag även tacka Emil för förståelsen i att folk som jag ogillar att vara låst till Steam, och samtidigt klargöra mig: Att köpa spel i kartong känns som premium, spel så som Starcraft II släpptes ju med en riktigt rejäl låda och allt och det är där det glänser, vid spel man sett fram emot en lång lång tid.

Dock ska det även sägas att jag inte alls har emot att ha mitt spel fristående men att vara tvungen att ha en inloggning att spela online med, i samma stil som Blizzard gör med alla sina spel, som Mjoang gjort med Minecraft och andra titlar samt som alla Free to Play spel gör. Det är faktumet att jag är låst till att vara tvungen att starta ett extraprogram för att spela spelet samt att då ett företag har 'kontroll' över säg 50% av mitt spelbibliotek som jag ställer mig ytterst tveksam till.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
SpelClockers

hm är det bara jag som fortfarande har kvar min Func musmatta?
tycker den är underbar

Visa signatur

Spel PC: AMD 5 2600X, 16GB DDR44 3000MHz, GF RTX 2080, Asus Crosshair VII HERO, acer predator x34a, Samsung EVO SSD 960 1.5TB,

Permalänk
Medlem
Skrivet av umepojk:

hm är det bara jag som fortfarande har kvar min Func musmatta?
tycker den är underbar

Jag bytte ut min fUnc surface 1030 mot en sån här fUnc surface 1030XL...men om sanningen ska fram så betade jag först av 2 defekta 1030L...Emil eller Jonas, kan ni kolla om basen på ert ex av 1030XL buktar lite uppåt? Resultatet blir att undersidan av musen skrapar mot mattan när man drar musen över mitten på mattan...riktigt irriterande att fUnc failat så hårt att jag fick RMA:a 2 mattor innan jag blev hyffsat nöjd (är fortfarande lite buktande på min XL, men jag orkar inte bry mig längre..)

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Avstängd

Tackar för en underbar video och keep up the good work.

Permalänk
Medlem

Chromebook Pixel kommer inte bara att vara en webbläsardator. Google håller på med patchar så att man ska kunna installera någon annan linux dist. på den och då blir den ju nästan värd priset. http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTMwODc

Visa signatur

| 3960X | 16 GB DDR3 | P9X79 | H100 | 7950 |
| E31270 | 16 GB DDR3 ECC | ~7 TB eff. ZFS R-Z2 | ESXi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av umepojk:

hm är det bara jag som fortfarande har kvar min Func musmatta?
tycker den är underbar

Jag har också kvar min sUrface [sic] 1030! Inhandlad när det begav sig (2004, 2005? Minns inte riktigt) och flitigt använd sedan dess. Komponenter har kommit och komponenter har gått, har nog gått igenom 3-4 kompletta system sedan dess - bit för bit - och minst ett halvdussin möss har svischat omkring på den, blivit nerslitna och sedermera utbytta, medans musmattan ser ut som den är inhandlad förra veckan.

Utan tvekan den prisvärdaste datorrelaterade pryl jag någonsin köpt. Tror jag gav runt 250-300:- för den. Och på tal om förpackningen, jag hade fram tills ganska nyligen kvar originalförpackningen, som var en stor, tunn plåtburk och kändes väldigt top shelf. Roligt att det fortsätter i samma spår.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Juicis:

Mmm Schnitzel....fan nu vart jag ju skitsugen på det, bratkartoffeln och en kall Bitburger! Får nog bli middagen i morgon

Har för mig Jonas pratade väldigt mycket Schnitzel förra gången de gjorde en Fredagspanel efter förra årets Cebit.

Permalänk
Medlem

Arma 3 kommer gå att köpa den 5 mars! (Beta)

Permalänk
Medlem

Jonas är fantastisk i inledningen, helt mållös över bordet och fan vad underhållande, behöver nog ett alkolås till tangentbordet strax..
Slutet med Func i kombination med alkoholhumorn är hysteriskt roligt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Angående frustrationen med XSplit, jag tror många har gått över till OBS, http://obsproject.com/ , som är mycket med lättanvänligt och drar mindre resurser. XSplit var ganska bra i tidigt skede, men när det blev betaltjänst gick det fort utför.

Permalänk

Fredagsmys

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Nu känner man sig hemma

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Det... kan finnas spår av häst i det här bordet. Emil får mig alltid att skratta

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Konnichiwa Jonas-San, bara samuraj svärdet som saknas

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Intressant och underhållande som vanligt.
Tack för det

Permalänk
Medlem

Kommer ni få in Swiftech H220 och testa?

Permalänk
Medlem

Ang titan. Spelade crysis 3 på högsta inställningarna på allt igår och upplevde inga problem. Möjligt att det dippade lite ibland, hade ingen fps-mätare synlig, men det var inte i närheten av att bli en slideshow eller något. Single player campaign pratar vi om väl?

Edit: 1920x1080 som Emil

Edit2 scratch that. Kör ju på 4x TXAA, inte 8x MSAA x(

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Mycket uppskattad fredags panel

Trevlig helg på er

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Måste fan bara älska Jonas och Emils humor.

Emil: Det börjar närma sig helg eller hur?
Jonas: Ja ööh och det här bordet har växt.

Hahahaha

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

nöjd!

som vanligt ett bra avsnitt Nu får man ba vänta till nästa =/.
Vad är det som gör Origin dåligt? jag lär säga att jag hatar steam och älskar origin har aldrig haft ett enda problem!, medans Steam är skit segt osv (och det är inte pga datorn)
(spelar även Crysis 3 på mitt Hd7770 i medium på allt

Visa signatur

Gigabyte Windforce III GTX760 OC Edition 2Gb || 3570k -4.22GHz || Kühler 620/Corsair AF120 || Vengence 16Gb 1600GHz || Force 120Gb SSD || Cooler Master GX 650W || Asus P8Z77-V || Corsair 300R

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av umepojk:

hm är det bara jag som fortfarande har kvar min Func musmatta?
tycker den är underbar

Samma här surface 1030. Den är ca 9år gammal, fick den av farsan när jag fyllde år håller bra, och gör sitt jobb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av umepojk:

hm är det bara jag som fortfarande har kvar min Func musmatta?
tycker den är underbar

Jag sitter här med min ! En 1030 inköpt 07, min bror har ärvt min första blå och Oranga som köptes 2003 ! han har dessutom kvar samma Microsoft gaming mus från samma era =P har inte aluversionen dock. Jag kommer inte ihåg exakt men mattorna låg nog runt 300 på den gamla goda tiden oxå? Det betyder att de faktiskt är billigare idag om man räknar med inflationen =D

Visa signatur

Asus P8Z68 Pro Gen3 - Intel Core i5-3570K @4,2 GHz,
Corsair Vengeance Lp DDR3 1600MHz 9-9-9-24 CL9, 4x4Gb
Samsung PM961 512Gb, R/W 3286/1600MB/s
MSI GTX 1080 Armor OC
Acer XB270HU, 27" 1440p IPS 144Hz med magisk G-sync ;)

Permalänk
Skrivet av umepojk:

hm är det bara jag som fortfarande har kvar min Func musmatta?
tycker den är underbar

Det var en svinbra musmatta! gav upp den när gummit under krullade sig för mycket har inte du det problemet? kör med en zowie som följde med skärmen som jag har nu, som jag funderar på att ge upp snart, 120hz i all ära men vill ha bättre bild

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

Har precis tittat på mitt första avsnitt av "Fredagspanelen" och vill nu se tidigare avsnitt.

1. Sökningar här på forumet ger mig inga konkreta svar, finns det t.ex. ett RSSflöde man kan följa?
2. Det pratades även om en Podcast, var hittar jag dessa? Finns det även här ett RSSflöde?

Permalänk
Skrivet av shakeshar:

Har precis tittat på mitt första avsnitt av "Fredagspanelen" och vill nu se tidigare avsnitt.

1. Sökningar här på forumet ger mig inga konkreta svar, finns det t.ex. ett RSSflöde man kan följa?
2. Det pratades även om en Podcast, var hittar jag dessa? Finns det även här ett RSSflöde?

Här är en lista på alla tidigare fredagspaneler, där de senaste är överst:
http://www.sweclockers.com/arkiv?searchid=23268530&p=1&sort=d...

Här är en lista på alla tidigare podcasts, där de senaste är överst:
https://itunes.apple.com/se/podcast/sweclockers/id566519170

Här är ett RSS-flöde för deras podcast:
http://www.sweclockers.com/feeds/podcast

Oklart om det finns något RSS-flöde för deras fredagspaneler.

Fixade en av länkarna!
Permalänk
Medlem

Om du ogillar Xsplit som dessutom kostar pengar så finns det andra alternativ:

http://obsproject.com/ open source som uppdateras hela tiden

http://www.ffsplit.com/

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Även jag använder fortfarande min gamla func-musmatta från tidigt 2000-tal

EDIT: Nu när ni har en skärmrecensent så hade en recension av de populära Korea-skärmarna varit trevligt (http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...) Kanske t.om. en jämförelse med Apple Cinema Display?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Jag kör också med min fUnk 1030 från 20XX nånting. Jag har nog plåtasken den kom i liggandes i en flyttkartong ute i garaget.
Helt klart det bästa dator tillbehöret NÅGONSIN skulle jag säga. Bara lite YES o en skursvamp 1 gång i veckan så e den som ny igen.
Kör för övrigt med den grova sidan och har gjort det sen första dagen.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Ch|CkeN:

Häng med, för NU KÖR VI!!!!!

Va inte det från Hugo på tv4?
gött å se nån som kör med det iaf

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC