HP presenterar batteridriven SSD för fildelning

Permalänk
Melding Plague

HP presenterar batteridriven SSD för fildelning

Pocket Playlist heter en ny batterdriven SSD-enhet som ska göra det enkelt att dela mediafiler mellan flera användare och en mängd olika typer av enheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och det hela hade nog lösts alldeles utmärkt utan deras hemska programvaror. Men får de minsta chans att peta in något sådant i ens dator så tar de den.

Permalänk
Medlem

Trevlig liten sak

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Verkar sjukt onödig. Varför inte köpa usb minnen?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Ser ingen riktig användning för den.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Hedersmedlem

Ser inte riktigt användningsområdet för denna lilla enhet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Verkar sjukt onödig. Varför inte köpa usb minnen?

WHAAT? Jag visste inte att usb minnen kan strömma HD videos till 3 datorer samtidigt över nätverk och utan ström! Fan vad coolt. Ska genast springa iväg och köpa ett.

Gösses, sakerna folk slänger ur sig nuförtiden slutar aldrig förvåna mig.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Portabel SSD-NAS

Permalänk
Medlem

Hade inte haft detta behov innan, men nu kliar det lite i köptarmen
Hoppas att mjukvaran är open source och att de släpper en modell med lite mer lagringsutrymme.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Känns som en del av framtiden men inte som HP presenterar den.
Borde vara inbyggt i telefonerna tex. Att ha lagring som kan strömmas till vem som helst när som helst utan krångel.
Mer en gränssnittsfråga än hårdvarufråga. Skärmar o tv apparater o plattor borde lite som på film kunna ta emot bilderna genom att man vispar iväg dem med handen i luften till en annan källa. (Pratar inte om airplay utan universiellt).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

HP i ett nötskal, total onödig grej.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Trevlig liten pryl men man kommer ju inte långt med bara 32GB :/
dom kunde ju satt dit några micro sd kortplatser i den så hade det blivit fint

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Nja, 999 SEK för 32GB? Jag inser att man inte kan få datamängder i stil med rena SSDer, men 32GB?

Permalänk
Medlem

Ha! Rymmer två filmer. Fungerar nog bäst som bild-NAS när man är på resande fot.

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

WHAAT? Jag visste inte att usb minnen kan strömma HD videos till 3 datorer samtidigt över nätverk och utan ström! Fan vad coolt. Ska genast springa iväg och köpa ett.

Gösses, sakerna folk slänger ur sig nuförtiden slutar aldrig förvåna mig.

Fast för samma pris kan du köpa 4-5 stycken 32 GB usb-minnen från sandisk/corsair/kingston. Dessa har dessutom inget inbyggt batteri som kan strula.

Visst, ifall man har programvara som man i realtid kan vara flera som arbetar på samma fil på en nätverksdisk, och inte heller är någonstans där man kan ha ett mer "normalt" nätverk. Då kan det väl vara nytta med den här. Så många fler användningsområden ser inte jag personligen som innebär att filerna måste ligga på en gemensam enhet.

Personligen har jag dock inte någon nytta av en sådan här produkt över huvud taget.

Permalänk
Medlem

32gb är för lite! Hur skiljer sig class 10 sdhc mot ssd?
Jag antar att ssd är snabbare, men 32gb känns mer minneskort än ssd storlek.

Permalänk
Medlem

Liten kapacitet, stort format och dyr. Det finns säkert någon app så jag kan strömma från 32gigs-sdhc i min telefon. Minnet i telefonen kostade 200 och är långt mer praktisk än den här manicken. Jag har svårt att se nyttan med en mobil nas till 5dubbelt pris jämfört med usb/SD-minnen.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

man vafan? 32GB!?
dom kunde ju klämt in 128GB eller åtminstonde 64GB... räcker ju knappt till en film ens en gång...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

Fast för samma pris kan du köpa 4-5 stycken 32 GB usb-minnen från sandisk/corsair/kingston. Dessa har dessutom inget inbyggt batteri som kan strula.

Visst, ifall man har programvara som man i realtid kan vara flera som arbetar på samma fil på en nätverksdisk, och inte heller är någonstans där man kan ha ett mer "normalt" nätverk. Då kan det väl vara nytta med den här. Så många fler användningsområden ser inte jag personligen som innebär att filerna måste ligga på en gemensam enhet.

Personligen har jag dock inte någon nytta av en sådan här produkt över huvud taget.

Visst man kan köpa 4-5 usb minnen, men det har inte med saken att göra för 5 öre då de inte erbjuder samma möjligheter alls.

Ni som inte kan komma på någon använda för detta, ni rör på er för lite med för få olika enheter helt enkelt

Håller med om att det är lite väl snålt med utrymme men gillar idén skarpt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än att skratta åt dem! 32GB för 1000kr??? det känns lite som oj vi hade ett antal 32gb sata ssd hårddiskar i lager som vi inte blir av med o sen så stoppar vi in dem i en flottig svart plast låda.

Skulle alldrig i mitt liv betala 1000kr för en 32gb.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

Nu bygger nog denna på en vanlig hårddisk, men jag tycker Seagates lösning verkar bättre och har varit ute ett tag på marknaden.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Vore intressant om de slopade HP-programvaran och var åtminstone 128gb.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att den bara är på 32 GB.
Tråkigt att bara 3 användare kan komma åt den samtidigt.

Tänk att koppla in den på ström istället för batteri, så bygger man in den i golvet, taket, eller väggen. Helt dold, helt osynlig.
Så kan man ha warez på den och blir man raidad så tar dom datorn som står med en tom disk.
Allt warez lagrar man på en trådlös disk som är inbäddad i väggen.

Permalänk

Fail..
En 32GB usb minne gick på 250kr... Hänger i min nyckelring..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

WHAAT? Jag visste inte att usb minnen kan strömma HD videos till 3 datorer samtidigt över nätverk och utan ström! Fan vad coolt. Ska genast springa iväg och köpa ett.

Gösses, sakerna folk slänger ur sig nuförtiden slutar aldrig förvåna mig.

Sen finns det ju relativt billiga USB minnen med uppemot 70mb read och det blir mer än tillräckligt för att streama en större video till ett par datorer, sen är den här batteridrivna SSDn kanske inte riktigt ämnad till ändamålet att streama en högupplöst film till 3 datorer...

Permalänk
Medlem

Kanske går att mejsla isär den och peta in en större disk :-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Perfekt för min Nexus 4 som dessvärre bara har 16gb. Grymt att ha med sig upp till stugan där jag (ingen..) har täckning. PlexMS som jag använder nu funkar ju inte där. Synd bara på att det var lite väl lite.. I med en usb host och eller microsd så skulle det bli ett givet köp.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Intressant enhet.. lite synd att den inte har micro-sd slot för att kunna expandera ytterligare

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Går ju att snickra ihop något själv med t.ex. en Raspberry Pi, ett powerpack, en WiFi-adapter och ev. extra lagring via USB.
Förvisso krävs det att man kodar om filmer själv, om det skulle behövas.

stavning
Permalänk
Medlem

Säg inget till copyswede. Dröjer nog inte länge innan de får nys om denna.

Trevlig pryl i allmänhet.