Vi som hatar onödigt verklighetstrogna spindlar i spel

Permalänk
Medlem

Vi som hatar onödigt verklighetstrogna spindlar i spel

Satt och spelade Dark Messiah och kom till första leveln kanske (2 timmar in i spelet) där man möter spindlar.
Boven i fråga
Banan i fråga
Och inte bara möter du spindlar, du ramlar ner i en jävla spindelhåla och möter dem 5 åt gången!
Och de hoppar mot mig och lägger sig som en jävla solfjäder i luften när de attackerar!
FFS

Brrrrrrrrrrr.........
Förstår inte riktig hur utvecklarna tänkte här. Jag kan i vilket fall inte spela vidare, det är för mycket:(
Spindlarna i Skyrim är OK, men dessa är alltför verkliga och alltför aggressiva.

Andra spel som bör undvikas/erfarenheter?
EDIT
Lägg inte in bilder med imagetaggar om de är verkliga/verklighetstrogna, thx

Permalänk
Lego Master
Skrivet av osmig:

Andra spel som bör undvikas/erfarenheter?

Minecraft.
http://stuffpoint.com/minecraft/image/thumb/2156-minecraft-mi...
Nasty buggers.

Helt allvarligt låter dom iaf skiträligt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Minecraft.
http://stuffpoint.com/minecraft/image/thumb/2156-minecraft-mi...

Nasty buggers.

Helt allvarligt låter dom iaf skiträligt.

Tack, nu är jag rädd för sockerbitar..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Funkar ok för mig, ser mer ut som en 8-benig demon med sina lysande ögon, raka ben och kantighet. Sen rör de sig som på styltor, tack och lov.
Och undvik direkt postning av spindlar i tråden tack, av givna orsaker

Permalänk
Hedersmedlem

fobi? dra ner grafikinställningar och kör just den delen med spindlar utan ljud, med ljust rum som är välbelyst... kan nog inte bli bättre... alternativt om du känner någon polare som kan dra igenom den sektionen av spelet där spindlarna befinner sig i fråga?

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

fobi? dra ner grafikinställningar och kör just den delen med spindlar utan ljud, med ljust rum som är välbelyst... kan nog inte bli bättre... alternativt om du känner någon polare som kan dra igenom den sektionen av spelet där spindlarna befinner sig i fråga?

Antar det. Men är egentligen inte ett problem så länge jag slipper ta i dem. Sen så är det mest "svarta änkan"-lika spindlar som gör mig rädd. Problemet här är att de hoppar rakt emot mig i first-person view.

Ahh, utmärkt:)
Får testa den senare!

Permalänk

Spindelfobi är lättbotat, ett par timmar hos en kognitiv beteendeterapeut.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av osmig:

Satt och spelade Dark Messiah och kom till första leveln kanske (2 timmar in i spelet) där man möter spindlar.
Boven i fråga
Och inte bara möter du spindlar, du ramlar ner i en jävla spindelhåla och möter dem 5 åt gången!
Och de hoppar mot mig och lägger sig som en jävla solfjäder i luften när de attackerar!
FFS

Brrrrrrrrrrr.........
Förstår inte riktig hur utvecklarna tänkte här. Jag kan i vilket fall inte spela vidare, det är för mycket:(
Spindlarna i Skyrim är OK, men dessa är alltför verkliga och alltför aggressiva.

Andra spel som bör undvikas/erfarenheter?
EDIT
Lägg inte in bilder med imagetaggar om de är verkliga/verklighetstrogna, THX

För att alla inte lider av araknofobi?

Skrivet av Bananas2thebeat:

Spindelfobi är lättbotat, ett par timmar hos en kognitiv beteendeterapeut.

Har en polare som är extremt rädd för spindlar (och annat) så gör att inte vågar in ens i skogen. Terapeuter har han gått hos men fortfarande är han livrädd för att gå in i skogen (Kan finnas spindlar).

Så det har antagligen med personen i fråga att göra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Jag har också varit rädd av spindlar samt andra kryp men använder dammsugaren ifall om du kommer i attack!

Permalänk
Medlem

Det är ju inte verkligt? Hade det varit i 3D hade jag förstått, om du är spindel rädd.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alatan:

Det är ju inte verkligt? Hade det varit i 3D hade jag förstått, om du är spindel rädd.

Fobier går inte att förklara så enkelt. Vissa klarar det, andra inte.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag hatar spindlar, Men är dom inte lite för stora för att vara "onödigt verklighetstrogna"?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

Jag va så säker på att det här va ett troll.. tills jag såg att folk verkligen moddar bort spindlar i spel för att dom finns.
Måste vara sjukt jobbigt att ha en fobi för något på det här sättet, men man borde väl söka riktig hjälp om man har det? Man kan ju inte ens resa till danmark menar jag. Vafan.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Terapeuter har han gått hos men fortfarande är han livrädd för att gå in i skogen (Kan finnas spindlar).
Så det har antagligen med personen i fråga att göra.

Njaeae ett litet antal blir inte bättre, men mer än 80% blir symptomfria... Vad har han fått för terapi? Förr gav man samtalsterapi, och det har absolut noll effekt. KBT däremot är ruskigt effektivt - fast de som har fobi brukar inte vilja gå på KBT-terapi eftersom det i praktiken handlar om avtrubbning (dvs man tittar på spindlar).

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Ja fifan gigantiska spindlar i spel är fan räliga. Har inga problem med vanliga levande spindlar dock.

Permalänk
Medlem

TACK! äntligen fler som förstår mej! haha får gåshud bara utav spindlarna i Skyrim :$

Permalänk
Medlem

låter som om en helg på kolmårdens terarium är på sin plats,
dom är bakom glas och inte agressiva ;D
men o0m man är riktigt fobisk kan man be en kompis att plocka en vanlig hus-spindel (en sån där med långa ben) och stoppa i en burk, sen går man bara uppåt i storleks skalan, vips är fobin näst intill botad

det går att göra en chockbehandling med, men det är kanske inte riktigt lika effektivt och extremt obehagligt :/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Spindlar är det värsta som finns i spel...

Det här är ju inte direkt en spindel men den gav mig panik när det begav sig 98'

http://img232.imageshack.us/img232/5974/gonarch2uk4.jpg

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Håller helt med! Jag har själv vad jag skulle beskriva om kraftig spindelfobi, har så gott jag kunnat försökt att bättra mig över åren men jag kan fortfarande inte med krypen. I vilket fall som helst är det ingeting ha vill ha i min underhållning.

Senast var det Legend of Grimrock som fick mig att sluta spela när man kom fram till sektionen med spindlarna. Hade även enorma problem med att lira början av Limbo... och ja, Skyrim ska vi inte snacka om. Om det inte hade funnits no-spiders modden i Skyrim hade jag aldrig kommit nånstans i det.

Permalänk
Inaktiv

haha ja Skyrim, har alltid ogillat spindlarna starkt, men har klarat mig ändå genom att fega på avstånd, mestadels.

Men så kom dagen, nere i någon krypta, eldat lite spindlar o känner mig ganska nöjd med livet, hör ett ljud och då har någon "moderspindel" sänkt ner sig själv bakom mig och den var så förbannat stor och täckte hela skärmen. Blev ett skrik o slag på escape för att lugna ner mig en smula. Fyfan alltså.

Spindlar o kryp i de flesta spel tycker jag är äckiga, men tillför ju en del atmosfär så vill inte vara utan.
Tror grisar blir nästa grej, när nästa Amnesia kommer.

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/3rgmtSL.jpg

Spindlar i spel är härligt. Jättespindlar är mysigt läskiga för de ser så OP ut med gift och en massa armar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Det är ju inte verkligt? Hade det varit i 3D hade jag förstått, om du är spindel rädd.

http://www.youtube.com/watch?v=BlwBsL4iUfs
Se spindlarna i Dark Messiah ovan.
Inte bilden jag reagerar på, min ev spindelfobi är rätt mild, men det stressar bara upp mig att spela i situationen ovan.
Vill inte alls ge skenet av att jag är fullkomligt livrädd för spindlar utan snarare påpeka att spindlar i spel kan göras "för bra", då många personer ogillar spindlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

http://i.imgur.com/3rgmtSL.jpg

Spindlar i spel är härligt. Jättespindlar är mysigt läskiga för de ser så OP ut med gift och en massa armar.

tror inte du läste första inlägge va?
du får gärna lägga in en länk med spindeln däremot
har inga problem med spindlar själv, men av respekt för dom som har det ;D

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

http://i.imgur.com/3rgmtSL.jpg

Spindlar i spel är härligt. Jättespindlar är mysigt läskiga för de ser så OP ut med gift och en massa armar.

Bort med bilden för helvete...:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

http://i.imgur.com/3rgmtSL.jpg

Spindlar i spel är härligt. Jättespindlar är mysigt läskiga för de ser så OP ut med gift och en massa armar.

fy fan va de kryper i sängen nu... 😐

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Man måste skaffa sig ett lämplig fordon också, familjemodellen överst eller den sportigare ensitsaren, de är perfekta för de som gillar spindlar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananas2thebeat:

Njaeae ett litet antal blir inte bättre, men mer än 80% blir symptomfria... Vad har han fått för terapi? Förr gav man samtalsterapi, och det har absolut noll effekt. KBT däremot är ruskigt effektivt - fast de som har fobi brukar inte vilja gå på KBT-terapi eftersom det i praktiken handlar om avtrubbning (dvs man tittar på spindlar).

Det vet jag faktiskt inte. Allt jag vet är att hans fobi inte blivit "bättre" iaf.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag såg att någon hade en intressant lösning på spindel-problemet i Driftmoon. De har gjort en mod som gör spindlarna "sötare" genom att göra spindlarnas ögon komiskt stora. Personligen känns det nästan mer skrämmande med söta spindlar som försöker bita ihjäl mig, men det kanske funkar för er arachnofober

Permalänk
Medlem
Skrivet av osmig:

Bort med bilden för helvete...:/

oftast ljuden som får håren att resa sig på mina armar som typ spindlarna som är i lord of the rings online gör riktig äkliga ljud , man ryser till och spänner sig precis som när man kolla på skräckfilm när man var liten. på nåt underligt vis så gillar jag det sammtidigt som det är lika creepy som en tandläkarborrs ljud.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P