Permalänk

processorn som är felet?

Hej! alla på Swec

efter att ha felsökt min dator nu ett tag pga att den startar om hela tiden. och det är sjukt störande när man sitter och spelar. Och efter att jag bytte tillbaks mina gamla minnnen så startade min datorn inte om sig alls, så då skickade jag in dom som jag trodde var fel på till inet och dom felsökte dom men hittade inga fel på dom. men killen som felsökte mina minnen tror att minneshanteringen i CPUn är sönder. och jag har kört prime95 i 12timmar utan fel, men kollar prime 95 detta? för det känns nästan som att det kan ha med det att göra eftersom jag kör med 4gig nu och nu så startar datorn bara om ibland men när jag hade 16gig så startade den om varje halvtimme ungefär.så min fråga är hur kan jag kolla om minneshanteringen är paj?

Mvh Nicky

Visa signatur

processor: AMD FX 8350,Processorkylare: Antec Khuler H20 620
Moderkort: Asus SABERTOOTH 990FX R2.0,Minnen: Corsair Vengeance 16gb(4x4)
Hårddisk: Intel 335 180Gb,Grafikkort: Sapphire Radeon Hd 7870 2Gb
Nätagg: Power Fractal Design Newton R3 800W ,chassi: Cooler Master CMstorm Trooper

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat att sätta om CPU:n igen? Ta och kör med OCCT i blended och se om den fortfarande är stabil. Vad kör du minnen i för frekvens 0ch spänning?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Har du testat att sätta om CPU:n igen? Ta och kör med OCCT i blended och se om den fortfarande är stabil. Vad kör du minnen i för frekvens 0ch spänning?

det jag kör med nu är 1333mhz och 1,5v, de andra minnerna körde jag med 1600mhz och volten vet jag inte vad jag hade. och ja jag har tagit bort och satt dit CPUN igen utan något resultat.

Visa signatur

processor: AMD FX 8350,Processorkylare: Antec Khuler H20 620
Moderkort: Asus SABERTOOTH 990FX R2.0,Minnen: Corsair Vengeance 16gb(4x4)
Hårddisk: Intel 335 180Gb,Grafikkort: Sapphire Radeon Hd 7870 2Gb
Nätagg: Power Fractal Design Newton R3 800W ,chassi: Cooler Master CMstorm Trooper