Sugen att skaffa mig en PS1

Permalänk
Medlem

Sugen att skaffa mig en PS1

Som rubrik, sugen att skaffa mig en Playstation 1!

Letade runt på tradera och där hittade jag en hemsida som heter så mycket som ttp://www.svenskatvspel.se/.

Är de pålitliga (verkar vara det vad jag har sett)? Någon som har erfarenhet utav dem?

Sedan till spelen!
Då jag var runt 5-8 år när PS1an var aktuell så kommer jag inte ihåg namnen på spelen som var populära.

Kommer ihåg ett spel som jag spelade mycket, var en kille eller något mänskligt liknande varelse som hade munnen igensydd.
Han sprang man runt med och gjorde olika saker, bland annat döda fiender. Om jag minns rätt så var det i något industri liknande miljö samt en kyrkogård.
Om någon vet vem jag pratar om så skulle det vara guld värt!

Alla tips på spel som är riktiga klassiker som man bara måste ha skulle jag uppskatta!

Edit: Hittade tillslut spelet jag var ute efter! Det heter så mycket som Oddworld Abe! Så lycklig!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Tomb Raider, Resident evil 1+2, Driver , Gta

Permalänk
Medlem

Vet tyvärr inte vilket spel du pratar om.
Men ett spel som jag och mina vänner spelade mycket när vi var runt 7 år var Crash Bandicoot

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Tomb Raider, Resident evil 1+2

Självklart! Blir att skaffa de.

Skrivet av Nardds:

Vet tyvärr inte vilket spel du pratar om.
Men ett spel som jag och mina vänner spelade mycket när vi var runt 7 år var Crash Bandicoot

http://www.youtube.com/watch?v=_9duLa-mixQ

Vilka minnen man får! Hur har jag kunnat glömma Crash?
Tack för att du visade mig det!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Tror det är Abe du letar efter http://en.wikipedia.org/wiki/Abe_(Oddworld)

Visa signatur

Var snäll och tänk på miljön innan du väljer att skriva ut svaret ovan

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på att skaffa en ps2? dem kan även spela ps1 spel. Brukar vara väldigt billiga på blocket/tradera

Permalänk

Crash bandicoot är ju givet, sedan finns det final fantasy om du är taggad (final fantasy tactics också?)

Om du är intresserad av att spela ps2-spel också kan du köpa en sån (ps1 spel fungerar på ps2)

Permalänk
Medlem

Jag måste slå ett slag för parasite eve (första spelet) och wipeout (även där första)
Utöver dom så har redan resident evil, tomb raider samt crash bandicoot nämnts.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Mitt favoritspel var det galna Ape Escape, underbart krånglig kontroll, mysig men enkel grafik och lite knäpp story. Tyvärr sålde jag mitt ps1 förra sommaren..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainGixer:

Det var det! Gamla goda Abe

Skrivet av Nemran:

Du har inte funderat på att skaffa en ps2? dem kan även spela ps1 spel. Brukar vara väldigt billiga på blocket/tradera

Har haft en PS2 men PS1 är mera nostalgisk. Men det blir nog att skaffa en PS2 senare!

Skrivet av m1n1h0p:

Crash bandicoot är ju givet, sedan finns det final fantasy om du är taggad (final fantasy tactics också?)

Om du är intresserad av att spela ps2-spel också kan du köpa en sån (ps1 spel fungerar på ps2)

Har faktiskt aldrig kört Final Fantasy, så det blir kanske att skaffa det och köra igenom.

PS2 spel är det nog GTA vice city/san andreas som är mest nostalgi känsla hos mig.
Även 007 Nightfall (?).

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Tekken 3

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Medlem

Spyro är ju ett måste också!

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Det var det! Gamla goda Abe

Har haft en PS2 men PS1 är mera nostalgisk. Men det blir nog att skaffa en PS2 senare!

Har faktiskt aldrig kört Final Fantasy, så det blir kanske att skaffa det och köra igenom.

PS2 spel är det nog GTA vice city/san andreas som är mest nostalgi känsla hos mig.
Även 007 Nightfall (?).

Köper du en PS2 slipper du dock ha två maskiner, varav den ena är överflödig(om du inte tänkt spela på båda samtidigt, då).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Du bara måste köra Silent Hill 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Köper du en PS2 slipper du dock ha två maskiner, varav den ena är överflödig(om du inte tänkt spela på båda samtidigt, då).

Tror ni missar något med sådana uttalanden ^^;
Tvivlar på att jag är ensam med att finna en speciell känsla i att äga var konsol bara för ägandets skull.
Massor med nostalgi i dom
Är själv ute efter ett playstation och med det absolut inte ett PS One.
Äger redan ett PS2 phat
Tänk er en hylla med Playstation, PS2 phat, PS3 phat avslutat med ett PS4 (phat?? ) vilken syn

EDIT:
Måste lägga till Grand turismo. Sjukt svårt bilspel som nära på var mer av en racing simulator.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Toy Story 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tippen:

Juste! Tekken var ju en massa timmar man la ner när man spöade farsan i det!

Skrivet av Chib:

Spyro är ju ett måste också!

Oja! Även om jag inte kommer ihåg så mycket om det så skall det givetvis köpas!

Skrivet av ToJa92:

Köper du en PS2 slipper du dock ha två maskiner, varav den ena är överflödig(om du inte tänkt spela på båda samtidigt, då).

Jovisst spar man plats samt pengar. Dock så är känslan att ha en PS1 något som jag måste återuppleva!

Skrivet av Dalton Sleeper:

Du bara måste köra Silent Hill 1

Tackar! Skall kolla in det!

Någon som har tips vart man kan köpa säkert en PS1?
Sådana som är pålitliga och 100 på att sakerna funkar.

Tusen tack alla för alla speltips!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Annars kan jag rekommendera http://www.gamereplay.se/

Dom har vääldigt mycket begagnat, Tar även inbyten

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

driver 2!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Dino crisis !

Visa signatur

Chassie: Corsair Graphite 600T - Mobo: Asus P8P67 - CPU: Intel i7 2600K - CPUkylare: Corsair Hydro H80 - RAM-minne: 12 Gb Corsair Dominator - GPU: EVGA 680GTX FTW+ 4GB - PSU: Corsair AX 850 GOLD - HDD: Intel 330 Series 2.5 OS: W7 Pro - Keyboard: Logitech Illuminated

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Självklart! Blir att skaffa de.

Vilka minnen man får! Hur har jag kunnat glömma Crash?
Tack för att du visade mig det!

Se till att inte spela i mörker med fördragna gardiner och släcka lampor bara! Det misstaget gjorde jag för ett par år sen, man är rädd än man tror sig vara vill jag lova dig I tips på spel så kan jag annars tipsa dig om Pandemonium, ett riktigt kul plattformsspel!
Edit. glöm för all del inte Tekken 1serien!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Minns musiken från Wipeout, helt underbar.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Nu behöver jag eran hjälp!

Står mellan dessa två

http://www.svenskatvspel.se/p/playstation-1-1-spel-9733-11503
https://www.conceptentertainment.se/ps1-startpaket-basic-1-p-...

Jag vill gärna ha handkontrollen som är utan analog stickorna. Men vad skulle ni välja? Skiljer ju 200:-

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Lätt det billigaste paketet, en handkontroll utan analogspakar kan du inhandla för under en 100-lapp med frakt inräknat http://www.tradera.com/handkontroll-original-till-sony-playst...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Lätt det billigaste paketet, en handkontroll utan analogspakar kan du inhandla för under en 100-lapp med frakt inräknat http://www.tradera.com/handkontroll-original-till-sony-playst...

Sant sant, dock så måste ju allt vara samma region. Dock borde det inte vara ett problem.

Tack för länken!:)

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Nu är en beställning lagd!

Spelen som man köpte med var
Oddworld Abe`s Exoddus
Louvre the Final Curse helt nytt och inplastat
Metal Gear Solid

Sjukt taggad på att få sakerna och börja spela!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Tekken 2
Virtua Fighter (visst fanns det till PS1?)
Soul Blade/Edge

Är de som jag spontant minns spelades med kompisar som hade playstations. En kompis hade också något Army Men spel som jag minns var ganska kul när man var liten. Man spelade som små plastsoldater och kunde göra olika attacker beroende på vilken gubbe/beväpning man hade. Tror det fanns typ 10+ varianter av spelet och jag prövade nog de flesta genom åren men det fanns faktiskt en som var bra, tyvärr minns jag inte vad det hette

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Annars kan jag rekommendera http://www.gamereplay.se/

Dom har vääldigt mycket begagnat, Tar även inbyten

jag skulle säga att man håller sig BORTA från den sidan, efter att ha kikat runt lite fick jag en mindre hjärtattack av priserna.
t.ex. twilight princess för gamecube skulle de ha 1198:- för, något jag betalade 400:- i england.
Självkonsolerna hade okej priser, men ska du köpa spel så rekommenderar jag ebay eller amazon, UK har samma regionskod som vi (PAL) så du kan få spelen för en bra bit under halva priser där.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Kom på att jag har en PS1 i källaren:)..Den är chippad också och det ligger säkert några spel också..Kan man få en slant för den tro? Jag har nog inte spelat den på flera år..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Kom på att jag har en PS1 i källaren:)..Den är chippad också och det ligger säkert några spel också..Kan man få en slant för den tro? Jag har nog inte spelat den på flera år..

Spelen i sig är mer värda än konsolen, så allt beror på vilka spel det är. Sitter du på t.ex Suikoden 1 eller 2 som är värda stora pengar så är det mer värt att sälja så pass värdefulla spel separat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X