Arma 3 åsikter / första intrycket

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

arma 3 i mitt hjärta och det kommer bli bättre till release! synd bara att fanbasen inte är så stor. någon som vet hur många som köpt spelet?

Det har ju toppat steams bästsäljar lista sedan de släpptes!

Permalänk
Medlem

Sitter här och gnider mig mot stolen i väntan på pengar så man kan köpa spelet någon gång!
Fått testa lite på en polares account och det hjälpte då verkligen inte, blev värre om något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Jag lirar med 7870 och FX 4110 @ 4,5Ghz, Men Jag ligger på runt 20fps, ospelbart alltså. Kommer det bli bättre till betan eller måste jag skaffa nya saker? :/

Skrivet av KlyfftPotatis:

Det kommer bli bättre men testa andra servrar. Finns vissa servrar där jag har tex 70fps i snitt och andra 30

om det är som arma 2 med cpu kraft så kommer det nog inte bli så mycket bättre för folk med amd processorer men man kan ju alltid hoppas

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billström:

Det har ju toppat steams bästsäljar lista sedan de släpptes!

haha jo men synd att det inte verkar bara många som spelar många tomma servrar, få servrar men helt värt 210 spänn om man är arma fan!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

haha jo men synd att det inte verkar bara många som spelar många tomma servrar, få servrar men helt värt 210 spänn om man är arma fan!

nu kör jag mest arma 3 wasteland, men där finns ju många servrar iallafall

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Förutom alla buggar så är spelet riktigt bra. Jag vet att det är Alpha och då får man räkna med
en del glitchar och buggar, jag bedömer inte spelet utefter det (ännu ).
I alla fall så är grafiken riktigt skön, inget överdrivet, känns som mer naturliga färger än andra spel.
Själva spelupplevelsen är bra mycket bättre än Arma 2, som tyvärr kändes lite småtråkig.
Något jag stör mig på i 3an dock är att det kräver ganska mycket om man vill ha hög grafik,
mitt graffe verkar inte gilla att spela med High inställningar, fick enorma drops ner till 30 och det
såg inte bra ut precis. Får väl hoppas att en framtida uppgradering kommer hjälpa en del.
Mitt "Alpha betyg" blir 10/10!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

om det är som arma 2 med cpu kraft så kommer det nog inte bli så mycket bättre för folk med amd processorer men man kan ju alltid hoppas

Nu tar vi och taggar ner lite här lite va?
Okej, men FX4110 är inte så super bra, Men jag kan inte tänka mig att en 8350 på något sätt skulle vara för klen för arma, eller?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

Har äntligen fått det spelbart med ca 70 fps konstant. Har även märkt att det är olika på olika servrar hur mycket fps man får och självklart får man drops i städer. Det jag nu är är trött på är att spelet crachar minst 1 gång per varje timme och att inventoryt är lite buggat men det är ju en alpha:)

Visa signatur

Mb: Asus ROG maximus Gene V Z77 CPU: Intel i5 3570k @4,6ghz CPU kylning: Corsair H80 RAM: Corsair vengeance 8 gb (Red) 1866 MHz GPU: Asus geforce gtx 670 top oc PSU: Corsair AX 750 SSD1: A-Data 510 120gb SSD2: Corsair force gt 60gb HDD: seagate Barracuda 1tb Chassi Cooler master Storm trooper. Citera för svar! Inet Fri Frakt Mina uttalanden är högst mina egna åsikter och bör tas med en nypa salt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Nu tar vi och taggar ner lite här lite va?
Okej, men FX4110 är inte så super bra, Men jag kan inte tänka mig att en 8350 på något sätt skulle vara för klen för arma, eller?

tagga ner?

som sagt, arma generellt kräver väldigt mycket cpu kraft, nu vet jag inte hur arma 3 kommer fungera när det går live men som det ser ut nu så är intel bra mycket snabbare i alphan jämfört med phenom 2 och x6 iallafall

om man tittar på prestandan i arma 2 så är den än så länge ganska lik arma 3 prestandan

http://www.behardware.com/articles/880-13/amd-fx-8350-review-...

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Inget tiggande om invites. Tänk även på att anmäla inlägg som bryter mot reglerna, kommentera inte det i tråden.

§ 5 Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cediop:

Har äntligen fått det spelbart med ca 70 fps konstant. Har även märkt att det är olika på olika servrar hur mycket fps man får och självklart får man drops i städer. Det jag nu är är trött på är att spelet crachar minst 1 gång per varje timme och att inventoryt är lite buggat men det är ju en alpha:)

Mitt kraschar hela tiden nu.
Finns dedikerade serverar nu också, sorgligt nog kan man inte filtrera bort de som inte är...

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Mitt kraschade hela tiden också, men det löste sig för mig efter jag hade gjort detta;

Citat:

I have found if I delete the Saved folder in the C:\Users\[username]\Documents\Arma 3 Alpha\ folder, that seems to get me back up and running

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av nanananaBatman:

Det är absolut ingen omöjlighet, till synnerhet inte för soldaten som övar ofta och regelbundet på detta. Jag skulle behöva färre skott irl än i arma3 alphan för att träffa stillastående helfigur utan att använda sikte. I arma3 alphan skvätter det sand utan nåder hela tiden, i verkligheten skulle en skytt kunna pricka in sig betydligt fortare. Det är vad jag säger. Ta det inte som att jag menar att någon gör det på ett skott. I ArmA2 går det alldeles för enkelt, där är man någon form av skyttegud, men när man tänkt på detta till arma3 och försökt att höja realismen flera nivåer så tycker jag att man kan bättra det hela riktigt ordentligt. Man är väl inte vilken gröngöling som helst? Man har väl genomfört någon motsvarande GSU åtminstone? Jag lovar: man har betydligt högre medvetenhet om vart vapnet riktar när man tränar med det än vad den här snubben hade i det medföljande övningsuppdraget.

Min distansuppskattning var dålig. I Editorn: pröva att ställa ut en Blufor(player) med en 5,56mm Ak. Ställ ca. 60m bort en annan Blufor(non-playable). Preview! Justera den riktiga distansen genom att förflytta din gubbe till någonting ca. 60m från den andra figuren. Lägg an, men sikta eller zooma inte (utifall du nu har "hold breath" på samma knapp), krama avtryckaren ett par ggr. HUD-korset är gigantiskt och kulorna träffar sand på varierande distanser men i verkligheten lovar jag att en tränad soldat presterar bättre, och då har vi ändå inte placerat ut en idiotsoldat heller, helt utan färdighet, inte heller en från specialförbanden. Pröva att skjuta iväg ett par skott igen, samma övning, fast med lite tätare intervaller. Jag saknar jag att kunna "skjuta in sig" på ett mål. I verkligheten kan du kompensera för så många små aspekter i skyttet som inte går att göra med blott en mus och ett tangentbord. Men jag tycker att en spelmotor skulle kunna möta ut det genom halvdana medel ändå.

Att använda vapnet utan att sikta kan nästan klassas som mejning, och det är inte annat än en allra sista utväg vid kritiska situationer. Det är inte något man ens normalt sett tränar på i militären (Iaf inte i Sverige), förutom möjligtvis vid nedtryckande eldgivning, men då är syftet att hålla fienden gömda snarare än att faktiskt träffa dom, samt med kulsprutor under förflyttning. Men gör du detta på ett oansvarigt/felaktigt sätt så kan du räkna med en ordentlig utskällning, alternativt bli utslängd helt och hållet. Så det är verkligen inget som tränas på det sättet du syftar på.

På de avstånd (~80-100m) du drömmer om att meja folk på så handlar pipans precision om millimeter, och det är verkligen inte något som ens en väldigt tränad skytt kan ha kontroll på, särskilt inte när man även räknar in vikten på utrustningen, trötthet, rörelse, adrenalin, rekyl, etc. För varje skott du avfyrar så ändras ju vapnets position, så även med flera skott så kan du omöjligt sikta in dig på ett mål så långt bort utan konstant eldgivning, särskilt även med tanke på att du inte alltid ser vart kulan landar.

Så, utan att sikta och stötta vapnet korrekt så är man som sagt inte en effektiv skytt på över 50 meters avstånd, och det är därför inte annat än idiotiskt att tex inleda ett anfall på det avståndet utan att ha ordentliga skytte-positioner eller starkt understöd. Det är oproffessionellt, slöseri på ammunition och du röjer din och dina polares position med dålig verkanseld mot en fiende som antagligen är smartare än du. Denna vetenskapen ingår i GSU/motsvarande och är ett väldigt typiskt exempel på vad som skiljer en utbildad militär från en vanlig outbildad person som bär vapen.

Och att "skjuta in sig" på mål gör man vanligtvis inte med annat än kulsprutor. Det är därför dom har spårljus för att man lättare ska kunna reglera elden på dessa avstånd, plus att dom har lämpligare mängd ammuntion. Vanliga skyttar skjuter patronvis och kan därmed använda sina sikten för att direkt kompensera för avstånd och rekyl inför varje skott. Dom sitter nämligen där av en anledning. Särskilt nuförtiden med rödpunktssikte så får du inte heller tunnelseende.

Och seriöst, de som lirar Arma med crosshair borde skämmas :P. You're doing it wrong!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Tycker landskapen i spelet är det vackraste jag sett. Kommer bli sjukt krävande dock, kommer nog inte kunna köra mer än medel grafik med ok fps på min rigg.

Helikoptrarna ser rätt kul ut, upp till bevis kommer det bli då jag inte testat ännu

Får se om jag äntligen kan få lite heli ownage sen bf2, me miss that.

Permalänk
Avstängd

Spelet är riktigt kul när det inte krashar, när man inte blir teamkillad var 20 sekund och när man hittar ett gäng som kör som ett lag och använder Voicecom, jävligt svårt att hitta dessa förutsättningar dock.

Är helt klart intresserad av att joina en seriös ARMA 3 community.

Trodde att Teamkillingen skulle vara mindre freqvent på COOP servrarna, men det är lika illa där. Spelet är bra för att vara en Alpha, men mycket frustrerande för mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

nu kör jag mest arma 3 wasteland, men där finns ju många servrar iallafall

fy för wasteland!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

fy för wasteland!

tur att smaken är som baken då

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

På de avstånd (~80-100m) du drömmer om att meja folk på så handlar pipans precision om millimeter, och det är verkligen inte något som ens en väldigt tränad skytt kan ha kontroll på, särskilt inte när man även räknar in vikten på utrustningen, trötthet, rörelse, adrenalin, rekyl, etc. För varje skott du avfyrar så ändras ju vapnets position, så även med flera skott så kan du omöjligt sikta in dig på ett mål så långt bort utan konstant eldgivning, särskilt även med tanke på att du inte alltid ser vart kulan landar.

Som redan beskrivet så missuppskattade jag min ursprungliga bedömning när jag spelade kampanjen på arma3 alphan: Det var en särskild situation under ett av de medföljande uppdragen som fick mig att reagera, där jag initiellt uppskattade ~90m men sedermera kommit fram till rörde sig om ~60m. Vänligen läs mina tidigare inlägg i denna tråd om du vill angripa detta och utför då gärna nämnda övning. Inom spannet på 60m tycker jag verkligen att BI kan förbättra skytte vid snabb anläggning. Innan någon börjar försöka jämföra med hur skytte går till SKARPT, var god bygg även en verklighetsförankrad uppfattning om hur skytte utövas och hur FM tränar skytte innan kritik inrättas mot min hållning! För det är nämligen vad min hållning håller för källa, även trots att min insatthet kring hur U.S eller andra länders rutiner ser ut, är väldigt begränsad. Jag kan bara kritisera animationer och kod när t.ex. ingen går till liggande eldställning genom att snabbt parera med knäna först, eller som att animationen för anläggning går litet väl långsamt, eller att en reload-animation ser riktigt konstig ut. Jag har ingenting alls emot att få mängder av andra åsikter som direkt motstrider min egen, men jag förväntar mig någon grad av insatthet. Det är allt. Försök därför inte vara någon världsexpert helt utan vidare. Jag är inte det själv heller. Jag bara uttrycker min verklighetsgrundande åsikt om hur spelet kunnat fungera "bättre", där bättre pekar på "högre realism". Det här med spårljusammuniton (som inte alls på något vis är specifikt för just KSP) nyttjas ju när det behövs och finns tillgängligt. Med att "skjuta in sig" syftar jag dock inte på spårljus, jag menar då att du med vapnet mot kroppen gör små och fina justeringar - framförallt kroppsmässigt - för att reglera nästa skott, och efter flera skott i serie lyckats skapa en serie av kompenmsation som leder till träff. Denna finess går inte att möta ut med en enkel musrörelse, utan kräver då nästan att det löses kodmässigt.

Jag säger endast att det är förhållandevis enkelt att anlägga mot stora fiendefigurer på korta avstånd även utan riktmedel, i verklighet, och på ett par skott under patronvis eldgivning bör du kunna skjuta in dig och pricka målet. I spelet däremot, i denna alpha, så verkar det ibland (har inte räknat ut vilka situationer som plaskar mer sand än andra) som att man ska ha tur i sandstormen snarare än skyttefärdighet.

Skrivet av Mr. Bravo:

Och seriöst, de som lirar Arma med crosshair borde skämmas :P. You're doing it wrong!

Jag skulle snarare säga "You're doing it wrong!". Har du någonsin skjutit skarpt och hållit ett riktigt vapen mot din axel så bör du begripa vilken medvetenhet du får i sådan ställning. Det är inte alls som att hålla i en flaxande höna. Det är brutalt olika saker! Du har ALLTID ett mer eller mindre ungefärligt crosshair för vart ditt vapen riktas. Det är OERHÖRT tydligt för soldaten, som skytt, givet att han inte lider av någon bokstavsförkortning. Inte bara vilken riktning vapnet pekar, utan också någorlunda precist mot vilket objekt det pekar. I vilken grad denna tydlighet framgår är precis vad jag argumenterar. Om du aldrig hållit ett skarpt gevär mot din axel - om du aldrig tränat i att skjuta enligt den metod jag talar om - varför yttrar du dig då så självsäkert mot min ståndpunkt? Har du dock gjort detta, vänligen återkom då med mer beskrivande del av din hållning och hur det strider mot min. Att spela med crosshair är det minsta man kan göra, anser jag, för att kompensera den enorma förlust som sker i det faktum att man inte håller i någonting fysisk på det viset.

Det är förstås väldigt roligt att mitt inlägg nått så stor respons, men jag har fått väldigt stor andel bullshit Helt utan vidare förankring. Jag riktar tack till er som som svarat mig med följdriktiga svar, jag tycker att det varit väldigt intressant, så ta inte del av denna kritik... Men ni andra: varför yttrar ni er ens i en fråga om realism vid skytte, när ni aldrig skjutit? Detta förbryllar mig oerhört. Kan ni då också uttala er med samma säkerhet i hur det är att spela en hel hockeymatch i elitserien, eller är det kanske viktiga bitar av information som saknas från er personliga databas? Blir det inte litet som om jag skulle lägga mig i teorin bakom en sport, säg fotboll, när jag egentligen inte kan- eller bryr mig om- fotboll? Jag kan börja tala om "icing" madan ni slår er för pannan och tycker att jag borde hålla mig till hockey. Gör då så väl detsamma! Jag kan oerhört litet om vare sig fotboll eller hockey, och jag medger det direkt.

Sedan mitt inlägg dragit väldigt stor uppmärksamhet av alla möjliga sorter kommer jag för övrigt INTE att svara till mumbo-jumbo inlägg. Jag emotser gärna svar av kultiverad art, och riktar ännu en gång tack till er som svarat med berikande svar. Jag betonar att jag inte själv av någon nödvändighet har "rätt", men jag har en ståndpunkt till dess att någon övertygar mig om annat. Om Ditt syfte, som läser detta, är att ändra denna ståndpunkt, kom då inte med mer skitsnack. Det besvaras icke. Bilda gärna ditt svar med substantiellt innehåll om du väntar dig någon feedback åter.

Ett nytt och gigantiskt minus för min del är också följande:
[-] spelet hänger sig vid CQB. Så fort det dagar sig till strid så kukar spelet ur totalt, och jag blir disconnecteed från server. Problemet är fullkomligt unikt för ArmA3 alpha. Mina specs syns i min signatur Allting flyter på väldigt bra till dess att det börjar vina lite kulor runtomkring.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanananaBatman:

Som redan beskrivet så missuppskattade jag min ursprungliga bedömning när jag spelade kampanjen på arma3 alphan: Det var en särskild situation under ett av de medföljande uppdragen som fick mig att reagera, där jag initiellt uppskattade ~90m men sedermera kommit fram till rörde sig om ~60m. Vänligen läs mina tidigare inlägg i denna tråd om du vill angripa detta och utför då gärna nämnda övning. Inom spannet på 60m tycker jag verkligen att BI kan förbättra skytte vid snabb anläggning. Innan någon börjar försöka jämföra med hur skytte går till SKARPT, var god bygg även en verklighetsförankrad uppfattning om hur skytte utövas och hur FM tränar skytte innan kritik inrättas mot min hållning! För det är nämligen vad min hållning håller för källa, även trots att min insatthet kring hur U.S eller andra länders rutiner ser ut, är väldigt begränsad. Jag kan bara kritisera animationer och kod när t.ex. ingen går till liggande eldställning genom att snabbt parera med knäna först, eller som att animationen för anläggning går litet väl långsamt, eller att en reload-animation ser riktigt konstig ut. Jag har ingenting alls emot att få mängder av andra åsikter som direkt motstrider min egen, men jag förväntar mig någon grad av insatthet. Det är allt. Försök därför inte vara någon världsexpert helt utan vidare. Jag är inte det själv heller. Jag bara uttrycker min verklighetsgrundande åsikt om hur spelet kunnat fungera "bättre", där bättre pekar på "högre realism". Det här med spårljusammuniton (som inte alls på något vis är specifikt för just KSP) nyttjas ju när det behövs och finns tillgängligt. Med att "skjuta in sig" syftar jag dock inte på spårljus, jag menar då att du med vapnet mot kroppen gör små och fina justeringar - framförallt kroppsmässigt - för att reglera nästa skott, och efter flera skott i serie lyckats skapa en serie av kompenmsation som leder till träff. Denna finess går inte att möta ut med en enkel musrörelse, utan kräver då nästan att det löses kodmässigt.

Jag säger endast att det är förhållandevis enkelt att anlägga mot stora fiendefigurer på korta avstånd även utan riktmedel, i verklighet, och på ett par skott under patronvis eldgivning bör du kunna skjuta in dig och pricka målet. I spelet däremot, i denna alpha, så verkar det ibland (har inte räknat ut vilka situationer som plaskar mer sand än andra) som att man ska ha tur i sandstormen snarare än skyttefärdighet.

Jag skulle snarare säga "You're doing it wrong!". Har du någonsin skjutit skarpt och hållit ett riktigt vapen mot din axel så bör du begripa vilken medvetenhet du får i sådan ställning. Det är inte alls som att hålla i en flaxande höna. Det är brutalt olika saker! Du har ALLTID ett mer eller mindre ungefärligt crosshair för vart ditt vapen riktas. Det är OERHÖRT tydligt för soldaten, som skytt, givet att han inte lider av någon bokstavsförkortning. Inte bara vilken riktning vapnet pekar, utan också någorlunda precist mot vilket objekt det pekar. I vilken grad denna tydlighet framgår är precis vad jag argumenterar. Om du aldrig hållit ett skarpt gevär mot din axel - om du aldrig tränat i att skjuta enligt den metod jag talar om - varför yttrar du dig då så självsäkert mot min ståndpunkt? Har du dock gjort detta, vänligen återkom då med mer beskrivande del av din hållning och hur det strider mot min. Att spela med crosshair är det minsta man kan göra, anser jag, för att kompensera den enorma förlust som sker i det faktum att man inte håller i någonting fysisk på det viset.

Det är förstås väldigt roligt att mitt inlägg nått så stor respons, men jag har fått väldigt stor andel bullshit Helt utan vidare förankring. Jag riktar tack till er som som svarat mig med följdriktiga svar, jag tycker att det varit väldigt intressant, så ta inte del av denna kritik... Men ni andra: varför yttrar ni er ens i en fråga om realism vid skytte, när ni aldrig skjutit? Detta förbryllar mig oerhört. Kan ni då också uttala er med samma säkerhet i hur det är att spela en hel hockeymatch i elitserien, eller är det kanske viktiga bitar av information som saknas från er personliga databas? Blir det inte litet som om jag skulle lägga mig i teorin bakom en sport, säg fotboll, när jag egentligen inte kan- eller bryr mig om- fotboll? Jag kan börja tala om "icing" madan ni slår er för pannan och tycker att jag borde hålla mig till hockey. Gör då så väl detsamma! Jag kan oerhört litet om vare sig fotboll eller hockey, och jag medger det direkt.

Sedan mitt inlägg dragit väldigt stor uppmärksamhet av alla möjliga sorter kommer jag för övrigt INTE att svara till mumbo-jumbo inlägg. Jag emotser gärna svar av kultiverad art, och riktar ännu en gång tack till er som svarat med berikande svar. Jag betonar att jag inte själv av någon nödvändighet har "rätt", men jag har en ståndpunkt till dess att någon övertygar mig om annat. Om Ditt syfte, som läser detta, är att ändra denna ståndpunkt, kom då inte med mer skitsnack. Det besvaras icke. Bilda gärna ditt svar med substantiellt innehåll om du väntar dig någon feedback åter.

Ett nytt och gigantiskt minus för min del är också följande:
[-] spelet hänger sig vid CQB. Så fort det dagar sig till strid så kukar spelet ur totalt, och jag blir disconnecteed från server. Problemet är fullkomligt unikt för ArmA3 alpha. Mina specs syns i min signatur Allting flyter på väldigt bra till dess att det börjar vina lite kulor runtomkring.

Skjuta från höften var aldrig något vi fick göra på Pansarskytte iaf. Att ta bort korshåret känns som den lösning som närmast simulerar att skjuta från höften. Det blir inte perfekt kanske. Men helt klart bättre än ett korshår som alltid visar exakt vart du kommer träffa. Dessutom är det inga problem att lära sig var mitten är på en skärm. Kör t.ex alltid HC i BF3, dvs utan korshår. Sällan jag missar när jag reaktionsskjuter från höften...

Finner det personligen dessutom väldigt distraherande med ett korshår mitt i skärmen.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Avstängd

Mærker att de fortf anvænder battleeye eller något ,scriptkids høger och vænster som springer runt halvnakna och dødar allt och alla.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av nanananaBatman:

Som redan beskrivet så missuppskattade jag min ursprungliga bedömning när jag spelade kampanjen på arma3 alphan: Det var en särskild situation under ett av de medföljande uppdragen som fick mig att reagera, där jag initiellt uppskattade ~90m men sedermera kommit fram till rörde sig om ~60m. Vänligen läs mina tidigare inlägg i denna tråd om du vill angripa detta och utför då gärna nämnda övning. Inom spannet på 60m tycker jag verkligen att BI kan förbättra skytte vid snabb anläggning.

Ja, jag glömde bort att du ändrade dig angående avståndet när jag skrev, men 60m är fortförande ett långt avstånd för att sikta på känn. Och ja, jag har testat det du sagt, och märkte nu också att jag även glömde nämna att det enda 5.56 vapnet jag känner till i Alphan är SDAR, vilket är ett vapen för strid under vatten. Spridningen på just det vapnet är betydligt sämre än övriga, och det tar dessutom dåligt med skada. Det har BIS nämnt flera gånger i tidigare presentationer. Så det är väl inte det bästa vapnet att ge sig på i det fallet.
Men jag tycker att även det vapnet träffar ganska tätt runt det man siktar på, även om det tar dåligt med skada, och de med högre kaliber är ännu mer pricksäkra, även när man rör på sig. Jag känner mig skeptisk åt andra hållet.

Skrivet av nanananaBatman:

Innan någon börjar försöka jämföra med hur skytte går till SKARPT, var god bygg även en verklighetsförankrad uppfattning om hur skytte utövas och hur FM tränar skytte innan kritik inrättas mot min hållning! För det är nämligen vad min hållning håller för källa, även trots att min insatthet kring hur U.S eller andra länders rutiner ser ut, är väldigt begränsad. Jag kan bara kritisera animationer och kod när t.ex. ingen går till liggande eldställning genom att snabbt parera med knäna först, eller som att animationen för anläggning går litet väl långsamt, eller att en reload-animation ser riktigt konstig ut. Jag har ingenting alls emot att få mängder av andra åsikter som direkt motstrider min egen, men jag förväntar mig någon grad av insatthet. Det är allt. Försök därför inte vara någon världsexpert helt utan vidare. Jag är inte det själv heller. Jag bara uttrycker min verklighetsgrundande åsikt om hur spelet kunnat fungera "bättre", där bättre pekar på "högre realism".

Jag gör detsamma. Har både gjort lumpen och är fortförande tidvis tjänstgörande (GSS/T), så det jag säger och jämför med är just mina egna erfarenheter och det jag har fått lära mig. Det du snackar om att inte använda siktet när man skjuter, särskilt på sådana avstånd, är helt befängt i mina öron. Vilken ursäkt kan du möjligtvis ha för att INTE använda siktet när du ändå har vapnet mot axeln? Halva vitsen med att ha vapnet redo mot axeln för att snabbt kunna höja och skjuta vid behov är just för att man ska få upp det i rätt position med siktet rakt framför ögat, annars håller du fel. Men aldrig någonsin har jag hört någon uppmana en skytt att skjuta utan att sikta, utöver tidigare nämnda exempel under speciella förutsättningar. Det finns regler att följa och sunt förnuft följer samma spår.

Skrivet av nanananaBatman:

Det här med spårljusammuniton (som inte alls på något vis är specifikt för just KSP) nyttjas ju när det behövs och finns tillgängligt. Med att "skjuta in sig" syftar jag dock inte på spårljus, jag menar då att du med vapnet mot kroppen gör små och fina justeringar - framförallt kroppsmässigt - för att reglera nästa skott, och efter flera skott i serie lyckats skapa en serie av kompenmsation som leder till träff. Denna finess går inte att möta ut med en enkel musrörelse, utan kräver då nästan att det löses kodmässigt. Jag säger endast att det är förhållandevis enkelt att anlägga mot stora fiendefigurer på korta avstånd även utan riktmedel, i verklighet, och på ett par skott under patronvis eldgivning bör du kunna skjuta in dig och pricka målet. I spelet däremot, i denna alpha, så verkar det ibland (har inte räknat ut vilka situationer som plaskar mer sand än andra) som att man ska ha tur i sandstormen snarare än skyttefärdighet.

Jag har inte sagt att spårljus är specifikt för KSP, jag har själv använt det även för AK5. Det jag syftade på var att "skjuta in sig" (Även kallat eldreglering) främst görs med kulsprutor som både är utrustade för det och har ett behov av det. Det är dock fortförande inte heller någon ursäkt för att inte använda siktet på en ak.
Som jag nämnde i förra inlägget så förflyttas ditt vapen en aning varje gång du skjuter (framförallt när du inte har en stabil skjutsällning) vilket du inte kan se om du inte har ett sikte tillgängligt som referenspunkt. Så, om ditt första skott träffar backen, och ditt vapen inte hålls i sin usprungliga position, hur tusan ska du veta hur du ska reglera siktet då? Det spelar ingen roll hur hårt du pressar vapnet mot axeln, det kommer ändå flytta sig några millimeter, vilket kan motsvara över en meter på 60 meters avstånd. Och tänk om skottet bara passerar ditt mål utan att du ser vart det slår ner? Eller om det kanske hamnar bakom en buske så du inte ser den där dammpuffen? Nu hade det varit händigt med spårljus va?

Samma sak gäller i Arma. Rekylen påverkar din skjutställning, så vapnet är aldrig i exakt samma position efter ett avlossat skott. Du måste ha en referenspunkt som är paralell med pipan för att veta hur du ska reglera ditt sikte. Det går inte att göra annars, om man inte har råd med att dra på med full eld och reglera med några kulor i backen framför målet, vilket oftast inte är lämpligt med 20-30 mag.

Skrivet av nanananaBatman:

Jag skulle snarare säga "You're doing it wrong!". Har du någonsin skjutit skarpt och hållit ett riktigt vapen mot din axel så bör du begripa vilken medvetenhet du får i sådan ställning. Det är inte alls som att hålla i en flaxande höna. Det är brutalt olika saker! Du har ALLTID ett mer eller mindre ungefärligt crosshair för vart ditt vapen riktas. Det är OERHÖRT tydligt för soldaten, som skytt, givet att han inte lider av någon bokstavsförkortning. Inte bara vilken riktning vapnet pekar, utan också någorlunda precist mot vilket objekt det pekar. I vilken grad denna tydlighet framgår är precis vad jag argumenterar. Om du aldrig hållit ett skarpt gevär mot din axel - om du aldrig tränat i att skjuta enligt den metod jag talar om - varför yttrar du dig då så självsäkert mot min ståndpunkt? Har du dock gjort detta, vänligen återkom då med mer beskrivande del av din hållning och hur det strider mot min. Att spela med crosshair är det minsta man kan göra, anser jag, för att kompensera den enorma förlust som sker i det faktum att man inte håller i någonting fysisk på det viset.

Jag förnekar inte att man har en viss uppfattning om vart man träffar baserat på hur man håller vapnet även när man inte använder siktet. Men den precision du talar om är en löjlig överdrift. Iom att du redan har gjort en grov missbedömning på 30-40 meter under 100m så känns det som att det nästan talar för sig självt. Det är inte direkt ovanligt att folk överskattar sin förmåga på skjutbanan heller och börjar ifrågasätta sin utrustning snarare än sin egen färdighet och kompetens. Iom att det verkar vara ett tag sedan du var inne i tjänst sist så kan jag förstå att du kanske kommer ihåg det på ett annorlunda sätt. De gamla AK5'ornas korn var inte särskilt praktiska för snabb anläggning heller, till skillnad från nyare stabilare modellerna med aimpoint.

Vad gäller det speltekniska i Arma så kan man såklart justera relaterade variabler fram och tillbaka hur mycket man vill. Alla har ju uppenbarligen sin egen uppfattning av hur det ska vara, varesig det är baserat på verkligheten eller ej. Jag ser dock hellre att det blir lite svårare än lite enklare, då jag alltid gillar när det uppmanar till mer försiktigt spelande och korrekt användande av skjutställningar osv. Ibland behöver det verkligen bli lite svårare för att folk ska sluta larva sig eller nyttja spelets brister under spelandet. Det är ju just det som Arma handlar om.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Vill bara tacka för en insiktsfull inlägg baserad på fakta och egen erfarenhet.

Skrivet av Mr. Bravo:

Ja, jag glömde bort att du ändrade dig angående avståndet när jag skrev, men 60m är fortförande ett långt avstånd för att sikta på känn. Och ja, jag har testat det du sagt, och märkte nu också att jag även glömde nämna att det enda 5.56 vapnet jag känner till i Alphan är SDAR, vilket är ett vapen för strid under vatten. Spridningen på just det vapnet är betydligt sämre än övriga, och det tar dessutom dåligt med skada. Det har BIS nämnt flera gånger i tidigare presentationer. Så det är väl inte det bästa vapnet att ge sig på i det fallet.
Men jag tycker att även det vapnet träffar ganska tätt runt det man siktar på, även om det tar dåligt med skada, och de med högre kaliber är ännu mer pricksäkra, även när man rör på sig. Jag känner mig skeptisk åt andra hållet.

Jag gör detsamma. Har både gjort lumpen och är fortförande tidvis tjänstgörande (GSS/T), så det jag säger och jämför med är just mina egna erfarenheter och det jag har fått lära mig. Det du snackar om att inte använda siktet när man skjuter, särskilt på sådana avstånd, är helt befängt i mina öron. Vilken ursäkt kan du möjligtvis ha för att INTE använda siktet när du ändå har vapnet mot axeln? Halva vitsen med att ha vapnet redo mot axeln för att snabbt kunna höja och skjuta vid behov är just för att man ska få upp det i rätt position med siktet rakt framför ögat, annars håller du fel. Men aldrig någonsin har jag hört någon uppmana en skytt att skjuta utan att sikta, utöver tidigare nämnda exempel under speciella förutsättningar. Det finns regler att följa och sunt förnuft följer samma spår.

Jag har inte sagt att spårljus är specifikt för KSP, jag har själv använt det även för AK5. Det jag syftade på var att "skjuta in sig" (Även kallat eldreglering) främst görs med kulsprutor som både är utrustade för det och har ett behov av det. Det är dock fortförande inte heller någon ursäkt för att inte använda siktet på en ak.
Som jag nämnde i förra inlägget så förflyttas ditt vapen en aning varje gång du skjuter (framförallt när du inte har en stabil skjutsällning) vilket du inte kan se om du inte har ett sikte tillgängligt som referenspunkt. Så, om ditt första skott träffar backen, och ditt vapen inte hålls i sin usprungliga position, hur tusan ska du veta hur du ska reglera siktet då? Det spelar ingen roll hur hårt du pressar vapnet mot axeln, det kommer ändå flytta sig några millimeter, vilket kan motsvara över en meter på 60 meters avstånd. Och tänk om skottet bara passerar ditt mål utan att du ser vart det slår ner? Eller om det kanske hamnar bakom en buske så du inte ser den där dammpuffen? Nu hade det varit händigt med spårljus va?

Samma sak gäller i Arma. Rekylen påverkar din skjutställning, så vapnet är aldrig i exakt samma position efter ett avlossat skott. Du måste ha en referenspunkt som är paralell med pipan för att veta hur du ska reglera ditt sikte. Det går inte att göra annars, om man inte har råd med att dra på med full eld och reglera med några kulor i backen framför målet, vilket oftast inte är lämpligt med 20-30 mag.

Jag förnekar inte att man har en viss uppfattning om vart man träffar baserat på hur man håller vapnet även när man inte använder siktet. Men den precision du talar om är en löjlig överdrift. Iom att du redan har gjort en grov missbedömning på 30-40 meter under 100m så känns det som att det nästan talar för sig självt. Det är inte direkt ovanligt att folk överskattar sin förmåga på skjutbanan heller och börjar ifrågasätta sin utrustning snarare än sin egen färdighet och kompetens. Iom att det verkar vara ett tag sedan du var inne i tjänst sist så kan jag förstå att du kanske kommer ihåg det på ett annorlunda sätt. De gamla AK5'ornas korn var inte särskilt praktiska för snabb anläggning heller, till skillnad från nyare stabilare modellerna med aimpoint.

Vad gäller det speltekniska i Arma så kan man såklart justera relaterade variabler fram och tillbaka hur mycket man vill. Alla har ju uppenbarligen sin egen uppfattning av hur det ska vara, varesig det är baserat på verkligheten eller ej. Jag ser dock hellre att det blir lite svårare än lite enklare, då jag alltid gillar när det uppmanar till mer försiktigt spelande och korrekt användande av skjutställningar osv. Ibland behöver det verkligen bli lite svårare för att folk ska sluta larva sig eller nyttja spelets brister under spelandet. Det är ju just det som Arma handlar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk

Är det någon som fått lite ordning på att clienten slutar fungera?
Jag tycker problemen förvärrades dag två, tre och fyra? Att det hände oftare och snabbare i en startad omgång.
Det har blivit lite bättre sedan jag uppdaterade drivrutinerna till mitt geforce kort.
Det verkar också, för min del, bara hända på wastlandmoddar. Aldrig på Co-op.
Är det wasteland modden som är dålig gjort eller beror det på alphan?
Nån som har tipps på att minska andelen fel då clienten ger upp?
Älskar detta spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heligsomfan:

Är det någon som fått lite ordning på att clienten slutar fungera?
Jag tycker problemen förvärrades dag två, tre och fyra? Att det hände oftare och snabbare i en startad omgång.
Det har blivit lite bättre sedan jag uppdaterade drivrutinerna till mitt geforce kort.
Det verkar också, för min del, bara hända på wastlandmoddar. Aldrig på Co-op.
Är det wasteland modden som är dålig gjort eller beror det på alphan?
Nån som har tipps på att minska andelen fel då clienten ger upp?
Älskar detta spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrev ett inlägg om det tidigare, det här hjälpte för mig. Kanske gör det för dig med

Citat:

I have found if I delete the Saved folder in the C:\Users\[username]\Documents\Arma 3 Alpha\ folder, that seems to get me back up and running

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Nu tar vi och taggar ner lite här lite va?
Okej, men FX4110 är inte så super bra, Men jag kan inte tänka mig att en 8350 på något sätt skulle vara för klen för arma, eller?

ser ut som att någon benchat arma 3 nu, fx8350 fungerar bra

på ryska men bilderna funkar

http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/arma-iii-alpha-test-gpu/...

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Gutt. Alphan har varit ute i 1 vecka och spelet är redan åt helvete pga hackers. Bara idag så jag jag stött på 12 jävla hackers och detta i form av att de har spawnat alla på samma ställe osv och spawna folk i luften.... kul

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Håller på med en tweak guide till ArmA 3 Alphan (RV4) atm och kan säga att dom ändrat lite prylar sen ArmA 2 (RV3), men i helheten är det samma visa, fortfarande inte CPU optimerat, krävs 6 kärnig processor i 4.8GHz, minnen i 2500MHz och ett ~GTX Titan för att klara av det på högsta med 1200/800 View Distance, och det helt utan AI på banan

Dock är det ändå inte så dåligt optimerat som man kan tro, problemet med Showcase banorna är att dom proppat i alldeles för mycket AI, gissar på 50-100 AI på helikopter banan, inte konstigt att FPSen droppar då, på Infantry Showcase så tror jag inte jag droppade under 60 alls dock, då det bara är typ max 25 AI totalt, då är det inga problem för CPUn

3570k i 4.5GHz, 1600MHz minnen och ett GTX580 med stock hastigheter klarar det på högsta också förutom att man tvingas dra ner kantutjämning på gräs/träd, skuggan och grass distance då det blir för tungt med grafiskt godis för ett 580, två stycken så är det inga problem att brassa på full AA

I multiplayer bestämmer servern FPS, allt på högsta 20 FPS = Allt på lägsta 20 FPS, så hittar du inställningar som ger dig 60 FPS i Editorn så ska du kunna ha 60 FPS i MP med 20 pers utan problem, har du inte det? Då är det servern, inte din dator, inget du kan göra åt saken, ArmA är inte gjort för 60 player Wasteland, så man kan inte whina på att det inte flyter

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av KKay:

Skrev ett inlägg om det tidigare, det här hjälpte för mig. Kanske gör det för dig med

Nej, det hjälper inte.

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Håller på med en tweak guide till ArmA 3 Alphan (RV4) atm och kan säga att dom ändrat lite prylar sen ArmA 2 (RV3), men i helheten är det samma visa, fortfarande inte CPU optimerat, krävs 6 kärnig processor i 4.8GHz, minnen i 2500MHz och ett ~GTX Titan för att klara av det på högsta med 1200/800 View Distance, och det helt utan AI på banan

Dock är det ändå inte så dåligt optimerat som man kan tro, problemet med Showcase banorna är att dom proppat i alldeles för mycket AI, gissar på 50-100 AI på helikopter banan, inte konstigt att FPSen droppar då, på Infantry Showcase så tror jag inte jag droppade under 60 alls dock, då det bara är typ max 25 AI totalt, då är det inga problem för CPUn

3570k i 4.5GHz, 1600MHz minnen och ett GTX580 med stock hastigheter klarar det på högsta också förutom att man tvingas dra ner kantutjämning på gräs/träd, skuggan och grass distance då det blir för tungt med grafiskt godis för ett 580, två stycken så är det inga problem att brassa på full AA

I multiplayer bestämmer servern FPS, allt på högsta 20 FPS = Allt på lägsta 20 FPS, så hittar du inställningar som ger dig 60 FPS i Editorn så ska du kunna ha 60 FPS i MP med 20 pers utan problem, har du inte det? Då är det servern, inte din dator, inget du kan göra åt saken, ArmA är inte gjort för 60 player Wasteland, så man kan inte whina på att det inte flyter

Det skulle vara intressant att kunna jämföra fps med folk på exakt samma ställen. Jag fick äntligen mitt första Titan igår och har gjort lite snabba jämförelser med min tidigare trifire-setup (6990+6970) på 3 fps-tunga ställen, och inte helt oväntat så är min fps i stort sett oförändrad med maxade inställningar i min native-upplösning 1680x1050 på en skärm. CPU'n tickar för närvarande bara i 4.2Ghz, men jag ska prova nästa vecka med lite manligare frekvenser, med eyefinity-upplösning, samt ett till Titan, så borde det bli beydligt mer intressanta siffror. Håller på med lägenhetsrenovering, så datorn är lite provisoriskt uppställd just nu

Om någon vill jämföra fps på exakt samma ställen så har jag laddat upp de sparningar jag använde här. Släng bara in mapparna i er mission-mapp, öppna ett uppdrag i taget i editorn och hoppa direkt ut i tredjeperson och kika på din fps. Nu antar jag iof att de flesta har lite högre upplösning än mig, men det är iaf något att jämföra med. Och i mitt fall så känns det ändå som att det är CPU'n som flaskar.

Detta är som sagt taget med alla inställningar på max i 1680x1050, 100% 3d resolution, och vsync avslaget.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

krävs 6 kärnig processor i 4.8GHz

ArmA 2 och ArmA 3 utnyttjar väl inte fler än 4 kärnor?

Mr. Bravo, 21 fps med Titan i 1680x1050.. wow..