Referenskylare bättre för Crossfire?

Permalänk
Medlem

Referenskylare bättre för Crossfire?

Jag har hört att när man ska köra Crossfire är det bättre om de har referenskylare. Är det sant?

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

ja det är sant. med eftermarknadskylare så blir det varmare både i chassit och grafikkortet som är överst får varmluft att kyla ner sig med. men det beror vad man har för chassi också. har man en dålig ventilerad chassi så är referens bättre eftersom att dom blåser ut den varma luften ur chassit.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd

Ja Det är bättre då varmluften kommer ut på baksidan av chassit istället för i datorn och dom blåser inte varmluft på varandra som tredjepartskylare gör.

Permalänk
Avstängd

lever om en del dock om man kör fläkten lite mer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Om jag ändå väljer eftermarknadskylare, vilket märke är bäst att välja för crossfire? Asus, MSI, Gigabyte m.m?

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

Jag har hört att när man ska köra Crossfire är det bättre om de har referenskylare. Är det sant?

Det är bättre om man skall luftkyla 3-4 kort. Har man enbart 2 kort och en tom PCI plats mellan dem så fungerar lösningar som inte är byggda enligt referensdesignen. Naturligtvis så gäller det att i övrigt ha bra luftflöde eftersom icke radialfläktlösningar bara förflyttar luften runt i lådan och inte ut ur den.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.